امام جمعه بندرعباس:مسجد جامع به پول دولت، شورای شهر و شهرداری نیاز ندارد

امام جمعه بندرعباس گفت: بنا بود از طرف شورای شهر و شهرداری، مبلغ 5 میلیارد تومان به مسجد جامع کمک شود، تنها 2 میلیارد تومان دادند و آبروی مسجد را بردند، رسما اعلام می‌کنیم آقای شهردار، آن 3 میلیارد را نمی‌خواهیم.

امام جمعه بندرعباس:مسجد جامع به پول دولت، شورای شهر و شهرداری نیاز ندارد

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان، با انتقاد از رفتار شورای شهر و شهرداری در پرداخت کمک به تکمیل ساخت مسجد جامع بندرعباس، اظهار داشت: دولت به حوزه علمیه کمک کرد، آبروی حوزه را بردند و گفتند پول‌ها به حوزه‌های علمیه دادند و حوزه را زیر سوال بردند.

وی افزود: قرار شد به مسجد جامع بندرعباس نیز مبلغ 5 میلیارد تومان کمک کنند که تاکنون بیش از 2 میلیارد کمک نکرده‌اند، باز هم آبروی مسجد را بردند و من از همینجا می‌گویم که آقای شهردار؛ دیگر این 3 میلیارد را نمی‌خواهیم همان میزان آبروی ما رفت کافی است.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: قرار بود طبق قولی که دادند این مبلغ برای تکمیل ساخت مسجد پرداخت شود اما ما را در استان زیر سوال بردند که مسجد 5 میلیارد کمک می‌خواهد، رسما اعلام می‌کنیم ما باقی این پول را نمی‌خواهیم، شورای شهر و شهرداری ما این مبلغ را نمی‌خواهیم ممنونیم.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان این مطلب که در ماجرای کمک به ساخت مسجد تهمت‌های زیادی وارد کردند و گفتند پول‌ها را برده‌اند و خورده‌اند و اگر این مبلغ را هم بدهند مسجد قبول نمی‌کند خطاب به مردم گفت: اما شماها کمک کنید. دولت که با کمک ناچیزش، آبروی ما را برد مردم برای تکمیل این مسجد با عظمت مشارکت کنند.

وی بیان داشت: شما مردم اگر مایل هستید این مسجد تکمیل شود پای کار باشید و کمک کنید اگر هم مایل نیستید بگذارید این مسجد همین گونه بماند که بماند که بماند، ما را نیازی به کمک دولت، شورای شهر و شهرداری نیست.

خطیب جمعه بندرعباس در ادامه سخنان خود به دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب و بیانات بسیار مهم معظم له در جمع خبرگان اشاره کرد و گفت: تاکید رهبری در این جلسه بر سه محور بود که دو نکته آن بسیار بسیار مهم بود.

وی افزود: در کشور تا بعضی‌ها صدای مخالفی می‌شوند می‌گویند صدای آمریکا و صدای استکبار است اما رهبری به شدت از این کار نهی فرمودند و تاکید کردند که این کار را نکنید زیرا کار درستی نیست و خیلی‌ها در این ورطه افتادند و به دیگران آسیب زدند.

آیت الله نعیم آبادی دومین نکته مهم بیانات رهبر معظم انقلاب را تاکید ایشان بر پر رنگ کردن دشمنی دشمن دانست و تصریح کرد: استکبار جهانی و در رأس آمریکا، امروزه تجسم عینی جریان فرعونی در طول تاریخ است.

وی ادامه داد: آمریکا شیطان بزرگ است و اروپا، اسرائیل و عربستان سعودی که در 8 سال دفاع مقدس پشتیبان دشمن بودند شیاطین کوچک هستند و نیاز است دشمنان خود را بهتر بشناسیم.

امام جمعه بندرعباس، گندم ارسالی آمریکا به مناطق آفریقایی را به بمب تشبیه کرد که زمینه‌ساز تسلط آمریکا بر آن مناطق می‌شود و در ادامه گفت: به یاوه‌گویی‌ها و حرف‌های استکبار دلمان نرم نمی‌شود، تفکرات استکباری در همه رؤسای جمهوری آمریکا نمایان است، زمانی «بوش» می‌خواست لباس جنگ‌های صلیبی به تن کند «ترامپ» همین‌گونه است و در مورد «اوباما» هم بسیار در خطبه‌ها گفتم که او با ما نیست.

نعیم‌آبادی در ادامه سخنان خود به سفر به بخش احمدی و ظرفیت‌های موجود در آن منطقه اشاره کرد و گفت: بخش احمدی ظرفیت خوبی در بخش کشاورزی دارد و همچنین منطقه‌ای فعال و آماده برای هرگونه کار تولیدی است، مشکل مردم آن منطقه، عدم دسترسی به راه و جاده مناسب است که از سازمان‌های مربوطه می‌خواهم به آن ورود کنند.

وی در پایان ضمن تبریک ولادت حضرت جوادالائمه و همچنین میلاد حضرت علی علیه السلام، به ایام اعتکاف اشاره کرد و گفت: اعتکاف، زمان مناسبی است که دل از بند جاذبه‌های دنیوی و مشغله بازار و گوشت و سکه، رها شود و 3 روز را میهمان خدا شود، امیدوارم حضور مردم در اعتکاف امسال نسبت به سال‌های گذشته با شکوه‌تر باشد.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها