امام‌جمعه رشت:ادعای برداشته شدن سایه جنگ توسط برجام توهین به ملت ایران است

امام‌جمعه رشت گفت: مسؤولان سیاسی کشور بدانند که این سخن نوعی توهین به ملت ایران است چراکه رهبری بارها فرمودنددشمنان از استقامت و شجاعت ملت ایران در هراس بودند.

امام‌جمعه رشت:ادعای برداشته شدن سایه جنگ توسط برجام توهین به ملت ایران است

آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت با اشاره به آغاز سال نو و شرایط اقتصادی به‌خصوص برای آنان که با مشکلات فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند اظهار کرد: هرچه برای این مردم فهیم و دردمند تلاش کنیم کم است چراکه این مردم شایسته بهترین‌ها هستند و مسؤولان باید تلاش خود را برای کاهش آلام مردم در حوزه اقتصاد بیشتر کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن 29 اسفند روز ملی شدن صنعت نفت تصریح کرد: اگر نبود آیت‌الله کاشانی و حمایت‌های ایشان، معلوم نبود که مصدق بتواند نفت را ملی کند با این اوصاف و باوجودی که مصدق از حمایت‌های آیت‌الله کاشانی برخوردار بود، در آخر، تنها حامی خود را مردم اعلام کرد و منجر به این شد که خانه آیت‌الله کاشانی سنگ‌باران شود.

خطیب جمعه با اشاره به اهمیت اعتکاف به‌خصوص برای جوانان افزود: جوانان با حضور مقتدرانه خود در اعتکاف همه نقشه‌های دشمن را بر آب خواهند کرد و نشان می‌دهند که تلاش‌های دشمن برای از بین بردن اعتقادات دینی جوانان شکست‌خورده و جوانان باایمان و اقتدار در این مراسمات معنوی حضور پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز مبارزه با تبعیض نژادی در نظام بین‌الملل بیان کرد: بسیاری از دولت‌ها هنوز با تبعیض نژادی عمل می‌کنند و این نشان از پوشالی بودن نگاه آن‌هاست.

فلاحتی اعطای نشان ذوالفقار رهبر معظم انقلاب به سردار قاسم سلیمانی را بسیار مهم دانست و افزود: دعای شهادت بعد از خدمات سردار سلیمانی از جانب رهبری در حقیقت نشان از ابراز رضایت ایشان بود چراکه هیچ‌کس در جامعه ایرانی از چنین نشان و مقامی برخوردار نشده و این درجه نشان از تعظیم به خانواده شهدا، ملت بزرگ ایران، مدافعان حرم و خانواده‌های آنان است.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه رهبری در پیامی به آقای رئیسی مطالبی را تأکید کردند تصریح کرد: مردمی بودن، انقلابی بودن و مبارزه با فساد در دستگاه قضا از تأکیدات رهبری معظم نظام است ازاین‌رو، مردمی بودن در دستگاه قضا یعنی دستگاه قضا باید ملجأ و مأوای مردم دردمند باشد، یعنی دستگاه قضا باید چابک بوده و برای مردم ارزش قائل باشد و پاسخگویی به مردم را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن در دستگاه قضایی یعنی مسؤولان و متولیان، مسؤولیت‌های دستگاه قضا را به مسؤولان انقلابی و قاطع دهند افزود: انقلابی بودن یعنی قاضی با جرائم با قاطعیت برخورد کند.

فلاحتی ضد فساد بودن دستگاه قضا را سلامت سازمان قضا عنوان کرد و گفت: سازمان قضا باید سالم و قاضی شجاع و فارغ از جناح‌ها و باندها قضاوت کند. قاضی باید نقدپذیری را هم در خودش احیا کرده و به آن توجه کند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به عراق تصریح کرد: من به آقای رئیس‌جمهور گفتم که شما متوجه شدید آمریکایی‌ها به درد ما نمی‌خورند؟ چهار سال تلاش کردید تا بتوانید گره از مشکلات بازکنید اما آمریکایی‌ها به درد نمی‌خورند و اروپاییان نیز یدک‌کش آن‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی در اطراف ما هستند که عاشق روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی با ملت ایران هستند گفت: عراق یکی از کشورهای است که سطح مبادلات تجاری ما کمتر از سوریه و ترکیه بود که الحمدالله در این سفر بیشتر شده و منجر به افزایش روابط تجاری شده است.

فلاحتی با ابراز خرسندی از برداشته شدن روادید ایران و عراق افزود: حضور رئیس‌جمهور ایران با آن عظمت، باعث بزرگی رئیس‌جمهور ایران در بین مردم عراق و منفور شدن رئیس‌جمهور آمریکا که شبانه به عراق رفت شده است.

وی با اظهار تأسف از اینکه برخی‌ها می‌گویند برجام ایران عزیز را از جنگ در امان داشته است تصریح کرد: مسؤولان سیاسی کشور بدانند که این سخن نوعی توهین به ملت ایران است چراکه رهبری بارها فرمودند غربی‌ها و قدرت‌های سلطه از مذاکرات متقاعد نشدند، چیزی که آن‌ها را متقاعد کرد اقتدار ملت ایران بود چراکه آن‌ها از استقامت و شجاعت ملت ایران در هراس بودند.

فلاحتی خطاب به متولیان سیاسی کشور گفت: این مردم هستند در شرایطی که قیمت اقلام چندین برابر شده هنوز ایستاده‌اند آنگاه به این ملت توجه نکرده و می‌گویید مذاکرات ایران را از جنگ در امان نگه‌داشته؟! درصورتی‌که رهبری خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا در مورد جنگ می‌گویند، آمریکا غلط می‌کند!

خطیب جمعه رشت استقامت مردم، نمازگزاران و جمعیت چند برابر شده در راهپیمایی‌ها را عامل مصونیت از جنگ دانست و افزود: مردم برای رضای خدا، دین، رهبری، مکتب و خون شهیدان ایستادگی کردند آنگاه برخی از صاحب‌نظران سیاسی می‌گویند که مذاکرات، جنگ را از بین برده درصورتی‌که رهبری بارها گفته‌اند احتمال جنگ نظامی صفر درصد است.

فلاحتی برخی از اقدامات تروریستی در کشور را ترقه‌بازی‌های بچه‌گانه قدرت‌های سلطه توسط ایادی و خیمه‌شب‌بازی آن‌ها مانند آل سعود برای ملت ایران دانست و افزود: استقامت و اراده مردم در مقابل توطئه‌های مختلف سایه شوم جنگ را از کشور برداشته، شایسته است صاحب‌نظران سیاسی برجام را عامل برداشته شدن جنگ اعلام نکنند.

وی با اشاره به وظایف بزرگ پدر و مادر نسبت به فرزندان از دیدگاه اسلام اظهار کرد: والدین پیش از آنکه به‌نظام تربیتی اسلام توجه کنند نگاه مادی داشته و خود را متعلق به تأمین مالی آن‌ها می‌کنند و این آسیب در آینده فرزندان بیشتر نمود پیدا می‌کند.

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه والدین با نگاه مادی، مدیران آینده را طوری تربیت می‌کنند که رفع نیازهای مردم را اولویت نمی‌دانند افزود: تربیت معنوی فرزندان در اسلام، نخستین وظیفه والدین است که در بسیاری از اوقات، والدین با فراموشی یا غفلت، به آن توجه نمی‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت شیر مادر گفت: اگر مادران برای زیبایی‌اندام فرزندان خود را از شیر خود محروم کند در آینده فرزند از حیث جسمی و روحی دچار آسیب می‌شود و اسلام نیز به شیر مادر از روز نخست به کودکان تأکید داشته است.

فلاحتی با اشاره به اهمیت اذان و اقامه در بدو تولد نوزاد از نگاه اسلام بیان کرد: قبل از خوردن، مسکن و جایگاه اجتماعی باید به فرزند، توحید یاد داد تا روحش متوجه اهمیت آن شود و بر مبنای فطرت پاک خود وارد اجتماع شود.

وی با اشاره به نظر برخی از اندیشمندان مبنی بر ذهنیت مادر در دوران بارداری تصریح کرد: برای روزهایِ نخستِ کودک، دین اسلام تعالیمی را مطرح کرده که نشان از اهمیت توجه والدین نسبت به فرزند که به‌عنوان اولین کسی که نسبت به ما مسؤولیت دارند.

امام‌جمعه رشت با تأکید بر اینکه اگر کسی بد تربیت شود دست به هر کاری می‌زند افزود: یک معلم و مربی خوب می‌تواند انسان را تربیت کند وگرنه معلوم نیست فرد خود را وارد چه سراشیبی و اشتباهی کند لذا از خداوند می‌خواهیم به ما توفیق داشتن یک مربی خوب و قابل حمایت کنند.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها