سرنوشت استقلال در 4 دوره با ضعیف‌ترین شروع در لیگ قهرمانان؛

شفر طلسم شکنی می‌کند؟

استقلال تهران با تساوی برابر العین امارات ضعیف ترین شروع خود در ادوار مختلف لیگ قهرمانان را رقم زد.

شفر طلسم شکنی می‌کند؟

آبی پوشان تهران طی 9 دوره حضور در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، برای چهارمین بار دو بازی اول خود را بدون برد پشت سر گذاشتند. استقلال در هر سه دوره قبلی که دو بازی نخست خود را بدون برد آغاز کرده، موفق به صعود از مرحله گروهی نشده و در همان دور گروهی به کار خود در این رقابتها پایان داد.


2009

پس از باخت برابر الاتحاد عربستان، استقلال برابر الجزیره امارات به یک تساوی خانگی رسید تا شروع ضعیفی در این رقابتها داشته باشد. تیم امیر قلعه نویی در سومین بازی خود هم برابر ام صلال مغلوب شد تا کار این تیم برای صعود بسیار دشوار شود. آبی پوشان در هر سه بازی دور برگشت به نتیجه ای بهتر از تساوی دست نیافتند تا بدون کسب برد به کار خود در این دوره پایان دهد.


2011

شاگردان پرویز مظلومی پس از تساوی برابر السد، در دومین بازی برابر النصر عربستان مغلوب شدند. پیروزی استقلال در سومین بازی برابر پاختاکور امیدهای آنها را برای صعود از مرحله گروهی زنده کرد اما در دور چهارم، در خانه پاختاکور مغلوب شدند و در دیدار برابر برگشت برابر السد هم به تساوی دست یافتند تا آبی پوشان در بازی آخر به دنبال نتیجه مناسب برای صعود از مرحله گروهی باشند. استقلال که برای صعود از گروه خود به کسب پیروزی با اختلاف دو گل برابر النصر عربستان نیاز داشتند، در پایان نتوانستند به نتیجه ای بهتر از برد 2 بر یک دست یابند و به این ترتیب، النصر به جای استقلال راهی مرحله بعدی مسابقات شد.


2014

استقلال این دوره را با دو باخت یک بر صفر برابر الشباب عربستان و الریان قطر آغاز کرد تا ضعیف ترین شروع خود در تاریخ این رقابتها را داشته باشد. شرایط استقلال با کسب تساوی در سومین دیدار برابر الجزیره امارات به گونه ای رقم خورد که آنها برای صعود از مرحله گروهی به 9 امتیاز از سه بازی دور برگشت نیاز داشتند. شاگردان امیر قلعه نویی در بازی چهارم توانستند الجزیره را در یک بازی خارج از خانه مغلوب کنند، اما شکست در خانه تیم الشباب در بازی پنجم باعث شد تا کار آبی پوشان در فاصله یک هفته به پایان دور گروهی تمام شود.

در بازی پنجم استقلال که در خانه الشباب عربستان برگزار شد، نتیجه بازی تا دقایق پایانی با تساوی یک بر یک دنبال می شد. از آنجائیکه آبی پوشان برای صعود به پیروزی در این بازی نیاز داشتند، رحمتی در دقایق پایانی روی ضربه کرنر پیش آمد اما توپ برگشتی نصیب بازیکنان الشباب شد تا آنها دروازه خالی نماینده کشورمان را به راحتی باز کنند تا کار استقلال در همین بازی یکسره شود. پیروزی تیم قلعه نویی در بازی آخر برابر الریان هیچ سودی برای صعود این تیم از مرحله گروهی نداشت.


2019

استقلالی‌ها پس از شکست سه بر صفر برابر الدحیل، در بازی خانگی برابر العین هم نتوانستند به پیروزی دست یافته تا از دو بازی نخست خود تنها یک امتیاز به دست آورده و در قعر جدول قرار گیرند. استقلال باید در انتظار ادامه رقابت های این گروه باشد تا مشخص شود که آیا شفر می تواند طلسم استقلال را شکسته و پس از ناکامی در کسب پیروزی در دو بازی اول، می تواند از مرحله گروهی صعود کند یا خیر.

منبع: نود

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها