به بهانه نبرد تمام انگلیسی یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا؛

بهترین چالش 10 ساله، تقدیمی از طرف فوتبال!

فوتبال جزیره با نبرد تمام انگلیسی شکل گرفته در مرحله یک‌چهارم‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا بیش از پیش به عملکرد این فصل خودش افتخار خواهد کرد.

بهترین چالش 10 ساله، تقدیمی از طرف فوتبال!

قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا در حالی انجام شد که نکته جالب در این قرعه کشی حضور قدرتمند 4 تیم از 6 قدرت اول لیگ برتر انگلیس بود.

لیگ مهیج جزیره که در دهه اول قرن بیست و یکم از دوقطبی آرسنال و منچستریونایتد به 4 بزرگ یا «بیگ‌فور» رسیده بود، در سال‌های اخیر با اضافه شدن سیتی و تاتنهام به جمع مدعیان حالا ۶ قدرت برتر را در جدولش می‌بیند و از آن هیجان‌انگیزتر این که در بین این ۶ قدرت لسترسیتی هم خودی نشان می‌دهد و سایر تیم‌ها هم در هیچ رقابتی دست و پا بسته و از پیش‌باخته نیستند. امروز و بعد از بیشتر از ۲۶ سال از تاسیس لیگ برتر گراهام کلی مدیر اجرایی وقت اتحادیه فوتبال انگلیس می‌تواند به استخدام ریک پری و راه‌اندازی این ماجراجویی افتخار کند چرا که آن‌ها مثل سال 2009، 4 تیم و در واقع نیمی از یک‌چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا در اختیار دارند؛ با این تفاوت به که جای چلسی، تاتنهام را در این لیست می‌بینیم و سیتی، یونایتد و لیورپول دیگر مدعیان پاگذاشته به این مرحله هستند. تیم‌هایی که با عبور از سد مدعیان بزرگی چون پاری‌سن‌ژرمن و بایرن برای رقبا خط و نشان کشیده‌اند. نیمه انگلیسی قاره سبز این پتانسیل را دارد که مثل سال 2008 فینال تمام انگلیسی را رقم بزند و قهرمان هم از انگلیس باشد. اما نکته مهم در این‌باره حضور رونالدو در تیم غیرانگلیسی یوونتوس و درخشش و پختگی مسی نسبت به سال 2008 است. اگر در آن سال کسی مثل پاتریس اورا موفق شد مسی را در مقابل منچستر ناکام بگذارد در حال حاضر تقریبا دست‌کم کسی در نبرد رو در رو نمی‌تواند ستاره آرژانتینی را متوقف کند. همین طور رونالدو که در سال 2008 با منچستریونایتد قهرمان اروپا شد، این بار و بعد از 10 سال در ترکیب یوونتوس مدعی، نشان داد برای قهرمانی می‌جنگد.
در حالی که این روزها صفحات اجتماعی پر است از عکس‌هایی مربوط به چالش معروف 10 ساله که پرمخاطب‌ترینشان چهره‌های تغییر نکرده ستاره‌های هالیوود است، لیگ قهرمانان به کمک تیم‌های انگلیسی یکی چهره دست‌نخورده و یکی از بهترین قاب‌های این چالش را باز هم با 4 انگلیسی به تصویر می‌کشد.

منبع: نود

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها