سوریه تلاش‌های اتحادیه اروپا برای پیچیده کردن بحران این کشور را محکوم کرد

سوریه به شدت سیاسی‌کاری عمدی اتحادیه اروپا را درباره امور انسانی و تلاش‌هایش برای سوءاستفاده از طریق برگزاری کنفرانس‌هایی به منظور ادامه فشارها بر سوریه، پیچیده کردن بحران این کشور و طولانی کردن آن محکوم کرد.

سوریه تلاش‌های اتحادیه اروپا برای پیچیده کردن بحران این کشور را محکوم کرد

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه به خبرگزاری سانا گفت: دولت سوریه از برگزاری کنفرانس بروکسل درباره این کشور بدون حضور اولین و آخرین طرف اصلی ذی‌ربط درباره سوریه تعجب می‌کند. این نوع رفتار اتحادیه اروپا تأکیدی بر شراکت و مسؤولیت کامل آن در جنگ ظالمانه علیه سوریه و درد و رنج مردم این کشور به ویژه از طریق تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی است؛ مسأله‌ای که موجب می‌شود این اتحادیه هنگام صحبت از کمک به سوری‌ها اعتبار خود را از دست بدهد.

این منبع ادامه داد، هزینه‌ای که مسؤولان برخی کشورهای مشارکت‌کننده در کنفرانس اعلام کردند، خنده‌دار است، آنها خود مسؤول ریختن خون مردم سوریه از طریق حمایت نامحدود از گروه‌های تروریستی و جنگ همه‌جانبه به ویژه جنگ اقتصادی هستند که کاملاً معیشت سوری‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده است.‌

وی افزود، سوریه به شدت این سیاسی‌کاری عامدانه درباره امور انسانی و تلاش‌ها برای سو استفاده از طریق برگزاری چنین کنفرانس‌هایی را به منظور ادامه فشارها بر سوریه، پیچیده کردن بحران این کشور و طولانی کردن آن محکوم می‌کند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها