مصائب داشتن دو تیم در یک چهارم نهایی؛

منچستریونایتد مجبور به تغییر برنامه می‌شود؟

قرعه کشی لیگ قهرمانان اروپا ممکن است یونایتد را مجبور به تغییر برنامه هایش کند.

منچستریونایتد مجبور به تغییر برنامه می‌شود؟

سیتی و یونایتد دو نماینده شهر منچستر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا هستند و قرعه کشی روز جمعه تکلیف آن ها را در این مرحله در کنار لیورپول، تاتنهام، بارسلونا، آژاکس، یوونتوس و پورتو مشخص خواهد کرد.

یک احتمال، رودررو شدن دو تیم و رقم خوردن دربی منچستر در این مرحله از رقابت هاست و احتمال دارد با توجه به حضور 4 تیم انگلیسی، هر کدام از این دو تیم با نمایندگان دیگر انگلستان یعنی تاتنهام و لیورپول نیز مواجه شوند.

با این حال، یوفا تایید کرده در صورتی که قرعه کشی موجب آن شد که دو تیم در یک شب یا شب های متوالی میزبان مسابقات خود باشند( در دور رفت یا برگشت)، قرعه یکی از تیم ها جا به جا شده و یک تیم میزبان و تیم دیگر مهمان باشد. دلیل این اتفاق، اعلام عدم آمادگی پلیس و نیروهای امنیتی شهر منچستر برای میزبانی از دو مسابقه بزرگ در یک شب یا دو شب متوالی عنوان شده است.

اما تیمی که مجبور به تغییر برنامه خواهد بود، منچستریونایتد است، چرا که بنابه قوانین رقابت های لیگ قهرمانان رتبه این تیم نسبت به منچسترسیتی پایین تر است. (سیتی به عنوان قهرمان انگلیس در مسابقات حضور دارد و یونایتد نماینده دوم جزیره محسوب می‌شود)

در بیانیه یوفا در این زمینه می‌خوانیم: بنابه تصمیمی که سران محلی اتخاذ کرده اند، منچستریونایتد و منچسترسیتی نمی‌توانند همزمان در یک شب یا دو شب متوالی میزبان رقبای خود باشند. اگر قرعه کشی به شکلی پیش رفت که یونایتد و سیتی در یک دور (رفت یا برگشت) میزبان شدند، تیمی که فصل قبل را در رده پایین تری به پایان رسانده با تغییر در برنامه مواجه خواهد شد. (بنابه قوانین کمیته مسابقات باشگاهی یوفا)

برنامه مسابقات (از جمله برنامه تغییر یافته منچستریونایتد) بعد از قرعه کشی روز 15 مارچ به اطلاع تمام طرفین درگیر در ماجرا خواهد رسید. همچنین با توجه به آن که در این قرعه کشی تکلیف ادامه مسیر تا فینال نیز تعیین خواهد شد، در صورت باقی ماندن دو تیم در مسابقات و صعود هر دو به نیمه نهایی، برنامه جدید بلافاصله بعد از آخرین شب از مرحله یک چهارم نهایی به طرفین درگیر ابلاغ خواهد شد.

منبع: نود

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها