سه مشوق‌ برای تولید و عرضه مسکن

وزیرراه و شهرسازی گفت: افزایش سقف تسهیلات، عرضه زمین و کارت اعتباری مصالح ساختمانی سه عامل تشویقی برای تولید مسکن است.

سه مشوق‌ برای تولید و عرضه مسکن

محمد اسلامی امروز در آیین افتتاحیه 1212 واحد مسکن و بازدید از پروژه مترو هشتگرد- گلشهر در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس که پرسید هفته گذشته شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات ساخت مسکن را به صد میلیون تومان افزایش داد، چه زمانی این مصوبه به بانک‌ها ابلاغ خواهد شد، گفت: یکی از تأکیدات جدی وزارت راه و شهرسازی جریان‌سازی برای سرعت‌ بخشیدن به تولید و عرضه مسکن است، پس تسهیلاتی که به سازندگان داده می‌شود و قابلیت انتقال به خریداران را دارد، هفته گذشته توسط شورای پول و اعتبار تصویب و به صد میلیون تومان افزایش یافت.

وی افزود: این مشوق به علاوه مشوق‌هایی که در مورد عرضه زمین و کارت اعتباری مصالح ساختمانی است، در حال نهایی شدن است، پس این سه مورد، سه عامل سرعت دهی برای تولید مسکن به ویژه برای اقشار کم درآمد و متوسط در نظر گرفته شده است و اطمینان داریم که این اقدام کفایت کرده و تورم‌زا نخواهد بود و همچنین موجب این خواهد شد که قیمت تمام شده مسکن را متناسب حفظ کند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در جریان بازدید از پروژه مترو هشتگرد گلشهر گفت: مترو هشتگرد یکی از پروژه‌های متفاوتی است که در دستور کار قرار گرفته است، اما به هر حال آزادسازی مسیر و امکانات فنی که باید برای آن در نظر گرفته می‌شد، به هر صورت اگر چه زمان‌بر بوده است، اما اقدام خوبی صورت گرفته است.

اسلامی ادامه داد: پیشرفت این پروژه حدود 77 درصد است که اکثر تجهیزات و امکانات این پروژه تأمین شده است و در اختیار پیمانکاران قرار گرفته تا آنها را نصب کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تزریق نقدینگی که برای این پروژه انجام خواهد شد اواسط تابستان این پروژه قابلیت بهره‌برداری پیدا کند، گفت: مردم باید بدانند که هیچ وقفه‌ای در کار انجام نخواهد شد و اراده‌ای وجود دارد که هم نمایندگان، استاندار و شرکت عمران شهرهای جدید اهتمام ویژه‌ای برای اتمام پروژه دارند.

وزیر راه و شهرسازی در مورد راه‌آهن کرج - قزوین نیز گفت: خط دوم راه‌آهن کرج - قزوین را شروع و در حال تکمیل آن هستیم تا بتوانیم قطار حومه‌ای را نیز برقرار کنیم تا بتوانیم در آینده ترافیک اتوبان تهران - قزوین را کاهش دهیم.

منبع: فارس

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها