هدف زوج طلایی بورنموث؛ بهترین زوج تاریخ لیگ برتر

کالوم ویلسون و رایان فریزر تا این جای فصل 9 گل برای یکدیگر ساخته اند.

هدف زوج طلایی بورنموث؛ بهترین زوج تاریخ لیگ برتر

بازگشت کالوم ویلسون به ترکیب بورنموث برای گیلاس ها حسابی معجزه کرد و شاگردان ادی هاو بعد از 5 بازی بدون برد و کسب تنها یک امتیاز، در خانه هادرزفیلد به پیروزی رسیدند.

بازگشت ویلسون و همکاری دوباره او با رایان فریزر همه آن چیزی بود که ادی هاو به آن نیاز داشت. گل اول بورنموث در دقیقه 20 با پاس فریزر و ضربه ویلسون به ثمر رسید و گل دوم را در دقیقه 66 خود فریزر روی پاس ویلسون به ثمر رساند. این اتفاق، دقیقا مشابه اتفاقی بود که در بازی رفت دو تیم نیز رخ داده بود و هادرزفیلد با آن چندان بیگانه نبود.

در بازی رفت دو تیم به میزبانی ورزشگاه وایتالیتی در ماه دسامبر، ویلسون گل اول را روی پاس فریزر به ثمر رساند و گل دوم در دقیقه 22، مسیری برعکس را در اثرگذاری پشت سر گذاشت. (گل از فریزر با پاس گل ویلسون) بورنموث با همین دو گل خیال خود را از کسب 3 امتیاز راحت کرد و شاگردان ادی هاو در نهایت 2-1 پیروز شدند.

با احتساب این دو گل، اکنون زوج رایان فریزر-کالوم ویلسون در فصل 19-2018، 9 گل را برای یکدیگر ساخته اند. (یکی گل زده و دیگری پاس گل را مهیا کرده است.) تنها یک گل دیگر، این زوج را به جمع 6 زوج برتر تاریخ لیگ جزیره از این نظر خواهد رساند.

رکورد لیگ برتر در این زمینه در اختیار زوج آلن شیرر-کریس ساتن است که در فصل 95-1994 و در فصل قهرمانی بلکبرن راورز، 13 گل برای یکدیگر ساختند. در فاصله 8 بازی تا پایان رقابت ها، زوج فریزر-ویلسون کاری سخت، اما در عین حال ممکن برای غلبه بر این رکورد تاریخی دارند.

فریزر درباره هماهنگی خود با ویلسون گفته بود: من فکر می‌کنم او (کالوم) اکنون می‌داند که من قرار است توپ را کجا بفرستم. او می‌داند که من قرار است چه کار کنم. او حرکت بدن من را می‌خواند، کاری که بزرگترین مهاجمان دنیا آن را انجام می‌دهند.

در ادامه نگاهی به 5 زوج برتر تاریخ لیگ برتر از نظر گلزنی خواهیم داشت. (گل هایی که مستقیما یکی از این دو برای دیگری ساخته است)

آلن شیرر-کریس ساتن (بلکبرن راورز، 95-1994): 13 گل

لس فردیناند-کوین گالن (کویینز پارک رنجرز، 95-1994): 11 گل

آلن شیرر-مایک نیوول (بلکبرن راورز، 96-1995): 11 گل

رابی فاولر-استن کالیمور (لیورپول، 96-1995): 10 گل

دنیس برگ‌کمپ-نیکولاس آنلکا (آرسنال، 99-1998): 10 گل

منبع: نود

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها