۷ نکته از دیدار السد و پرسپولیس

بازی السد قطر و پرسپولیس ایران بسیار دیدنی و جذاب از کار درآمد، ولی افسوس که در لحظات پایانی و در وقت‌های تلف شده بازی بونجاح زهر خود را ریخت

۷ نکته از دیدار السد و پرسپولیس

پرسپولیس در روزی که مستحق شکست نبود با دست خالی قطر را به سوی تهران ترک کرد . در مطلب زیر ۷ نکته از بازی جذاب پرسپولیس و السد را برای شما آماده کرده‌ایم.
۱- شروع پرفشار السد در هر نیمه
با توجه به شرایط میزبانی، این تیم السد بود که در شروع هر نیمه ۱۰ دقیقه ابتدایی را هجومی آغاز کرد تا بلکه بتواند با زدن یک گل زودهنگام نایب‌قهرمان آسیا را تحت فشار قرار دهد، ولی در مجموع دفاع تیمی خوب پرسپولیس مانع نیل به هدف السد قطر شد.
۲- برنامه و استراتژی اصلی پرسپولیس
هدف و برنامه اصلی برانکو در تقابل با السد ابتدا گل نخوردن بود و به همین دلیل او تیمش را در زمین خودی نگه داشته بود تا با تجمع در نیمه زمین خودی و کم کردن فاصله خطوط، حمله حریف را با ایجاد لایه‌های دفاعی عقیم کند و البته برای گلزنی هم چشم برانکو به ضدحملات بود و همچنین آمار‌های بازی هم در انتها همین نکته را نشان داد که مالکیت توپ پرسپولیس نصف حریفش بود، همان‌گونه که تعداد پاس‌ها هم همین برتری دو برابری السد را نشان می‌داد.
۳- موقعیت‌سوزی‌های سرخ‌ها
هر چند شیوه بازی پرسپولیس تدافعی بود، ولی موقعیت‌های گلزنی ارتش سرخ در این بازی تقریباً زیاد و جدی بود که البته متأسفانه هیچ‌یک از آن‌ها به دروازه السد راه پیدا نکرد تا به معنای واقعی پرسپولیس موقعیت‌سوزی کرده باشد و البته در این میان بیشتر از همه آقای گل پرسپولیس در این ناکامی نقش داشت که یا با تعلل بیش از حد این موقعیت‌ها را از دست می‌داد یا با بی‌دقتی توپ‌هایش را خارج از چهارچوب می‌زد.
۴- از مهار گابی تا نبود ژاوی
به وضوح نبود ژاوی در این بازی به چشم آمد و السد در غیاب چند بازیکن خود و به‌خصوص ژاوی نظم و خلاقیت لازم را در زمین نداشت؛ نکته‌ای که کاملاً به سود پرسپولیس بود و در سوی دیگر هم این گابی بود که نتوانست سایه‌ای از خودش باشد و البته دلیل اصلی آن هم مهار شدن این بازیکن به‌خصوص از سوی محمد نادری بود که یک پوئن مثبت برای این مدافع جوان سرخ‌ها بود.
۵- ضربات ایستگاهی خطرناک پرسپولیس
یکی از برنامه‌های پرسپولیس برای این دیدار استفاده از ضربات ایستگاهی بود که انصافاً در چند باری که این فرصت به ارتش سرخ رو کرده بود آن‌ها بسیار خطرناک ظاهر شدند و صاحب چند موقعیت جدی گلزنی شدند.
۶- گلر‌های فعال در یک بازی سرشار از موقعیت
با توجه به سرعت بالای این بازی و موقعیت‌های گل زیادی که روی دروازه‌های هر دو تیم ایجاد می‌شد به نوعی دروازه‌بان‌های هر دو تیم فعال‌تر از دیگر بازیکنان داخل زمین بودند و با توجه به رد و بدل شدن یک گل دیرهنگام آن‌ها بسیار درخشیدند. به‌خصوص بیرانوند که در چند صحنه بازی عکس‌العمل‌های فوق‌العاده‌ای را از خودش نشان داد تا کلاس بالای بازی خود را یک بار دیگر نشان دهد.
۷- باز هم برانکو و انجام تعویض‌های بی‌فایده
یکی از نکات منفی در کارنامه مربیگری برانکو تعویض‌هایی است که او انجام می‌دهد و این بار هم مثل بازی قبل در لیگ قهرمانان و بازی مقابل پاختاکور ازبکستان، باز هم تعویض‌های برانکو «دیرموقع» و «بی‌تأثیر» بود و این بار هم اولین تعویض سرمربی پرسپولیس در دقیقه ۸۳ انجام شد و دو تعویض بعدی او هم در وقت‌های اضافه ۲+۹۰ و ۴+۹۰ تا این تعویض‌های دیرهنگام او (به رغم نیمکت پر و پیمان پرسپولیس) باز هم دیده شود و البته در رابطه با بی‌تأثیر بودن این تعویض‌ها هم باید گفت که سیامک خیلی دیر به جای بودیمیر (که باید زودتر تعویض می‌شد) به بازی آمد و سروش رفیعی و احسان حسینی هم به دلیل دیر به بازی آمدن فرصتی برای تأثیرگذاری نداشتند تا به نوعی هر سه تعویض برانکو نتیجه‌ای در بر نداشته باشد.

منبع: خبرورزشی

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها