پاریس: فرزندان تروریست‌های فرانسوی در سوریه به کشور بازگردانده نمی‌شوند

معاون وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که فرزندان تروریست‌های فرانسوی که در سوریه بازداشت هستند، فعلا به فرانسه بازگردانده نخواهند شد.

پاریس: فرزندان تروریست‌های فرانسوی در سوریه به کشور بازگردانده نمی‌شوند

لوران نونی‌یز، معاون وزیر کشور فرانسه بیان کرد که فرزندان تروریست‌های فرانسوی که در سوریه بازداشت هستند، فعلاً به کشور بازگردانده نمی‌شوند. این در حالی است که برخی از اعضای خانواده این کودکان و وکلای آن‌ها درخواست کرده‌اند که به فرانسه بازگردانده شوند.

وی در نشست کمیسیون امور اروپایی گفت: نیروهای دموکراتیک سوریه تصمیم گرفتند که کودکان در کنار مادران خود بمانند پس فعلاً بازگشتی وجود ندارد.

نونی‌یز همچنین اظهار کرد: این کودکان اکثراً با پدر و مادر خود در بازداشت هستند و یا این‌که فقط پیش مادر خود هستند و در حال حاضر مسأله بازگشت آنها مطرح نیست. اعضای خانواده افرادی که به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوسته‌اند، اخیراً درخواست کرده‌اند تا این تروریست‌های فرانسوی که در بازداشت کردهای سوری هستند، به فرانسه بازگردانده شوند.

در اوایل هفته دو وکیل دادگستری طوماری را توسط افراد سرشناس زیادی به امضا رساندند که در آن نوشته شده بود هیچ کس انتخاب نکرده است که در کجا به دنیا بیاید یا به داعش بپیوندد. این دو وکیل همچنین بیان کردند که تمامی کودکان در معرض خطر مرگ قرار دارند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟