با پویش مراقب زنان سرزمین‌مان باشیم آشنا شوید؛

ناصری: نمی‌خواهم با پرداختن به مشکلات زنانه، هر دو جنس را مقابل هم قرار دهم و در مقابل مردان بایستم

بنیانگذار پویش مراقب زنان سرزمین مان باشیم می گوید: اصلا نمی‌خواهم با پرداختن به مشکلات زنانه، هر دو جنس را مقابل هم قرار دهم و در مقابل مردان بایستم.

ناصری: نمی‌خواهم با پرداختن به مشکلات زنانه، هر دو جنس را مقابل هم قرار دهم و در مقابل مردان بایستم

دکتر آتنا ناصری، ‌مدتی است پویشی با عنوان مراقب زنان سرزمین‌مان باشیم، ‌را با هدف افزایش سطح شادی، سلامت و توامندمندی زنان سرزمین‌مان و همچنین آشنایی، صلح و اتحاد اقشار مختلف زنان، ‌بنیان‌گذاری کرده است. با او به گفت‌وگو پرداختیم تا با این پویش و اهداف اصلی و نتایج آن بیشتر آشنا شویم.

چه شد که به این نتیجه رسیدید، ‌باید بیشتر مراقب زنان سرزمین‌مان باشیم؟

خود من یک زن هستم و قطعا بهتر می‌توانم با زنان همدلی و همدردی کنم؛ اصلا نمی‌خواهم با پرداختن به مشکلات زنانه، هر دو جنس را مقابل هم قرار دهم و در مقابل مردان بایستم.
بلکه با توجه به اینکه نقش‌های مختلف زن، مانند مادر‌ی و همسری را تجربه کرده‌ام در این پویش نیز این موارد را مورد توجه قرار داده‌ام و قصد دارم و امیدوارم با کمک به ارتقاء سلامت زنان، بتوانیم شاهد اثر مثبت آن در روابط خانوادگی، همسران و فرزندپروری باشیم.

چرا لغت پویش و نه کمپین را برای این حرکت انتخاب کردید؟ احساس نمی‌کنید اگر واژه کمپین را انتخاب می‌کردید، موثرتر واقع می‌شد و افراد بیشتری با آن همراه می‌شدند؟
پویش در لغت به معنی حرکت آرام توأم با تفکر که در جهت تولید و کشف ارزشمندی حرکت میکند پویش بن مایه سیاسی و تبلیغاتی ندارد و با حفظ کامل هنجارها و قوانین حاکم بر جامعه پیش میرود و یک بن مایه علمی و پژوهش محور دارد و به هیچ وجه روحیه مبارزه طلبی و صحنه کارزار در آن حاکم نیست ،درست برعکس کمپین ،و من پیامم برای جامعه این هست که کشور به طور جدی به تشکیل پویش ها نیاز دارد در زمینه های مختلف تا کمپین !!!

به نظر شما زنان ایرانی تا چه حد با مشکلات‌شان آشنا هستند؟
‌یکی از اصلی‌ترین اهداف این پویش، ‌آسیب‌شناسی، ‌و بررسی مشکلات زنان جامعه در دهک‌های مختلف اقتصادی فرهنگی و اجتماعی است. سپس در گام دوم با ارائه راهکارهای عملی و مناسب برای حل مشکلات زنان، از طریق مشورت و اجماع نظر متخصصین حوزه‌های مختلف، ‌شرایطی را فراهم می‌آوریم تا سطح شادی، سلا‌مت و توانمندی زنان سرزمین‌مان افزایش یابد و از سویی دیگر شاهد صلح و اتحاد تیپ‌های مختلف زنان باشیم.

برای رسیدن به این اهداف چه راهکارهایی را در پیش خواهید گرفت؟
پویش مراقب زنان سرزمین‌مان باشیم، ‌در واقع یک ژورنال زنانه با ده سرفصل به نام های 1-زن و همسری2-زن و معشوقگی3-زن و مادری4-زن و سلامت روان5-زن و چاقی6-زن و سبک زندگی 7-زن و اجتماع 8-زن و رابطه جنسی9-زن و معنویت 10-زن و زیبایی است که در هفته اول هر ماه، ‌یک موضوع مهم در هر سرفصل مطرح می‌شود و در سه هفته باقی مانده ماه، به ارائه راهکارهای عملی درباره آن موضوع از طریق بحث و بررسی و پاسخگویی به سوالات مردم، خواهیم پرداخت.
ضمن اینکه هر ماه یک متخصص توانمند در زمینه‌های مختلف به این پویش دعوت خواهد شد و در حوزه‌های تخصصی خود، به ‌ارائه راهکار و نیز پاسخگویی به سوالات مردم خواهد پرداخت.

از جمله متخصصینی که در این پویش با ما همراه شده‌اند، می‌توانم به دکتر پریچهر سلطانی رئیس کارگروه زنان عشایری ،روستایی ریاست جمهوری و مسئول زنان کارآفرین وزارت صنایع و معدن، خانم فتحی مدیرعامل انجمن سلامت خانواده ایران، خانم جعفرزاده نائب رئیس امور بانوان انجمن جوجیتسو فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران، خانم دکتر حیدری مدیر عامل شرکت دارویی وانا و جمعی دیگر از بانوان توانمند و نخبه کشور اشاره کنم.

گفتنی است؛ ‌کلیه فعالیت ها و مطالب علمی و عملی پویش#مراقب_زنان_سرزمینمان_باشیم از طریق صفحه رسمی دکتر آتنا ناصری در اینستاگرام و وب سایت www.dr-atenanaseri.com در دسترس زنان سرزمینمان میباشد.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها