تصویب اختصاص۶ هزار میلیارد تومان قیر رایگان برای بافت های فرسوده

رئیس کمیسیون عمرانی مجلس گفت: برای بودجه ۹۸ مصوب کردیم که دولت معادل ۶ هزار میلیارد تومان قیر رایگان در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دهد که این میزان قیر برای بافت های فرسوده است.

تصویب اختصاص۶ هزار میلیارد تومان قیر رایگان برای بافت های فرسوده

محمدرضا رضایی کوچی پیش از ظهر امروز پنجشنبه در سفر به آبادان در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از شهرهای آبادان و خرمشهر درگیر بافت‌های فرسوده هستند طبیعی است که نیاز به یک حمایت جدی از سوی تمامی دستگاه‌های مرتبط اعم از وزارت راه و شهرسازی، بهداشت، آموزش و پرورش، وزارت کشور و سایر دستگاه‌های دیگر دارد که باید کمک کنند.

وی اظهار کرد: شهرهای آبادان و خرمشهر نماد استقامت و مقاومت برای تمام کشور هستند لذا برای حل مشکلاتشان طبیعی است که باید گام‌های جدی تری را برداریم.

وی تصریح کرد: با توجه به پیگیری مصرانه نمایندگان آبادان و خرمشهر بر انجام این کار قرار بر این شد تا پس از تعطیلات نوروز، جلسه‌ای در کمیسیون عمران مجلس برگزار شود و وزرای مربوطه در این جلسه حضور یابند و بر اساس وظایفی که قانون برای هر دستگاه اجرایی تعیین کرده دستگاه‌ها را برای ارائه خدمات به این دو شهر مهم و ارزشی کشور مکلف کنیم.

رئیس کمیسیون عمرانی مجلس گفت: در این مناطق ما بنادر آبادان و خرمشهر و منطقه آزاد را داریم که به طور طبیعی باید به توسعه این دو شهرستان کمک کنند آنها در ابتدا باید بحث رفاه و آسایش مردم منطقه و سپس نگاه ملی داشته باشند.

رضایی کوچی افزود: ظرفیت‌ها و زیر ساخت‌های مهم و اصلی در این دو شهر وجود دارد که باید از تمام ظرفیت‌ها برای حل مشکلات مردم استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: یکی از مباحثی که امروز مطرح شد اینکه زمین‌هایی که متعلق به مردم است و رها شده‌اند امروز سندشان به نام دولت زده شده و باید این موضوع حل شود لذا قرار بر این شد که در نخستین فرصت نشستی پیرامون حل مشکلات مردم و برطرف کردن این مشکل برگزار شود.

رضایی با بیان اینکه عمده درآمد شهرداری‌ها از ساخت و ساز مسکن است، تصریح کرد: در کل کشور شهرداری‌ها دچار مشکل هستند و عمده شهرداری‌ها ورشکسته اند لذا در تلاش هستیم تا از ظرفیت وزارت راه و شهرسازی و نفت برای کمک به عمران شهری آبادان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری آبادان از بسیاری دستگاه‌ها اعم از سازمان تأمین اجتماعی و نفت طلب دارد که باید کمک کنیم تا درآمدها و مطالبات شهرداری وصول شود.

رئیس کمیسیون عمرانی مجلس درباره نیاز شهرداری به قیر برای آسفالت معابر شهری یادآور شد: از قبل ستاد بازآفرینی شهری امکان تأمین قیر رایگان برای کمک به شهرداری وجود دارد، برای بودجه ۹۸ مصوب کردیم که دولت معادل ۶ هزار میلیارد تومان قیر رایگان در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار دهد که این میزان قیر برای بافت‌های فرسوده است و طبیعی است که ستاد بازآفرینی شهری می‌تواند از این عددی که به آن اختصاصی می‌یابد کمکی هم برای آسفالت معابر شهرهای آبادان و خرمشهر اختصاص دهد.

رضایی کوچی افزود: از آنجایی که زیر ساخت اصلی شهرهای آبادان و خرمشهر در زمان جنگ تخریب شد و پس از آن هم به طور کامل ساخته نشده لذا می‌توان به لحاظ شرایط جنگ، تسهیلات ویژه ای را به این دو شهر اختصاص دهیم.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها