پرونده قاچاق سوخت و دام زنده در اردبیل مورد رسیدگی قرار گرفت

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل از رسیدگی به جرائم مربوط به قاچاق سوخت، دام زنده، آرد، غلات و البسه در اردبیل و صدور حکم نهایی در این خصوص خبر داد.

پرونده قاچاق سوخت و دام زنده در اردبیل مورد رسیدگی قرار گرفت

علی رحیمی آذر پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: در ۱۱ مال سال جاری تعداد ۲۶ فقره پرونده در حوزه سوخت اعم از بنزین، گازوئیل و نفت سفید و تعداد ۲۰ فقره پرونده در حوزه آرد و غلات در اداره کل واصل گردیده است.

وی افزود: با ارجاع این پرونده‌ها موضوع در شعب مختلف اداره کل مورد رسیدگی و صدور حکم واقع گردید و با توجه به محتویات پرونده و اخذ آخرین دفاع و سایر شواهد و قرائن اتهام انتسابی متخلفین محرز تشخیص داده شد.

عضو شورای قضائی استان اردبیل یادآور شد: در حوزه قاچاق سوخت متهمان پرونده به پرداخت مبلغ هفت میلیارد و ۱۲۱ میلیون ریال در حق دولت محکوم و در حوزه قاچاق آرد و غلات متخلفین به پرداخت مبلغ ۹۲ میلیارد و ۹۰۷ میلیون ریال محکوم شدند.

رسیدگی به پرونده قاچاق البسه در تعزیرات حکومتی اردبیل

رحیمی آذر یادآور شد: در پی گزارش بازرسان و مأموران نیروی انتظامی مبنی بر کشف و ضبط مقادیری البسه بچگانه خارجی از یک خودروی عبوری در پلیس راه اردبیل - نیر پرونده‌ای در این خصوص تشکیل شد.

وی با بیان اینکه ارجاع پرونده موضوع در شعبه دوم مورد رسیدگی و صدور حکم واقع گردید، افزود: با توجه به محتویات پرونده و ارزش کالای مکشوفه که به مبلغ ۶۰ میلیون و ۱۵۵ هزار و ۵۵۰ ریال اعلام گردیده تا اتهام انتسابی محرز تشخیص و شعبه فرد متخلف را علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت به پرداخت مبلغ ۶۲ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم نماید.

صدور حکم محکومیت ۲ میلیارد ریالی برای قاچاق دام زنده

رحیمی آذر یادآور شد: در پی گزارش بازرسان و مأمورین دامپزشکی و نیروی انتظامی مبنی بر مباشرت و معاونت در تخلف حمل کالا به صورت تاجران خارج از ضوابط تعیینی دولت به مقدار ۸۳ و۸۲ رأس گوسفند و شش رأس گوساله به ارزش اولی یک میلیارد و ۱۹۷ میلیونو دومی به ارزش یک میلیارد و ۱۰۲ میلیون ریال و سومی به ارزش ۳۰۰ میلیون ریال پرونده‌هایی در این خصوص تشکیل شد.

وی اضافه کرد: با توجه به مستندات موجود و اخذ آخرین دفاع، اتهام انتسابی محرز تشخیص و شعبه متخلفان پرونده را علاوه بر ضبط دام به نفع دولت جمعاً به پرداخت مبلغ دو میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها