آغاز فرآیند سیاسی، شرط اتحادیه اروپا برای حمایت از سوریه

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که این اتحادیه در راستای حمایت از بازسازی سوریه در صورت آغاز فرآیند سیاسی در این کشور، متحد است.

آغاز فرآیند سیاسی، شرط اتحادیه اروپا برای حمایت از سوریه

فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به پرسشی در این باره که آیا اتحادیه اروپا همچنان این موضع را دارد که کمک به بازسازی سوریه جز در صورت پیگیری فرآیندی سیاسی در این کشور ممکن نخواهد بود، گفت: اتحادیه اروپا در این مورد کاملاً متحد است.

او ادامه داد: ما به تازگی گفت‌وگوهایی با وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا داشتیم تا ببینیم که دقیقاً در این نقطه قرار داریم.

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: مایه خرسندی من بود که تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر این موضع یکپارچه تأکید کردند.

او اظهار کرد: تلاشی که اتحادیه اروپا همواره در حمایت از سوری‌ها به عمل آورده، تنها در صورتی قابل افزایش است که فرآیند سیاسی آغاز شود. از این رو، این امر مشوقی بسیار قوی برای جناح‌های سوری است تا بدین ترتیب مشارکتی جدی و سازنده بر اساس رهبری سازمان ملل داشته باشند و این مشارکت به طور کامل در کنترل سوری‌ها باشد و مناقشه از طریق فرآیند سیاسی خاتمه یابد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها