گشت و گذاری در ری باستانی

احتمالا در تاریخ خوانده‌اید که روزگاری ری، نگین ایران بوده و بسیاری، سودای تصاحب و فرمانروایی آن را داشتند. در ادامه گشت و گذاری به این شهر باستانی خواهیم داشت.

گشت و گذاری در ری باستانی

به گزارش گروه اجتماعی خبر فوری ، شهر ری، از بهترین مناطق تاریخی ایران با حرم حضرت عبدالعظیم حسنی، از مناطق بکر گردشگری تهران محسوب می‌شود. در ادامه و به بهانه نوروز گشت و گذاری در این شهر باستانی خواهیم داشت.

سنگ نگاره فتحعلی شاه

سنگ نگاره فتحعلی شاه یا نقش برجسته چشمه علی واقع در چشمه علی شهرری یکی از کتیبه های فتحعلی شاه قاجار است که به دستور او احداث شده است، این کتیبه بر روی دیواره چشمه علی قرار دارد. این چشمه در شمال شهرری و در کنار پارک چشمه علی و زیر باروی ری قرار دارد. فتحعلی شاه که زمان پیش از پادشاهی خویش را در شیراز گذرانده بود، با دیدن نقش برجسته های آن دیار، سه نفر به نام های حجارباشی، نقاش باشی و معمارباشی را مسئول ساخت این کتیبه به همراه کتیبه ای مشابه، در تنگه واشی فیروزکوه کرد.

عشق آبادی در ایران

این تالاب یکی از مراکز بسیار عالی برای پرنده نگری در حاشیه تهران است وتا کنون 140 گونه پرنده از این تالاب رکورد شده است. تالاب مربع شکل است و طول آن در حدود 700 متر است. ارتفاع تالاب از سطح دریا 960 متر و پوشش گیاهی حاشیه آن گیاه نی است. دسترسی به تالاب از طریق تهران کمربندی شهر ری ، جاده ورامین ، بعد از فیروز آباد خروجی تپه میل، طی مسافتی در حدود 10 کیلومتر در جاده آسفالت و رد شدن از شهرک صنعتی عشق آباد و روستای عشق آباد، پس از گاوداریهای انتهای روستا در یک مسیر خاکی 2 کیلومتری تا تالاب میسر است.
تالاب عشق آباد یکی از تالاب های استان تهران است که در روستای عشق آباد بعد از شهرک صنعتی عشق آباد در جاده ورامین بعد از فیروزآباد قرار دارد. تالاب عشق آباد یکی از جاذبه های طبیعی اطراف پایتخت به شمار می رود که طول آن حدود 700 متر است.

قلعه گبری

قلعه گبری از جمله بناهای قدیمی شهر ری در شهرک علایی در محله‌ای به همین نام است که قدمت آن به دوهزار سال قبل به دوران ساسانیان باز می‌گردد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها