از بسطام تا جنگل ابر/ این نوروز را در سمنان بمانید

سمنان اغلب مقصد سفر نوروزی مسافران نیست. اغلب افراد به دلیل اینکه سمنان شهری حدفاصل مشهد است. اغلب بدلیل همجواری با آن شهر ساعاتی در سمنان را می‌گذرانند. فارغ از اینکه این شهر جاذبه کم ندارد.

از بسطام تا جنگل ابر/ این نوروز را در سمنان بمانید

به گزارش گروه اجتماعی خبر فوری ، ایام نوروز، مغتنم فرصتی برای دیدن سمنان است. در ادامه تعدادی از جاذبه‌های سمنان را به شما معرفی می‌کنیم.

کوه پیغمبران
در حدود 20 کیلومتری جاده اصلی تهران - مشهد در نزدیک شهر سمنان به طرف شمال شرق آن کوهی به نام پیغمبران وجود دارد. در قله این کوه دو مقبره قرار گرفته که گفته می شود مقبره‌های سام و لام از فرزندان نوح نبی هستند. وجود این دو مقبره در قله کوه پیغمبران منطقه را به یک منطقه زیارتی و اب و هوا و پوشش گیاهی و جانوری آن منطقه را به یک مکان تفریحی و گردشگری مبدل کرده است که در صورت تمایل در زمان رفتن از سمنان به مشهد از جاده تهران - مشهد می توان از این کوه و اطراف آن لذت برد.

شهر بسطام
شهر بسطام دومین شهر گردشگری استان سمنان محل تولد عارف بزرگ و نامدار بایزید بسطامی است که امروزه آرامگاه این شخصیت مهم تاریخ نیز در این شهر قرار دارد. بسطام در 6 کیلومتری شهر شاهرود از استان سمنان واقع شده است. این شهر دارای جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی و مذهبی فراوانی است که همه ساله نظر گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به سمت خود جلب می کند. از جمله آرامگاه عارف بزرگ شیخ ابوالحسن خرقانی که موجب ورود گردشگران مسلمان از کشورهایی مانند پاکستان به این شهر زیبای عرفانی می شود.

مجن باستانی

شهر "مجن" در فاصله 35 کیلومتری غرب شاهرود و در منطقه ای کوهستانی واقع شده است. تنگه معروف "داستان" در فاصله 10 کیلومتری شهر مجن قرار گرفته که آبشار این تنگه در زمره جاذبه های طبیعی شهرستان شاهرود محسوب می شود. پوشش گیاهی و جانوری متنوع و آب و هوای مطلوب از جاذبه های گردشگری این منطقه است. علاوه بر این، شهر مجن به عنوان یک منطقه تاریخی در دامنه کوه های البرز با ویژگی های منحصر به فرد و معماری خاص به عنوان "ماسوله کویر" شهرت دارد به طوری که بافت قدیمی شهر در شیب ارتفاع شکل گرفته و خانه ها به گونه ای ساخته شده اند که بام هر خانه حیاط خانه ای دیگر است. برخی این شهر را نگین سرخ فام دامنه های البرز شرقی می نامند زیرا خاک اراضی و ارتفاعات آن سرخ رنگ است و زنان مجنی همه ساله بنا بر رسمی کهن با تهیه دوغابی از گِل قرمز رنگ به تجدید نمای خانه های کاه گلی می پردازند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • داودثابتی
    0

    سلام ازسمنان صحبت نکنید که دونفر ابله مثل احمدی نژاد و حسن کلید ساز راتحویل ایران داد که 3000 سال ایران را به عقب بردند درآتش جهنم تمامی نداشته باشند

  • مهدی اسماعیلی
    0

    لطفا شهر مارو به سمنان نچسبونید ما ادرس شهرمون بخوایم بدیم میگیم همسایه گرگانیم نمیگیم استان سمنان تمام ادارات مهم رو تو این دو سه سال انتقال دادن به سمنان تمام امکانت مارو بردن سمنان به نام خودشون کردن تمام بودجه میره اونجا چون روحانی بچه اونجاس شهر ما از هیچکس کمک نگرفته خودمون بزرگش کردیم حتی ما یه مدت میخواستیم شاهرود از سمنان جدا کنیم احمدی نژاد نزاشت شهر ما با سمنان از زمین تا اسمون فرق داره ما شهرمون استان شاهوار میگیم خواهشا شهر مارو به سمنان نچسبونید

  • مجید
    0

    اتفاقا کاملا در اشتباهید رتبه اول گردشگری استان سمنان شهر نمونه گردشگری شهمیرزاده که به نظر خیلی از گردشگرا استان سمنان رو با شهر شهمیرزاد میشناسن پس لطفا کم لطفی نکنید و به دور از تعصبات اگه مطلبی مینویسد واقعیتها رو بگین شهمیرزاد به معنای واقعی کلمه بهشت کویره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها