پکن: برای بازگشت بوئینگ برنامه ای نداریم

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد پکن پس از انفجار بوئینگ خط هوایی اتیوپی، هیچ برنامه ای برای لغو توقف پروازهای بوئینگ مکس 737-8 و بازگشت مجدد آنها به خط پروازی این کشور ندارد.

پکن: برای بازگشت بوئینگ برنامه ای نداریم

لوکانگ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در پکن افزود: آنها از ایالات متحده و شرکت بوئینگ خواسته اند با دقت بالا دلایل سقوط دو هواپیمای بوئینگ در شش ماه گذشته را بررسی و آن را در اختیار خطوط هوایی چین قرار دهند تا بر اساس آن بتوانیم با هدف تامین امنیت جانی مسافران، تصمیم گیری کنیم.

در پی سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس سری 8 در کمتر از 6 ماه، ده‌ها کشور دنیا از جمله چین پرواز این سری هواپیما را تا اطلاع بعدی متوقف کردند.

یک فروند بوئینگ 737 مکس هشت شرکت هواپیمایی اتیوپی که این هفته از آدیس آبابا عازم نایروبی پایتخت کنیا بود، دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه سقوط کرد و همه 157 سرنشین آن از جمله هشت شهروند چینی کشته شدند.

هواپیمای دیگری نیز از همین مدل، اکتبر گذشته (آبان ماه) در اندونزی سقوط کرد که در جریان آن حادثه، 189 سرنشین هواپیما جان باختند.

انگلیس، چین، استرالیا، آفریقای جنوبی و آرژانتین از جمله نخستین کشورهایی بودند که بکارگیری این هواپیماها را در روزهای گذشته ممنوع کردند.

پس از اتخاذ تصمیم مشابه از سوی دیگر کشورهای اروپایی از جمله ایرلند، آلمان، ایتالیا، اتریش و هلند، آژانس امنیت پرواز اتحادیه اروپا روز سه شنبه حکم به تعلیق پروازهای تجاری

هواپیماهای بوئینگ 737 مکس سری 8 و 9 در تمام کشورهای عضو این اتحادیه داد.
امارات، ترکیه، کویت و عمان نیز از دیگر کشورهایی هستند که تصمیم به توقف بکارگیری این هواپیما گرفتند.

منبع: ایرنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها