سفر به عمان زیبا/ گشت و گذار در مسجد سلطان قابوس و وادی شاداب

این بار ایران را به مقصد عمان زیبا ترک می‌کنیم. با گشت و گذار نوروزی ما در این کشور با ما همراه باشید.

سفر به عمان زیبا/ گشت و گذار در مسجد سلطان قابوس و وادی شاداب

به گزارش گروه اجتماعی خبر فوری ، سفر به کشورهای دیگر این روزها هزینه دارد، اینقدر که شاید فکر سفر به آن‌ مکان‌ها خیلی هم به ذهن خطور نکند. اما بد نیست که در فرصت سفرهای نوروزی نیم نگاهی به جاذبه‌های گردشگری کشورهای خارجی داشته باشیم. امروز مقصد ما عمان است. عمان سرزمین سلطان قابوس.

مسجد سلطان قابوس و هنر ایرانی

اولین مکانی که قصد معرفی آن به شما را داریم، مسجد بزرگ سلطان قابوس است. این مسجد در ساعات معینی از روز یعنی هنگام اذان ادای فریضه نماز، ، صحن مسجد برای بازدید عموم باز است. مصلای مسجد ظرفیت پذیرش ۶۵۰۰ نمازگزار را دارد. ویژگی بارز مسجد سلطان قابوس آن است که دومین فرش بزرگ جهان به ابعاد ۷۰ * ۶۰ متر به مساحت ۴۳۴۳ مترمربع اثر دست هنرمندان ایرانی را در خود جای داده است. این فرش ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار گره و ۲۱ تن وزن داشته و هنر ایرانی را در صحن مصلا به زیبایی به نمایش گذاشته است. بافت این فرش ۴ سال زمان برده و طرح آن تلفیقی از فرش‌ های نفیس تبریز، کاشان و اصفهان است.

وادی شاب

یکی از جاذبه‌های دیدنی عمان «وادی شاب» با استخرها، صخره‌ها و غارهای شگفت انگیز است. برای لذت بردن از این جاذبه طبیعی باید کمی از نظر فیزیکی توان عبور از مسیرهای ناهموار و صخره‌ای را داشته باشید چرا که دارای مسیر نسبتا سختی می باشد ؛ حتی گاهی نیاز به عبور از آب‌های کم عمق و شنا خواهد بود. رسیدن به آخرین و جذاب‌ترین بخش این گردش باورنکردنی، تنها از طریق شنا کردن امکان پذیر است اما مطمئنا یکی از زیباترین مناطق عمان به شمار می رود.

کوهستان جبل الاخضر

این کوهستان یکی از بهترین جاهایی است که در سفر به عمان می توانید بعنوان یکی از بهترین مناطق گردشگری در نظر داشته باشید. خودرو های چهار چرخ محرک برای گشت و گذار در این منطقه عالی هستند. وقتی به بالای کوه رسیدید با چشم اندازی بی نهایت شگفت انگیزی روبرو خواهید شد. پس حتما آن را در برنامه خود قرار دهید.

جزیره تلگرافی

یکی دیگر از مناطق جذاب و دیدنی در عمان برای گردشگران جزیره تلگراف است جزیره TELEGRAF)) است. که با شبه جزیره مسندم احاطه شده است. دلیل اینکه به این جزیره تلگراف گفته میشود به این دلیل است که در قرن نوزدهم میلادی یک ایستگاهی در این منطقه مستقر بوده که برای تقویت پیام های تلگرافی بریتانیا در مسیر خط کابل خلیج فارس استفاده می شده است.متاسفانه در حال حاضر فقط ویرانه‌های ان باقی مانده است.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها