عرضه قطعات بی‌کیفیت لوازم خانگی به نام تولید داخل

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، گفت: قطعات یدکی و لوازم جانبی برای تعمیر لوازم خانگی با کمبود مواجه است. این در حالی است که برخی افراد به اسم تولید داخل، محصول بی‌کیفیت چینی را در بازار عرضه می‌کنند.

عرضه قطعات بی‌کیفیت لوازم خانگی به نام تولید داخل

علی جمالی در رابطه با شرایط تعمیر لوازم خانگی در ماه‌های پایانی سال، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت لوازم یدکی و محصول نهایی، عموم مصرف‌کنندگان تعمیر را جایگزین خرید محصول نو کرده‌اند و این در حالی است که قیمت قطعات به شدت افزایش یافته و در کنار آن کمبود قطعات یدکی در بازار احساس می‌شود و اگر روند به همین روال پیش برود در سال آینده با کمبود در بازار قطعات و لوازم یدکی لوازم خانگی مواجه خواهیم شد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه و لباسشویی ادامه داد: در ماه‌های اخیر به واسطه برخی تصمیم‌گیری‌ها و اعمال تعرفه‌گذاری‌ها، واردات قطعات یدکی تعمیر با کندی مواجه شده و از حجم واردات کاسته شده است که این موضوع افزایش قیمت لوازم یدکی را به همراه داشته است.

وی با بیان این‌که در ماه‌های اخیر نیاز بازار از طریق انبارهای نگهداری تأمین شده، گفت: برخی افراد برای واردات از ارز دولتی استفاده کردند و جای سوال دارد که چرا محصولات آنها به بازار وارد نشده است.

جمالی تصریح کرد: در ماه‌های اخیر با هماهنگی به عمل آمده با وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شد تا برای واردات با توجه به نیاز بازار از اتحادیه استعلام لازم دریافت شود و واردکنندگان تعهد دهند کالا را بعد از ترخیص در بازار عرضه کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه و لباسشویی با انتقاد از برخی تولیدات بی‌کیفیت در بازار تاکید کرد: متأسفانه برخی افراد به اسم تولید داخلی محصولات بی‌کیفیت چینی را به بازار عرضه می‌کنند.

منبع: ایسنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها