دختر خوب سراغ دارید؟

اگر شما هم جز آن دسته از کاربران هستید که می خواهید بدانید شاخص های یک ازدواج موفق چیست این مطلب را از دست ندهید.

دختر خوب سراغ دارید؟

یکی از سوالات پرتکرار درخصوص ازدواج است که مطرح می شود که آیا مورد مناسب برای ازدواج وجود دارد یا خیر؟ ماهم به این موضوع می‌پردازیم: «مورد مناسب ازدواج یعنی چه؟»

یک پیش نویس اشتباه

این سوال ریشه تاریخی دارد، آنجا که بزرگ‌ترهایمان به عنوان دعای خیر می‌گفتند: «امیدوارم یک همسر خوب به زندگی ات بیاید.» یا «خدا کند فردی شایسته سر راهت قرار بگیرد که تو را خوشبخت کند.» ما با این تصور رشد کردیم و گمان می‌کنیم ازدواج مناسب یعنی ورود یک فرد خوب به زندگی مان.

باور مرکزی که برای خوشبختی نیاز داریم تا شخص مناسبی را در کنارمان داشته باشیم، مانند یک شمشیر دو لبه می‌تواند خوب یا بد عمل کند. وقتی سهم یک انتخاب آگاهانه در خوشبختی را می‌پذیریم و می‌توانیم بررسی‌های بالغانه داشته باشیم، قسمت روشن ماجراست، اما زمانیکه وزن زیادی به ویژگی‌های همسر آینده می‌دهیم بدون در نظر گرفتن پیش زمینه‌های لازم، قسمت تاریک داستان انتخاب همسر است.

پیش نیاز‌هایی که باید پاس شود

مگر می‌شود یک کارفرما سوال کند: چه کسی برای این شغل مناسب است؟ تا زمانی که تعریفی دقیق از شغل، شرایط آن و مهارت‌های لازم برای متصدی آینده‌ی آن، در نظر نگرفته باشد.
این سوال که: «همسر مناسب من چه کسی است؟» چند پیش نیاز دارد که ابتدا باید به آن‌ها بپردازید و در قدم بعد معرفان ما به شما مورد مناسب تان را معرفی خواهند کرد.

شما به عنوان کارفرمای زندگی شخصی‌تان باید ابتدا به این سوالات پاسخ دهید:

_. ازدواج چیست؟
_. من چه کسی هستم؟
_. چه شخصی آمادگی تشکیل خانواده را دارد؟
_. من جزء گروهی هستم که بلوغ‌های لازم برای ازدواج صحیح را دارند؟
_. از ازدواج چه می‌خواهم؟
_. طرف مقابل من، به بلوغ لازم برای انتخاب آگاهانه رسیده است؟
_. دیدگاه او نسبت به ازدواج چقدر صحیح و چه میزان به دیدگاه من نزدیک است؟

ازدواج چه هست و چه نیست؟

قبل از ورود به سامانه ثبت نام بهتر است بدانید که ازدواج چیست و بعد مطمئن شوید که برای ورود به این مرحله از زندگی تان آمادگی دارید یا خیر؟ قصد ما سنگ انداختن مقابل پای شما نیست که آداب و رسوم و توقعات بی‌جایی که این روز‌ها رونق گرفته است به اندازه کافی این کار را می‌کند، اما می‌خواهیم موانع واقعی را بشناسید. موانعی که اگر بر طرف نکنید بهترین فرد هم نمی‌تواند ضامن خوشبختی تان شود.

قبل از هر اقدامی برای ازدواج سعی کنید نگاه درستی به تشکیل خانواده داشته باشید. بدانید که ازدواج آن بهشت موعودی نیست که می‌گویند، البته می‌توانید آنرا بسازید، اما برخی خطا‌ها ممکن است شما را برای همیشه از بهشت تان بیرون براند. به همین دلیل بجای یک نگاه ماورایی به مقوله تشکیل خانواده از بالای ابر‌ها به زمین بیایید و بدانید که ازدواج یک تلاش مستمر برای رسیدن به اهداف مشترک و فردی است و نیاز دارد تا طرفین خودسازی لازم را داشته باشند و هیچ وقت دست از تلاش برای ایجاد تفاهم و همراهی برندارند.

بهترین ازدواج‌ها، بدترین روز‌ها را تجربه خواهند کرد و این ماهیت زندگی دو نفره است. اگر با این فکر وارد ازدواج شوید که قرار است یک تجربه‌ی عاشقانه و بدون مشکل را بگذرانید، ممکن است در همان روز‌های اول نامزدی از انتخاب خود پشیمان شوید و گمان کنید مشکل از طرف مقابل تان است.

در اینصورت سامانه همسان گزینی هرکسی را به شما معرفی کند، در نهایت دلزده خواهید شد، اما اگر بدانید ازدواج و رابطه‌ی عاطفی یعنی تعارض‌هایی که به خوبی حل می‌شوند و آدم‌هایی که یاد می‌گیرند با وجود متفاوت بودن، هم مسیر بمانند و به بهانه‌های اشتباه مانع رشد هم نشوند، می‌توانید امیدوار باشید که در همسان گزینی همسر مناسب برای شما پیدا شود.

زمانی که شما مراحل ثبت نام را طی کنید برای مصاحبه‌ی حضوری دعوت خواهید شد و سوالاتی از شما پرسیده می‌شود که نگاه تان به ازدواج و تشکیل خانواده در آن مرحله تاثیر گذار خواهد بود.

شما زمانی که برای مصاحبه می‌ایید باید به نتیجه گیری رسیده باشید که آیا حتما توقع دارید همسرتان منزل شخصی خریداری کند یا توانایی اداره‌ی زندگی کافیست. باید بتوانید خواسته‌ها و توقعات ظاهری تان را مشخص و مدون و البته منطقی بیان کنید. پس بهتر است در مورد مقوله‌ی ازدواج به خوبی فکر کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • سمیرا
    0

    من خودم یه دخترم ۲۹ ساله مجرد هم هستم

  • محمد
    0

    منم خیلی دوست دارم ازدواج کنم یه دختر مومن میشناسم ولی بخاطر بیکاری و نداشتن پشتوانه مالی،از کوچکی یتیم بودم اعتماد به نفس ندارم برم خواستگاری اگر خیری کمکم کن ازدواج میکنم شماره عابر بانک(۵۸۹۲۱۰۱۰۶۰۸۹۶۴۴۲) سپه،محمد قربانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها