مدیر میراث فرهنگی قشم خبر داد

پیش‌بینی ورود یک میلیون گردشگر به قشم

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قشم با اشاره به فعالیت پنج هزار قشموند در صنعت تورسیم این جزیره گفت: اقدامات اجرایی جهت میزبانی از یک میلیون گردشگر در حال انجام است.

پیش‌بینی ورود یک میلیون گردشگر به قشم

طاهره شهرکی شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌ آتی ورود گردشگران به جزیره قشم با رشد 30درصدی به یک میلیون نفر برسد.

وی با اشاره به برخورداری این جزیره از مبادی ورودی سه‌گانه، افزود: ایام نوروز سال آینده 45فروند شناور حمل خودرو با ظرفیتی افزون بریکهزار و 800دستگاه خودرو در اسکله لافت وپُل به‌صورت شبانه‌روزی خدمات‌رسانی خواهند داشت.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: فعالیت 40فروند شناور مسافری با ظرفیت بیش از چهارهزار صندلی از ساعت شش و 30 دقیقه صبح تا ساعت 24 در اسکله شهید ذاکری قشم بخش دیگری از ناوگان حمل و نقل دریایی قشم در نوروز 98 را تشکیل می‌دهد.

شهرکی با بیان اینکه بالغ بر 95 درصد از تردد مسافران به قشم از طریق ناوگان حمل و نقل دریایی انجام می‌شود، ادامه داد: حدود پنج درصد از گردشگران، خطوط هوایی را برای سفر به این جزیره گزینش می‌کنند و به‌صورت هفتگی 152 سورتی پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه بین‌المللی منطقه آزد قشم صورت می‌پذیرد.

وی تعداد فعالین حوزه تورگردانی در جزیره قشم را 170نفر عنوان و اضافه کرد: تعداد هفت اسکله گردشگری نیز علاقه‌مندان را به مقاصد جنگل‌های حرا و جزایر هرمز، هنگام و لارک منتقل می‌کنند.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 77 مرکز اقامتی با ظرفیتی افزون بر شش هزار و 800 تخت، 64 اقامتگاه بوم‌گردی با فضایی خاطره انگیز و سنتی و همچنین 11کمپ‌ پارک در سطح جزیره قشم، میزبان مهمانان نوروزی هستند.

شهرکی اظهار داشت: 203 اثر و محوطه تاریخی در جزیره قشم شناسایی شده که بیش از 45 اثر از این آثار به ثبت ملی رسیده و در این حوزه نیز بستر مناسبی جهت جذب و ارائه خدمت به طبیعت‌گردان و علاقه‌مندان به آثار تاریخی فراهم آمده است.

وی از فرهنگ غنی بومی حاکم بر قشم به‌عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس یاد کرد و افزود: آداب و سنت‌ها، غذاها و سوغات منحصر به فرد قشموندان از پتانسیل‌های مهم جذب گردشگر به‌شمار می‌رود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به فعالیت 25 فروشگاه صنایع دستی در سایت‌های متراکم جمعیتی گردشگری جزیره قشم، تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد قشم نگاه ویژه‌ای به توانمندسازی جامعه محلی و ایفای نقش آنان در توسعه پایدار داشته و از این رو پنج هزار نفر در طول سال در صنعت توریسم جزیره فعالیت دارند.

گفتنی است، جزیره قشم به‌عنوان بزرگترین جزیره خلیج‌فارس در تنگه هرمز قرار دارد. این جزیره در چند دهه اخیر به یکی از مکان‌های توریستی و گردشگری تبدیل شده‌ است.

مراکز تجاری و دیدنی‌های طبیعی نظیر جنگل‌های حرا، غارهای خوربس، تنگه چاهکوه، دلفین‌های آبی، دره ستاره‌ها، جزایر ناز و غار نمکدان از جمله جذابه های توریستی جزیره قشم است.

203 اثر تاریخی در این جزیره شناسایی که 48مورد آن به ثبت ملی رسیده و در کنار 9 اثر طبیعی شامل غارنمکدان، دره‌ ستارگان، تالاب پرندگان دوکوهک؛ جزایر ناز، زیستگاه حشره‌خوار کوتوله، تنگه چاهکو، محل تخم‌گذاری لاکپشت‌ها، خلیج دلفین‌ها و ژئوپارک قشم، سه اثر میراث ناملموس شامل «زار»، «عَلم شمشیری» و «نوروز صیاد» نیز در این جزیره وجود دارد.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها