۴۳۰ هکتار زمین کشاورزی چابهار علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد

مدیرجهادکشاورزی چابهار گفت:۴۳۰ هکتار زمین کشاورزی این شهرستان از نیمه دوم بهمن سال جاری تاکنون علیه ملخ مخرب و زیان ده صحرایی سمپاشی شد.

۴۳۰ هکتار زمین کشاورزی چابهار علیه ملخ صحرایی سمپاشی شد

نورالدین میرلاشاری اظهار داشت: هجوم ملخ‌های کامل و بالغ صحرایی پیرامون روستای «دمبدف» چابهار را شاهد بودیم که با اقدام به موقع کنترل شد.

وی بیان کرد: مبارزه با ملخ صحرایی مهم است و فعالیت‌ها در این زمینه به دفترFAO سازمان ملل متحد(خواروبار جهانی) توسط دستگاه ایلوکاست ۳ ارسال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: مبارزه با ملخ صحرایی در سطح یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی جنوب سیستان و بلوچستان توسط مدیریت‌های مختلف جهادکشاورزی به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه این ملخ‌ها از سمت کشورهای حوزه خلیج فارس به ویژه عمان، عربستان و امارات به ایران و استان سیستان و بلوچستان وارد شده‌اند، تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر شاهد هجوم این ملخ‌ها بوده‌ایم و مرتب گزارشات لازم را به سازمان خواروبار جهانی (FAO) که مسئولیت دریافت اطلاعات، جمع بندی و اطلاع رسانی از وضعیت ملخ صحرایی در دنیا را عهده دار است ارسال می‌شود.

میرلاشاری بیان داشت: براساس اعلام سازمان وزارت جهاد کشاورزی موج نخست حمله ملخ صحرایی به استان‌های هرمزگان، خوزستان، جنوب کرمان، بوشهر و جنوب فارس بوده و اقدامات خوبی برای از بین بردن این آفت کشاورزی انجام شده است.

وی افزود: هر ملخ صحرایی روزانه به اندازه وزن خودش تغذیه می‌کند و در مواقع هجوم به صورت دسته جمعی تعداد آنها به میلیون‌ها ملخ می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار به تفاوت این نوع ملخ با سایر آفات اشاره کرد و گفت: مناطق تولید مثل آنها غیرقابل دسترس و صعب العبور است.

وی بیان کرد: مدیریت تلفیقی آن نسبت به سایر آفات مشکل تر و برخی از آنها به علت بزرگ بودنشان برای مردم ترسناک هستند.

میرلاشاری ادامه داد: ملخ صحرایی قادر به تغییر در رفتار، جثه، رنگ و فیزیولوژی خود است.

وی گفت: در شهرستان چابهار حدود ۱۳ هزار هکتار زمین قابل کشت کشاورزی وجود دارد که قریب به ۲۴ هزار نفر از مردم این شهرستان به درآمد و اشتغال از راه کشاورزی وابسته هستند.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها