توزیع برنج دولتی از هفته آینده در استان گلستان آغاز می‌شود

رئیس صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس گفت: ۲۰۰ تن برنج دولتی به قیمت پنج هزار و ۹۰۰ تومان از هفته آینده در شرق گلستان توزیع می‌شود.

توزیع برنج دولتی از هفته آینده در استان گلستان آغاز می‌شود

خلیل رجبلی عصر امروز در جلسه کارگروه تنظیم بازار این شهرستان اظهارداشت: در دو ماه گذشته 496 تن مرغ با قیمت تنظیم بازاری ( 11 هزار و 500 تومان) در این شهرستان توزیع شده است و به طور میانگین روزانه 7 تن مرغ در شهرستان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه علت کمبود مرغ در بازار، خرید بیش از حد مردم است، گفت: اگر مردم به اندازه مصرف خود خرید کنند در تامین و توزیع مرغ دولتی مشکلی نداریم.

رجبلی با اشاره به برپایی نمایشگاه فروش بهاره در گنبدکاووس بیان داشت: این نمایشگاه که از 17 اسفندماه برپا شده است تا 23 اسفندماه ادامه دارد. این نمایشگاه دارای 120 غرفه است که علاوه بر عرضه اقلام موردنیاز شب عید، اجناس ضروری با قیمت تنظیم بازار مانند مرغ، شکر، تخم‌مرغ، رب گوجه‌فرنگی و برنج نیز درآن توزیع می‌شود.

وی ادامه داد:200 تن برنج دولتی به قیمت پنج هزار و 900 تومان از هفته آینده در شرق گلستان توزیع می‌شود. همچنین 100 تن پرتقال و 60 تن سیب از 25 اسفندماه در 14 مرکز برای تامین میوه شب عیدِ مردم گنبدکاووس توزیع خواهدشد.

به گفته رئیس صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس تاکنون 70 تن گوشت منجمد به قیمت 30 هزارتومان، چهار تن گوشت بره گرم، 12 تن تخم‌مرغ، 380 تن مرغ گرم،27 تن مرغ منجمد و 100 تن انواع روغن خوراکی در گنبدکاووس توزیع شده است.

وی بر نظارت بربازار و برخورد با تخلفات تأکید کرد و گفت: 54 فقره پرونده به ارزش 142 میلیون ریال با موضوع گرانفروشی، تقلب در کسب و غیره تهیه وبه تعزیرات حکومتی ارسال شد.

محمود رضا دنکوب، رئیس تعزیرات حکومتی گنبدکاووس نیز اظهارداشت:از ابتدای بهمن ماه امسال تاکنون 273 فقره پرونده در حوزه گرانفروشی، قاچاق و پرونده بهداشتی به این اداره فرستاده شده که 271 پرونده مختومه و ارزش ریالی جریمه‌ها بالغ بر سه میلیارد و 800 میلیون ریال است.

وی افزود: طرح نظارتی تعزیرات حکومتی از 15 اسفند امسال تا 20 فروردین سال 98 به صورت کشیک ایام نوروزی تا ساعت 8 شب اجرا می‌شود.

رئیس تعزیرات حکومتی گنبدکاووس درباره کمبود مرغ در بازار بیان‌داشت: گنبدکاووس تامین‌کننده مرغ در استان است و اگر مسئولان در مرکز استان اجازه دهند تا شهرستان سهم خود را از مرغداری‌ها دریافت کند با کمبود مرغ مواجه نخواهیم بود.

عبدالقدیر کریمی، معاون استاندار و فرماندارویژه گنبدکاووس نیز اظهارداشت: میانگین عملکرد این شهرستان در توزیع مرغ نسبت به دیگر شهرها مطلوب است اما با توجه به اینکه این شهرستان صادرکننده و تامین‌کننده بخش زیادی از مرغ استان است انتظارداریم در توزیع مرغ کمترین مشکل را داشته باشیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها