‏همسر بزرگترین اختلاس‌گر کشور کیست؟

از قم  تا واشنگتن / از حوزه علمیه تا خانه رضا پهلوی

مرجان شیخ‌الاسلامی اسمی که این روزها بارها شنیده شده یکی از ‎کاسبان تحریم و جزو چهارده متهم اصلی پرونده فساد مالی پتروشیمی است او با  مهدی خلجی ازدواج می‌کند که با ‎برجام مخالف است و از اسراییل دفاع می‌کند.

از قم  تا واشنگتن / از حوزه علمیه تا خانه رضا پهلوی

به گزارش خبرنگار خبر فوری ، ‎مهدی خلجی همسر مرجان شیخ الاسلام آل آقا یکی از متمهان اصلی پرونده فساد ۶میلیارد یورویی پتروشیمی است و پول ملت را بین سالهای۸۹تا۹۲ به اسم دورزدن تحریم‌ها بالا کشید و به خارج از کشور برد دوشادوش رضا پهلوی خواستار ضبط اموال ایران به نفع مخالفین حکومت می‌شود، در حالیکه با همسر خود برای بهتر دور زدن تحریمها شرکتی دو نفره در واشنگتن تاسیس می کند.

مروری بر زندگی مهدی خلجی نشان می دهد وی متولد سال 1352 در شهر قم است، در سال ۱۳۶۳ بعد از پدر خود وارد حوزهٔ علمیهٔ قم شد و تا سال ۱۳۷۶ به‌طور متناوب در آن‌جا درس می‌خواند. او ۴-۵ سالی را به تحصیل در درس خارج فقه و خارج اصول گذراند و از شاگردان آیت الله وحید خراسانی وآیت الله جواد تبریزی بود. خلجی هم‌زمان با تحصیل در قم از ۱۸-۱۹ سالگی در کلاس‌های فلسفهٔ دانشگاه تهران و دانشگاه شهیدبهشتی به عنوان مستمع آزاد و نیز کلاس‌های انجمن فلسفه شرکت می‌کرد. علاوه بر این‌ها، مدتی به عنوان دانشجوی آزاد در کلاس‌های عبدالکریم سروش و بابک احمدی شرکت می‌کرد.

سپس در سال ۱۳۷۴ تحصیل در رشتهٔ فلسفه را در دانشگاه تربیت مدرس آغاز کرد، خلجی روزنامه‌نگاری را با انتشار مطالبی دربارهٔ فقه اسلامی در روزنامه‌هایی نظیر اطلاعات آغاز کرد.

پس از مهاجرت به اروپا و غرب نخست مدتی با بخش فارسی بی‌بی‌سی همکاری کرد که حاصل آن مجموعه برنامه از شهر خدا تا شهر دنیا (پخش شده در سال ۲۰۰۲) دربارهٔ تاریخ اصلاحات در حوزه علمیه قم بود. خلجی از آغاز به کار رادیو زمانه با این رادیو همکاری داشت. پس از آن به دعوت ایرج گرگین به رادیو فردا رفت، وی پس از مهاجرت به ایالات متحده آمریکا از رادیو فردا کناره گرفت. او همچنین از سال ۲۰۰۵ عضو ارشد مؤسسه مطالعات خاورنزدیک واشنگتن است.

از جمله آثار او می‌توان به سیاست آخرالزمانی اشاره کرد که تفسیر او در خصوص اندیشه آخرالزمانی در سیاست جمهوری اسلامی ایران است.

مهدی خلجی در گزارش ها و مقالاتی که برای مؤسسه مطالعات خاورنزدیک واشنگتن می نویسد، تاکید بر تحریم و فشار اقتصادی برای تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران دارد. در مقاله ای مشترک با پاتریک کلاسون در سال ۲۰۱۲، آنها تحریم های فلج کننده، انزوای شدید سیاسی و عمل نظامی علیه ایران را به عنوان راه هایی که می توانند نظر رهبران جمهوری اسلامی را عوض کنند به مؤسسه مطالعات خاورنزدیک واشینگتن پیشنهاد کرده اند.

‌‎ خلجی همسر ‎مرجان شیخ‌الاسلام آل‌آقا متهم به اختلاس؛ جامعه ایران را آلوده به فساد می داند و می گوید برای احیا جامعه شخص باید مسوولیت خودش را عهده بگیرد او دروغ، نفاق و سازشکاری را از دلایل عدم ترمیم ایران می داند!

‏مهدی خلجی در حین مذاکرات هسته‌ای (که برای رفع تحریم‌ها انجام می شد) به زبان انگلیسی استدلال میکرد که آیه قرآنی «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه» که بر یونیفورم سپاه نوشته شده است داشتن سلاح اتمی را واجب می کند و فتوای رهبر جمهوری اسلامی ایران در منع سلاح‌های کشتار جمعی تقیه یا فاقد مشروعیت است.

‏مهدی خلجی، پس از رسیدن به توافق هسته‌ای در مقاله‌ مشترکی در نیویورک‌ تایمز، استدلال کرد که «ایران» فارغ از اینکه تحت حکومت صفوی، پهلوی یا جمهوری‌اسلامی باشد؛ «ماهیت‌» آن همواره امپراتوری و انگیزه‌اش هژمونیک و کشورگشایی بوده و هست و آن را با آلمان نازی مقایسه کرد .

مهدی خلجی٬ پس از بکار آمدن دولت ترامپ در آمریکا و خروج او از برجام و بازگرداندن بالاترین سطح تحریم‌های اقتصادی - یا به قول خودشان «سنگین‌ترین تحریم‌های تاریخ بشر» علیه ایران - استدلال کرد که تحریم اقتصادی «کافی» نیست و دولت آمریکا باید از ساز و کارهای «دیگر» نیز استفاده کند .

امروز مهدی خلجی در دفاع از همسرش مرجان شیخ الاسلام آل آقا٬ جامعه ایران - توده و نخبه - را متهم به «عوام‌زدگی»٬ «اوباشی‌گری»٬ «شعف شهوانی» و «فتیشیم» می کند که تلاش او «برای جلوگیری از حمله نظامی» را «دفاع از تحریم‌ها» جلوه میدهد و از «توفان توییتری» لذت بیمارگونه می برد.

‏‏وی در یادداشتی که در دفاع از خود و در واکنش به این جریان نوشته : " تنهایی را برگزیدم و اصولم را به قدرتمداران نفروختم"

جالب است این شخص که تنهایی را برگزیده است در خانۀ 2.3 میلیون دلاری با پول دزدی و در کانادا زندگی می کند.

چند محاسبه دم دستی از درآمد سالیانه مهدی خلجی و خانه 2.3 میلیون دلاری و داده های موجود در وبسایت های مرتبط با درآمد و شغل‌یابی نشان می دهد که حقوق سالیانه مهدی خلجی در اندیشکده ای WINEP چیزی حدود 50 تا 65 هزار دلار است.

پس از کم کردن مالیات از حقوق خلجی، درآمد سالیانه او را می توان حدود 48500 دلار گمانه زنی کرد. این به این معنی است که خالص درآمد ماهیانه خلجی حدود 4000 دلار است. حالا اجازه بدهید نگاهی بیندازیم به قسط خانه ای که مرجان شیخ الاسلام آل آقا در واشنگتن دی سی خریده است.

خرید چنین خانه ای با اقساط سی ساله، نیازمند پیش پرداخت «460 هزار دلار» و ماهیانه 9000 (نه هزار) دلار قسط است لذا با حقوق 4 هزار دلاری این خانه را نمی توانسته بخرد. این خانه را مرجان شیخ الاسلام آل آقا خریده است (خانه هم به اسم او ثبت شده است) و البته که پول خرید خانه 2.3 میلیون دلاری نه از دسترنج خود مرجان شیخ الاسلام که از دسترنج بنده و شما پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از یادداشت توجیحی خود آورده است: من برای اصول‌گرایان، اصلاح‌طلب‌ام؛ برای اصلاح طلبان، براندازم؛ برای هواداران رضا پهلوی،مخالف براندازی‌ام؛ برای چپ‌ها،نیوکان وترامپیست وجنگ‌طلب‌ام؛ برای براندازان استمرارطلب‌ام.

اما با کسی ازدواج کرده است که هر دوره به رنگی درآمده است گاهی اصلاح طلب ، گاهی عضو حزب مشارکت و گاهی اصولگرا و جزو حامیان احمدی نژاد است و حالا همسر وی با رضا پهلوی و سلطنت طلبان هم نشین است و البته به نظر می رسد با این اوضاع عمر سیاسی آن به پایان رسیده باشد و دیگر اقلیت کمی به این شخص اعتماد کنند.

به هر حال ماجرای مرجان شیخ الاسلام آل آقا و مهدی خلجی اثبات این ادعاست که دو استدلال "تحریم برای پیشرفت ما نعمت است" و "تحریم‌ها فقط حکومت را نشانه رفته اند و روی زندگی مردم تاثیری ندارند" دو روی یک سکه هستند؛ سکه ‎کاسبی تحریم.

این که هراز گاهی شخصی به بهانه تحریم کاسبی برای خود راه می ندازد ناشی از عدم نظارت نیست، بلکه ناشی از فسادی است که هر کسی به فکر پر کردن جیب خود است و در واقع نفع شخصی به نفع جمعی ارجحیت دارد، به هر حال به نظر می رسد تا زمانی که این فساد در سیستم باشد باز هم شاهد اختلاس در کشور خواهیم بود.‏

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • خلجي
    0

    چه خر تو خري است مملكت اسلامي

  • تنها
    0

    باشه ما هم هالو همه این اختلاص هارو خانواده پهلوی وآمریکا وانگلیس و اسرائیل کردن دم شماهم گرم

  • امیر
    0

    این اقا برخاسته از حکومت اسلامیه نکنه اینم میخواین به پهلویا و نظام قبلی بچسبونین؟؟؟

  • ع.ک
    0

    چیز جدیدی رو منتشر نکرده اید .هویت همه اینها کاملا مشخصه این نوشته فقط نمک روی زخم جامعه مستضعف و خموده ای است که تشنه عدالت و عدالت و عدالت هستند. یا علی

  • محمد حسن
    0

    دیگه اوسار مملکت ازدست مسعولین دراومده به ولاه باید اینارو اعدام کرد

  • عباس
    0

    کسی که درحوزه علمیه درخونده نماینده مجلس بوده هم جز اصلاح طلب بوده وهم جز اصلاح طلب جز مقامات رسمی کشوربوده بزرگترین دزدی واختلاس تاریخ را کرده .حالا شما با این چرندیات ربطش می دید به پهلوی این افتخاربزرگ فقط وفقط متعلق به حکومت ونظام اسلامی ماست .

  • عبدالله
    0

    وقتی کسی مثل ایت الله مصباح یزدی اعلام می کنند گوشت گوسفند درشرایطی حرام است .یعنی حلال خداراحرام اعلام می کنند. درصورتیکه درقرآن آمده کسی حق نداردحرام مرا حلال وحلال مراحرام اعلام کند.توقع داردید مردم دروغ شماها راباور کنند.

    نظرات شما -
    • یاسر
      0

      متاسفم برای این خبرگزاری مغرض و بیمار که صحبت و مثال فلسفی آیت الله مصباح در وسط یک بحث را این گونه تیتر میکند تا بلکه لجن پراکنی کند. اما در واقع لجن به صورت خود پراکنده است... به خوبی ماهیت خود را نشان دادند.

  • علی
    0

    مملکت همشون همینن به وقتش رو میکنن ذاتشون فقط حیف این همه شهید ک واسه این مملکت دادیم

  • ح جدیدی
    0

    چرا نظارت ایقدر ضعیف است که همیشه سالها بعد از گریختن متوجه این دزدیها میشوند که ما فقرا همیشه گرسنه بخوابیم خدایا شکر

    نظرات شما -
    • سیاوش
      0

      نظارت کیلویی چنده خود ناظرم یجورایی دزده همه دزد شدن از بالا به پایین الا برکت الله و یا احسنتوم آفرین آفرین ولی خوب بود بجای این کلمه اون کلمه رو تو مصرع میزاشتی

  • نادر اعلمی
    0

    یعنی آقا نظارتی وجود ندارد که گوشت دسته. گربه ندن راحت بیان چپاول کنن برن. خدا خودششششششش کمک کنه.

  • بهرام بهرامی
    0

    سوال این جاست که نماینده ای که هر دوره به رنگی درمیومده ، چطور مورد اعتماد مسولین وقت شده جهت دور زدن تحریم ها؟؟؟ یعنی این انقلاب و این مملکت آدم مورد اعتماد تر نداره که اموال مردم رو به دست این بوقلمون صفت ها سپرده؟ اینکه یه دوره چپ بوده و دوره بعد راست غیر از سستی در اصول نشانه چیست؟؟ هیچ کدوم این سوال ها به مهدی خلجی ربطی ندارد که شما زندگینامه رو نوشتی. ....

  • Mohammad ali yousefi
    0

    سلام لطفا گزارشی راجع به پشتوانه خانوادگی و حرفه ای ایشان تا جایی که برای نمایندگی مجلس تصمیم گرفته اند یا چگونگی قرارگرفتن در لیست هر دو گروه اصلاح طلبان و اصول گرایان بدون مخالفت اعضاء گروه و زمان خروج از کشور و ازدواج مرجان شیخ الاسلامی و ...تهیه کنید . ممنون و متشکرم

  • مسعود
    0

    تا تمرکز گرایی و اینکه تمامی منابع منافع دولت محسوب شود سواستفاده هم بازارش داغ است ولی اگر دولت فقط کارش نظارت و تحقیقات و نیروهای انتظامی و ارتشی باشد و اقتصاد در اختیار اشخاص خصوصی باشد اتفاق ها خیلی کم و ارزش مالی اختلاص انها هم کمتر می شود

  • مم
    0

    یعنی سرمایمون رفت اسراییل

  • ناشناس
    0

    کسی که تزکیه نفس نداشته باشه و خداترس نباشه هرغلطی میکنه مهم نیست کجادرس خونده یا کار میکنه گستاخی هم مزید بر علت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها