نکات طلایی برای رابطه صحیح عروس و خواهرشوهر

پس از ازدواج ارتباط با خانواده شوهر یکی از مهم ترین مسائل در زندگی است و در این رابطه اگر به عنوان عروس ارتباط خوبی با خواهرشوهر داشته باشید می توانید در ارتباط با سایر اعضای خانواده هم موفق باشید.

نکات طلایی برای رابطه صحیح عروس و خواهرشوهر

رابطه صحیح عروس و خواهرشوهر

یکی از سخت ترین رابطه هایی که بعد از ازدواج و تشکیل زندگی مشترک برقرار می کنیم ، ارتباط با خانواده شوهر است . هنگام ازدواج اکثر ما به رسم و رسوم، رفتارها، و عادتهایی که خانواده همسرمان دارد ، بی توجه ایم اما با گذشت زمان اختلاف نظر در مورد این مسائل موجب کدورت و کشمکش می شود . توجه کنید که رابطه برقرار کردن یک مهارت است که می توان آن را یاد گرفت و بهبود بخشید. در این بخش شما را با نحوه برقراری رابطه عروس و خواهرشوهر آشنا می کنیم.

همه زوج ها دوست دارند با خانواده همسر خود بهترین نوع رابطه را برقرار کنند اما در بسیاری از موارد همه چیز آنطور که آنها دوست دارند پیش نمی رود و گاهی اختلافاتی مانند اختلاف بین عروس و مادرشوهر و عروس وخواهرشوهر برایشا اتفاق می افتد .

این مشکل به دلیل زیادی به وجود می آید که یکی از آنها این است که برخی از افراد در برقراری ارتباط انعطاف پذیر نیستند وبا همه افراد به یک نحو برخورد می کنند اما باید بدانید که افراد از نظر ویژگی های شخصیتی با یکدیگر متفاوتند .برای پیش بردن یک رابطه سالم باید حتما به جایگاه و نقش افراد در زندگی توجه داشت.

ارتباط سالم و موثر چیست؟

در یک ارتباط سالم و موثر، دو طرف آرامش دارند و ، زمینه رشد برای هر دو برقرار است و به حق و حقوق هیچ کدام تجاوز نمی شود و ضایع نمی گردد. شرایط دو نفرهنگامی که در یک ارتباط سالم و موثربه سر می برند اینگونه است :

احساس شور و نشاط دارند.
احساس می کنند به داشته هایشان اضافه شده است .
با یکدیگر تعامل دارند.
حس و حال خوبی دارند.

احساس بدهکار بودن و طلبکار بودن ندارند بلکه این احساس را می کنند که یک بده- بستان عاطفی در رابطه وجود دارد.

لزوم داشتن یک ارتباط خوب و سالم با خانواده همسر

هنگام تشکیل زندگی مشترک ، نه تنها باید با همسرتان رابطه صمیمانه ای برقرار کنید بلکه باید با خانواده او نیز ارتباط موثری داشته باشید زیرا خانواده او جزئی از خانواده شما محسوب می شود و ارتباط خوب و عاشقانه شما با همسرتان در گرو برقراری ارتباط خوب با خانواده اوست . برعکس این حالت ، در زندگی مشترکی که زوجین با یکدیگر به مشکل برخورد می کنند ، نمی توانند ارتباط عاطفی خوبی را با خانواده همسر خود برقرار کنند .

اگر در زندگی مشترک با همسرتان یک رابطه خوب برقرار کنید ، در آینده از یک منبع قوی و خوب به نام حمایت اجتماعی خانواده برخوردارمی شوید. بهترین پناهگاه و مناسب ترین عامل کمک کننده در موقعیت های تنش زا، استرس زا و بحران های زندگی حمایت اجتماعی خانواده ها است . هر چه ارتباط قوی و موثرتری با خانواده همسر برقرار کنیم در چالش های زندگی و مواجهه با استرس ها و تنش های زندگی منابع حمایتیمان تقویت می شود و در این مواقع زندگی بهتر می توانیم عمل کنیم.

نقش مهم خواهر شوهر

معمولا در همه خانواده ها دختر ها نقش پر رنگی در خانواده برای مادرشان دارند به طوری که مادر خانواده در همه زمینه ها نظر دخترانش را جویا می شود ، خانواده شوهر نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در آن می توان از خواهرشوهر به عنوان مشاور مادرشوهر یاد کرد.

خواهر شوهر عضو کلیدی در خانواده همسر است که اگر بخواهد می تواند موجب کاهش تنش ها و برقراری صلح شود و یا می تواند موجب ایجاد تنش در زندگی گردد. پس با برقراری یک ارتباط موثر و خوب با خواهرشوهر می توانید در ایجاد یک ارتباط خوب با سایر اعضای خانواده شوهر موفق تر عمل کنید .

نظارت است یا کنترل؟

مرز بسیار باریکی بین نظارت و کنترل وجود دارد. گاهی اوقات خانواده ها قصد نظارت بر امور زوجین جوان را دارند اما به اشتباه در می یابد که خانواده همسر قصد کنترل او را دارند . مثلا اگر عروس خانواده برای ماه عسل دوست دارد به شهری سفر کند که شما به عنوان خواهرشوهر به آنجا سفر کرده اید ومی دانید در صورت سفر به این شهر به آنها خوش نمی گذرد به دو صورت می توانید نظرتان را بیان کنید :

اول اینکه می توانید پیشنهادتان را بدهید و دلایلتان را عنوان کنید و باقی تصمیمات را برعهده خودشان بگذارید که در اینصورت شما نقش نظارتی داشته اید . اگرشما برای به کرسی نشاندن نظرتان تمام تلاش خود را کنید و با آنها مخالفت کنید تا نظر شان تغییر کند، عروس تان این گونه برداشت می کند که شما قصد کنترل کردن او را دارید. بهتر است همیشه به عنوان یکی از اعضای دلسوز خانواده نظرتان را بگویید و پیشنهادتان را بدهید و تصمیم گیری را به خودشان بسپارید.

تو نیکی می کن و در دجله انداز

اگر به عنوان خواهر شوهر قصدتان حمایت از برادر و عروستان است و می خواهید که تجربه خود را در اختیار آنان بگذارید فقط به توصیه و دادن پیشنهاد بسنده کنید و سعی نکنید حتما نظرتان را به آنها تحمیل نمایید . در صورتی که آنها به نظر شما عمل نکردند ، اگر ناراحت شدید و تصمیم گرفتید دیگر هیچ نظری به آنها ندهید ، قصد شما دخالت بوده است. اگر رفتارها و گفتارهای حمایتی تان به گونه ای باشد که دخالت برداشت نشود آنگاه می توانید رابطه ای دوستانه، محترمانه و صمیمانه با عروس تان برقرار کنید.

چند نکته کلیدی درمورد رابطه عروس و خواهرشوهر

برای ایجاد صمیمیت و دوستی بین عروس و خواهرشوهرآنها باید در ابتدای ارتباط باید بدون هیچ چشم داشتی به همدیگر محبت کنند.
تبعیض قائل شدن بین عروس های خانواده توسط خواهرشوهرهابسیار اشتباه است.
هیچ گاه از همسر برادرتان پیش برادرتان گلایه و شکایت نکنید.
از یکدیگر در حضور جمع انتقاد و گله نکنید.
در صورت وجود مشکل با خواهرشوهرتان ، بدگویی او را پیش مادرش نکنید.
در ارتباط خواهرشوهر و عروس ، هیچ گاه نباید رازهای شخصی و خصوصی تان را با یکدیگر مطرح نکنید.
دربیشتر مواقع در مکالمات تان باید کلی و در مورد مسائل روزمره و مربوط به خودتان باشد.
از یکدیگر در حضور جمع تعریف و تمجید کنید.
از بدگویی کردن درباره شوهرتان پیش خواهرش بپرهیزید.

منبع: نمناک

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها