بیش از چهار میلیارد دلار کالا از مرز باشماق ترانزیت شد

مدیر کل گمرکات استان کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه چهار میلیارد و 448 میلیون و 383 هزار دلار کالا از مرز باشماق مریوان ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش دلاری یک درصد کاهش داشته است.

بیش از چهار میلیارد دلار کالا از مرز باشماق ترانزیت شد

بختیار رحمانی پور روز سه شنبه اظهار داشت: گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان کردستان است که هم ترانزیت داخلی و خارجی مبدا و هم ترانزیت خارجی مقصد در آن انجام می شود.

وی اضافه کرد: 89 هزار و 248 تُن کالا به ارزش 50 میلیون و 309 هزار و 564 دلار میزان ترانزیت داخلی مبدا از گمرک باشماق در این مدت بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ ارزش دلاری 291 درصد و از نظر وزنی هم 485 درصد رشد داشته است.

مدیر کل گمرکات استان کردستان افزود: از ابتدای امسال تا پایان بهمن، میزان ترانزیت خارجی مبدا از این گمرک 890 هزار و 319 تُن به ارزش 363 میلیون و 405 هزار و 928 دلار بوده است.

وی یادآور شد: 878 هزار و 2 تُن کالا به ارزش چهار میلیارد و 34 میلیون و 667 هزار و 670 دلار هم میزان ترانزیت خارجی مقصد در این مدت از این گمرک بوده است.

رحمانی پور تاکید کرد: در مجموع یک میلیون و 857 هزار و 569 تُن کالا به ارزش چهار میلیارد و 448 میلیون و 383 هزار و 162 دلار در 11 ماه منتهی به بهمن امسال کالا از مرز باشماق ترانزیت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته از لحاظ وزنی 16 درصد و از نظر ارزش دلاری هم یک درصد کاهش داشته است.

مرز رسمی باشماق مریوان در کردستان یکی از مهمترین مرزهای رسمی زمینی ایران با اقلیم کردستان عراق به شمار می‌آید.
گمرکات استان کردستان با شعبه های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می کند.
گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین المللی استان است و گمرک مریوان در زمینه ترانزیت، صادرات، امور مسافری و مقدار قابل توجهی در بخش واردات فعال است.

منبع: ایرنا

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها