متوسط بارش‌های استان لرستان به ۳۸۰ میلی‌متر رسید

متوسط بارش‌های استان لرستان به ۳۸۰ میلی‌متر رسید

سید محمد ناصر هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رابطه با وضعیت بارش‌های استان لرستان اظهارداشت: متوسط بارندگی‌های سال زراعی استان لرستان ( از ابتدای مهر ماه تا 14 فروردین) 380 میلی‌متر بوده است.

وی با بیان اینکه میانگین بارش مراکز شهرستان به صورت نقطه‌ای تاکنون 380 میلی متر بوده است، افزود: این میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 481 میلی متر بوده است که 21 درصد کاهش و نسبت به وضعیت بلند مدت با 359 میلی‌متر 6 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان عنوان کرد: میزان بارش در شهرستان‌های خرم‌آباد، کوهدشت، پلدختر، دورود و رومشکان نسبت به بلند مدت کمتر از وضعیت نرمال است.

وی بیان کرد: بارش در خرم‌آباد 9 درصد کمتر از نرمال، در رومشکان 8 درصد، در کوهدشت 7 درصد، در پلدختر 3 درصد و در دورود یک درصد کمتر از وضعیت نرمال است و این در حالی است که بارندگی در شهرستان بروجرد تاکنون 43 درصد بیش از بلند مدت است.

هاشمی تصریح کرد: بارندگی در سلسله 20 درصد بیش از بلند مدت، در ازنا 9 درصد، در دلفان 8 درصد و در الیگودرز 4 درصد بیش از بلند مدت است.

وی به نبود ایستگاه هواشناسی در شهرستان دوره چگنی اشاره کرد و گفت: در شش شهرستان میزان بارش‌ها بیش از بلند مدت و در چهار شهرستان بارش‌ها کمتر از بلند مدت بوده است.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان در رابطه با وضعیت هوای استان در ساعات آینده نیز خاطر نشان کرد: از غروب امروز تا فردا شاهد رگبارهای پراکنده‌ای در سطح استان هستیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها