میزان افسردگی و نزاع در هشترود نسبت به میانگین کشوری بالا است

فرماندار هشترود گفت: نشاط اجتماعی ضرورت جامعه امروز است، میزان افسردگی و نزاع در هشترود نسبت به میانگین کشوری بالا است.

میزان افسردگی و نزاع در هشترود نسبت به میانگین کشوری بالا است

امین امینیان شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی هشترود برگزاری منظم جلسات کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان را نشانه‌ای از اهتمام و تلاش جدی دستگاه‌ها مبنی بر حل مسائل اجتماعی و فرهنگی شهرستان دانست.

وی تاکید کرد: لازم است این تلاش‌ها همراه با ارائه گزارش و ارزیابی دقیق از عملکرد دستگاه‌ها باشد تا نقاط ضعف شناسایی شده و سعی در برطرف کردن آنها داشته باشیم.

فرماندار هشترود گفت: در همین راستا تفکیک جلسات کارگروه اموراجتماعی از ستاد ساماندهی امور جوانان سبب شد تا ورود تخصصی‌تر به مسائل داشته باشیم.

فرماندار هشترود اظهار داشت: بر اساس اولویت سنجی های صورت گرفته در شورای امور اجتماعی کشور که بالاترین مرجع در حوزه سیاست گذاری امور اجتماعی زیر نظر رهبر معظم انقلاب است، پنج آسیب اجتماعی اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، مفاسد اجتماعی و کودکان کار به عنوان آسیب‌های اجتماعی اصلی و علت العلل سایر آسیب‌ها شناسایی شده‌اند.

وی افزود: در همین زمینه با بررسی‌های به عمل آمده در سطح شهرستان دو آسیب اعتیاد و طلاق متناسب با آمار کشوری بوده و نیازمند ارائه برنامه‌های منسجم و مدون در جهت مقابله با این آسیب‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه شهرستان هشترود مشکل خاصی در سه آسیب دیگر نداشته اما مطالعه و بررسی شاخصه‌های ارائه شده نشان می‌دهد میزان افسردگی، همچنین نزاع و درگیری نسبت به میانگین استانی و کشوری در هشترود بالاتر است.

امینیان ادامه داد: لازم است دستگاه‌های متولی در این خصوص چاره اندیشی کنند و با ارائه برنامه‌های عملیاتی و اسناد شهرستانی در قالب فرمت‌ها مشخص و معین به مقابله با این آسیب‌ها بپردازند.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها