تاکید اعضای کمیسیون آموزش بر رفع ابهام از لایحه پذیرش حق تحصیل برای همگان

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که در جلسه امروز(دوشنبه)، اعضای کمیسیون بر لزوم رفع ابهام از لایحه مربوط به پذیرش حق تحصیل برای همگان و انجام کار کارشناسی بیشتر، تاکید کردند.

تاکید اعضای کمیسیون آموزش بر رفع ابهام از لایحه پذیرش حق تحصیل برای همگان

میرحمایت میرزاده در توضیح جلسه امروز (دوشنبه، ۲۰ اسفند) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: در این جلسه لایحه الحاق یک تبصره به ماده ۵ قانون پذیرش دانشگاه‌ها با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور و رئیس سازمان سنجش آموزش کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان این‌که اعضای کمیسیون سوالات و ابهامات پیرامون شرایط ورود به دانشگاه‌ها را مطرح کردند، افزود: با توجه به این‌که قبلاً شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای در همین موضوع داشته است، پیشنهاد اعضا این بود که این لایحه هم در این شورا مطرح و با مصوبه شورا ادغام و تکمیل‌تر شود چون به قانونگذاری جدید نیاز ندارد.

میرزاده ادامه داد: تاکید اعضای کمیسیون رفع ابهامات و انجام کار کارشناسی بیشتر در این لایحه است. البته بررسی این موضوع در شورای عالی انقلاب فرهنگی به معنای خارج کردن از دستور کار کمیسیون نیست و این لایحه همچنان در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

لایحه الحاق یک تبصره به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در ۱۸ شهریور به تصویب هیأت وزیران رسیده است که به موجب این اصلاحیه، حق آموزش جزو حقوق اساسی افراد است و هیچ‌کس را نمی‌توان به عذری غیر از عدم صلاحیت علمی مقرر، از آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی محروم نمود. در برخورداری از حق آموزش در مقاطع تحصیلی، افراد دارای سابقه محکومیت قطعی کیفری به جرایم سازمان‌یافته، قاچاق انسان، محاربه و جاسوسی مستثنی هستند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها