تورم چین در پایین‌ترین سطح 13 ماه اخیر

مرکز آمار چین اعلام کرد نرخ تورم دوازده ماه منتهی به فوریه این کشور از ۱.۷ درصد در ماه ژانویه به ۱.۵ درصد کاهش یافته است که پایین‌ترین نرخ تورم ثبت شده از ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ است.

تورم چین در پایین‌ترین سطح 13 ماه اخیر

نرخ تورم مواد غذایی که یکی از نرخ‌های حساسیت برانگیز بازار چین محسوب می‌شود از ۱.۰ درصد در ماه ژانویه به ۰.۷ درصد در ماه فوریه کاهش یافته است که یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش نرخ تورم دومین اقتصاد بزرگ جهان در ماه فوریه محسوب می‌شود.

از طرف دیگر اما نرخ تورم بدون در نظر گرفتن مواد غذایی به ۱.۷ درصد افزایش یافته است. بیش‌ترین نرخ تورم ثبت شده مربوط به هزینه‌های درمانی با ۲.۸ درصد بوده است و پس از این بخش، آموزش و فرهنگ با تورم ۲.۴ درصدی، سوخت با تورم ۲.۲ درصدی، خدمات با تورم دو درصدی و لوازم منزل با تورم ۱.۳ درصدی قرار دارند.

از طرف دیگر، بیش‌ترین کاهش تورم در بخش ارتباطات بوده است که تورم آن منفی ۱.۲ درصد گزارش شده است. هسته تورمی که نرخ تورم سوخت و مواد غذایی را به دلیل نوسان بالای قیمتی آنها در نظر نمی‌گیرد تا پایان ماه فوریه به ۱.۸ درصد رسیده است که در مقایسه با ماه قبل آن ۰.۱ درصد کاهش یافته است. نرخ تورم نقطه به نقطه نیز ۰.۵ درصد عنوان شده است.

خبر بد برای اقتصاد چین این است که شاخص تولید کننده این کشور با ۰.۱ درصد کماکان در ضعیف‌ترین سطح ۲۸ ماه اخیر خود قرار دارد.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها