سرنوشت میدان هفتم تیر چه می‌شود؟

شهردار منطقه 6 در نشست اصحاب رسانه گفت: بنا داریم پلازای 8000 متری در میدان هفتم تیر تا انتهای اردیبشهت افتتاح شود.

سرنوشت میدان هفتم تیر چه می‌شود؟

به گزارش گروه اجتماعی خبر فوری ، محمدرضا دهداری‌پور شب گذشته در نشست اصحاب رسانه در محل شهرداری منطقه ۶ تهران گفت: در حال حاضر حدود 9 درصد زباله‌ها در منطقه6، تفکیک از مبدا پسماند صورت می‌گیرد.

شهردار منطقه 6 درخصوص پروژه‌های عمرانی در این منطقه گفت: در حوزه ابنیه و فنی عمران، پروژه هایی مانند مرکز مدیریت پسماند و اسکان کارگری، مجموعه مدیریت بحران کردستان، مجموعه ورزشی کردستان، مسجد حضرت زهرا، سرای محله گلها انجام شده است. نکته قابل توجه این است که سرای محله به مسجد ارتباط دارد.

دهداری پور ادامه داد: این منطقه در شب جمعیتی حدود 260 هزار نفر و جمعیت روزانه آن به یک تا یک و نیم میلیون نفر می‌رسد.

شهرداری منطقه 6 تهران ضمن اشاره به بخشی از پروژه‌های در حال تکمیل این منطقه، به تفاهم نامه‌هایی که با مراکز علمی صورت گرفته سخن به میان آورد و اظهار کرد: تفاهمی که با دانشگاه پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران صورت گرفته، به‌دنبال آن هستیم تا از کمک دانشجویان در حوزه خدمات شهری استفاده کنیم.

وی در ادامه درباره توسعه دوچرخه‌های بیدود در این منطقه عنوان کرد: دوچرخه‌های بخش خصوصی در این منطقه با حدود 15 ایستگاه با 400 دوچرخه فعال شده است و 8 کیلومتر مسیر دوچرخه آماده داریم که سعی می‌کنیم منطقه 6 را به مناطق جنوبی متصل کنیم و امیدواریم در سال 98، ده کیلومتر دیگر به این مسیر اضافه شود و تعداد دوچرخه‌ها افزایش یابد.

دهداری پور در پاسخ به پرسشی درباره سرنوشت میدان شهدای هفتم تیر اضافه کرد: آقای حناچی از روز اول دستور داد تا کارگاه های نیمه فعال و غیر فعال جمع آوری شود. از این رو در عرض یک هفته 700 سرویس نخاله از میدان هفت تیر جمع آوری شد. همچنین بنا داریم تا پلازای ۸000متری در آن جا شکل بگیرد و به نظر می رسد با توجه به زمان بندی تا انتهای اردیبهشت ماه به بهره برداری برسد. اما درباره شمایل این میدان بنا است تا برای شب عید به طور شبانه روز در آن جا فعالیت کنیم تا به لحاظ منظری شرایط هفت تیر تغییر داشته باشد.

شهردار منطقه همچنین درباره وضعیت تفکیک زباله و پسماندها در این منطقه تصریح کرد: بیشترین مقدار مقوا را در حوزه پسماند دارد که در گذشته پسماندهای خشک را با دست تفکیک می‌کردند ولی امروزه این اقدام مکانیکی صورت می‌گیرد. در راستای تشویق پسماند خشک از مبدا نیز کانکس‌هایی را تهیه کرده‌ایم که شهروندان بتوانند پسماندهای خشک را به کانکس‌ها تحویل دهند و هدایایی دریافت کنند. در حال حاضر 9 درصد پسماندهای این منطقه به صورت تفکیک از مبدا است که در این راستا برنامه‌هایی دادیم و امیدواریم تا انتهای سال 98 به 16 درصد برسد

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها