یاسوج را عید ببینید/ جاذبه‌های طبیعی در این شهر بیش از تاریخی است

یاسوج زیبا، دیدنی کم ندارد، زیبایی‌های این شهر در ایام نوروز کم نیست.

یاسوج را عید ببینید/ جاذبه‌های طبیعی در این شهر بیش از تاریخی است

به گزارش گروه اجتماعی خبر فوری ، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هم مقصد مناسبی برای سفرهای نوروزی است. شهر یاسوج که الحق درباره جاذبه‌ها و زیبایی‌هایش کم خواندیم و کم شنیدیم. با ما به یاسوج سفر کنید و از طبیعت بکرش دیدن کنید.

کهگیلویه و بویراحمد، جاذبه‌های طبیعی کم ندارد

کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۲۱۷ جاذبه دیدنی دارد، اما نباید انتظار بازدید از اماکن تاریخی زیادی را داشته باشید، زیرا طبیعت این‌جا حرف اول را می‌زند. به قدری مناظر و دیدنی‌های طبیعی در این استان وجود دارد که نمی‌توانید در طول چند روز به تمامی آن‌ها سفر کنید.

دنا را فتح کنید

شهرستانی که این قله در آن قرار دارد نیز شهرستان دنا نام دارد .بارش سالانه در این قله از ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی‌متر است و رودهای چندی نیز از آن سرچشمه می‌گیرند.

رشته کوه دنا که در شهرستان دنا است، با ارتفاع چهارهزار و ۴۴۸ متر، ۲۸ قله‌ شناسایی‌شده با ارتفاع بالای چهارهزار متر دارد که از جمله‌ آن‌ها به «فاش مستان» یا «بیژن سه» با ارتفاع چهارهزار و ۴۳۵ متر، «مورگل» با ارتفاع چهارهزار و ۴۲۵ متر، «قزل قله» با چهارهزار و ۳۷۸ متر و «برج آسمانی» یا «بیژن دو» با ارتفاع چهارهزار و ۳۵۰ متر می‌توان اشاره کرد که به ترتیب بلندترین قله‌های این رشته کوه به‌شمار می‌آیند. به‌عنوان کم‌ارتفاع‌ترین قله این کوه از "گل فرهاد" با ارتفاع چهارهزار و ۴۰ متر می‌توان نام برد.

کوه دنا سه غار دنگزلو، نول، غار یخ و چشمه‌های زیادی دارد که از جمله‌ آن‌ها به چشمه‌ میشی، شرنیک و اسپید به‌عنوان مهم‌ترین چشمه‌های آن می‌توان اشاره کرد. رشته‌کوه دنا، بلندترین و بزرگ‌ترین چین‌خوردگی رشته‌کوه بزرگ زاگرس محسوب می‌شود و دارای خط‌الرأسی به طول تقریبی ۹۰ کیلومتر است که بین استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان واقع شده‌است. رشته‌کوه دنا ۴۹ قله بالای ۴۰۰۰ متر دارد و بیشترین مجموعه قله‌های بالاتر از ۴۰۰۰ متر در ایران به این رشته‌کوه تعلق دارد.

تنگ تامرادی، سپیدار یاسوج

تنگ تامرادی در ۵۵ کیلومتری غرب یاسوج، در جاده‌ یاسوج-سپیدار قرار دارد. در تنگ تامرادی طبیعتی بکر و بی‌نظیر با آبشارهای زیبا قرار دارد که هر گردشگری را مجاب می‌کند که سختی سفر به این منطقه را به جان بخرد و حداقل چند ساعتی، میهمان آرامش و زیبایی طبیعت آن باشد. در گذشته دسترسی یه تنگ تامرادی و روستای آن، سخت بود اما امروزه با جاده‌سازی، کمی آسان‌تر شده است. به دلیل حضور یکی از طایفه‌های بزرگ ایل بویراحمد به نام تامرادی، نام این تنگه را تامرادی گذاشته‌اند. در فصل بهار و تابستان، این تنگه آب و هوایی بسیار مطلوب دارد و علاوه بر زیبایی‌های طبیعی آن، می‌تواند مقصد مناسبی برای فرار از گرمای تابستان باشد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها