درخواست «سیاوشی» از رئیس جدید قوه قضائیه

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از آقای رییسی می‌خواهم که ارسال لایحه تامین امنیت زنان به مجلس شورای اسلامی را در اولویت کاری خود قرار دهند.

درخواست «سیاوشی» از رئیس جدید قوه قضائیه

طیبه سیاوشی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (دوشنبه)، مجلس اظهار کرد: نوروز نماد صلح، آشتی، گفت‌وگو و همدلی است. مسئولان کشوری با رفع مشکلات مردم، جشن نوروز را به کام مردم شیرین سازند.

وی با اشاره به ریاست جدید قوه قضاییه، گفت: امیدواریم حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی در اجرای وظایف قانونی خویش که برتری قسط، عدل و پیشگیری از جرم است موفق شوند. آفت این قوه سیاست‌زدگی است. امید می‌رود که این آفت از قوه قضاییه رخت بسته و امنیت، آرامش و قانون‌گرایی تقویت شود. انتظار می‌رود که برای تقویت جایگاه دستگاه قضا با همکاری قوای دیگر برای تحقق ماموریت‌های ذاتی این قوه راهکارهای اجرایی مطلوب‌تری پیدا کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم، کاهش شمار زندانیان، مبارزه با فساد به ویژه فساد اقتصادی و جرائم سازمان یافته و همکاری‌های قضایی بین‌المللی از جمله مسائلی است که بدون مساعدت و همدلی تمامی نهادهای اجرایی، قوای مقننه و مجریه میسر نمی‌شود. همچنین امید است که آقای رییسی ارسال لایحه تامین امنیت زنان به مجلس شورای اسلامی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه نطق خود در مورد دستگاه دیپلماسی کشور، اظهار کرد: وزارت امور خارجه در پیشبرد دیپلماسی خصوصا تعاملات مثبت و موثر با جهان به ویژه با اروپا موفق عمل کرده است. انتظار این است که اکنون تنش‌زدایی و توسعه روابط با کشورهای منطقه را به طور جدی در دستور کار خویش قرار دهد تا بتوانیم از وضعیت‌های منطقه‌ای برای ارتقاء منافع ملی، پیشرفت کشور و رفاه مردم استفاده کنیم. در این راستا بایستی تلاش شود که سفر رییس جمهور به عراق روابط پرثمری را فراهم آورد.

سیاوشی در مورد سفر رییس جمهور به عراق، ادامه داد: از این سفر گسترش روابط اقتصادی بیشتر با عراق را خواستاریم. مسلما این کشور نبایستی دوستان زمان بحران خود را به فراموشی سپارد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات و ری در مجلس شورای اسلامی در مورد وضعیت خودرو و مشکلات مردم در این مورد تاکید کرد: طی سال جاری شاهد افزایش مراجعین به دلیل نارضایتی وضعیت خودرو بوده‌ایم. سیاست‌گذاری‌های غلط از سوی وزارت صمت و ورود واسطه‌گران و دلالان در این صنعت باعث بروز این مشکل شده است. می‌دانیم که زمان تحویل خودروی این مشتریان سال 1396 بوده است یعنی سالی که بدون نوسانات ارزی مسائل را اداره می‌کردیم، اما به بهانه نوسانات ارزی خودروی این مشتریان هنوز تحویل داده نشده است. بایستی خودروهای باقی‌مانده در گمرک در سریع‌ترین زمان ممکن ترخیص شود. همچنین بایستی بخش‌هایی که تعارض منافع دارند، مستقل باشند تا تنظیم بازار اتفاق بیفتد. نمی‌شود یک دستگاه هم مجوز دهد هم سهم‌دار باشد هم بر عرضه‌اش نظارت کند. ثبت سفارش‌ها باید به گونه‌ای انجام گیرد که فقط مصرف کننده واقعی آن را انجام دهد و ثبت برای دلالان غیرممکن باشد.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به اصل 44 قانون اساسی، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر تفسیر نادرستی از این اصل در قانون انجام شده است به طوری که راه را برای خصوصی‌سازی‌های غیرمتعارف باز کرده است تا جایی که این روند حوزه‌هایی همچون آموزش و پرورش و آموزش عالی را تحت تاثیر مسائل مالی قرار داده و جنبه فرهنگی را کمرنگ نموده است. در بحث آموزش عالی گسترش مافیای کنکور از پیامدهای مهم خصوصی‌سازی است. در این پروسه دانش‌آموز باهوش بی‌پول نمی‌تواند پولی برای کلاس‌های کنکور دهد و به دانشگاه خوب راه پیدا کند. در این راستا برخی از نمایندگان طرحی مبنی بر ممنوعیت تبلیغ کلاس‌های خصوصی و مدارس غیرانتفاعی در رسانه ملی، پیامک‌های تبلیغاتی و بیلبوردها در نوبت صحن قرار داده‌اند که امید است هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها