کشف انبار بسته بندی برنج هندی ‌به جای ایرانی ‌

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از کشف انباری که برنج هندی را به جای ایرانی بسته‌بندی می‌کرد، خبر داد.

کشف انبار بسته بندی برنج هندی ‌به جای ایرانی ‌

علیرضا حسن‌پور در توضیح خبر اظهار کرد: یک انبار بسته‌بندی برنج که مقادیری برنج هومالی را در کیسه‌های برنج ایرانی فریدونکنار معطر بسته‌بندی می‌کرد، کشف شد.

وی اضافه کرد: این واحد به علت اینکه برنج‌های تنظیم بازاری را در کیسه‌های برنج ایرانی بسته‌بندی می‌کرد، به جرم تقلب تحت تعقیب و پیگیری قرار گرفته است.

حسن‌پور با اشاره به کشف ۳۰۸ کیسه ۵۰ کیلویی برنج تنظیم بازاری و دستگاه دوخت کیسه در این انبار، خاطرنشان کرد: در این انبار ۲۰۸ کیسه برنج ایرانی که محتویات آن برنج هومالی بوده است، کشف شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از توقیف توزیع خارج از شبکه آرد در همدان خبر داد و عنوان کرد: ۱۳۰۰ کیسه آرد نانوایی در چند واحد کیک و کلوچه‌پزی شناسایی و توقیف شد؛ همچنین ۱۲۰ کیسه آرد تاریخ مصرف گذشته در استان همدان شناسایی و توقیف شده است.

حسن‌پور با اشاره به شناسایی چند واحد سنگکی که در شهر همدان اقدام به استفاده از آرد مخصوص نانوایی می‌کردند، گفت: هیچ‌گونه کمبود آرد در استان وجود ندارد و انبارهای استان ذخایر فراوانی دارند.

وی درباره سهمیه‌ای شدن آرد نانوایی‌ها، تأکید کرد: به منظور جلوگیری از انحراف مصرف آرد و جلوگیری از واسطه‌گری شرکت غله سامانه‌ای را برای دریافت آرد نانوایان درنظر گرفته است اما این موضوع هیچ ارتباطی با کمبود آرد ندارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان از کشف نزدیک به ۳۰۰ تن شکر در استان خبر داد و گفت: ۲۵۰ تن شکر به علت عرضه خارج از شبکه و گرانفروشی در همدان توقیف شده که ارزش ریالی این تخلف ۸ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از شکر مورد نیاز مردم در خارج از شبکه و در صنعت مورد استفاده قرار می‌گرفت، ادامه داد: همچنین ۲۰ تن شکر در کبودراهنگ و ۱۷ تن آرد و شکر در تویسرکان کشف و توقیف شده است.

حسن‌پور با بیان اینکه هیچ کمبودی در تأمین شکر نداریم، یادآور شد: مطلقا در بحث شکر کمبودی وجود ندارد و ۱۷۰۰ تن شکر در همدان توزیع شده و سهمیه جدید برای ایام نوروز گرفته شده است.

این مقام مسئول، از نصب پلاکارد در یک واحد میوه‌فروشی در همدان خبر داد و گفت: همچنین ۳ واحد عرضه مرغ متخلف شناسایی و محکوم شدند.

حسن‌پور از تعطیلی یک آرایشگاه زنانه در همدان خبر داد و یادآور شد: این آرایشگاه زنانه به علت گرانفروشی خدمات امروز تعطیل می‌شود.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها