آیا دوربین سلفی دوگانه در گلکسی اس 10 پلاس یک حقه تبلیغاتی است؟

سامسونگ در مراسم معرفی گوشی‌های گلکسی اس 10 اعلام کرد،که نسخه قدرتمندترازاین محصولات یعنی گوشی‌های گلکسی اس 10پلاس رابه دوربین سلفی دوگانه مجهز کرده است تاآن‌هابتوانند تصاویر سلفی بهتری را از کاربران خود به ثبت برسانند.

آیا دوربین سلفی دوگانه در گلکسی اس 10 پلاس یک حقه تبلیغاتی است؟

پس از معرفی گوشی‌ گلکسی اس 10 پلاس، مشخص شد که سامسونگ برای دست‌یابی به تصاویر سلفی بهتر، این گوشی را به یک دوربین سلفی دوگانه مجهز کرده است. سنسور اصلی این دوربین دارای وضوح 10 مگاپیکسلی است و سنسور دیگر نیز که به عنوان یک حسگر شناسایی عمق مورد استفاده قرار می‌گیرد از وضوح 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد. اما در دو گوشی گلکسی اس 10 و اس 10e این حسگر 8 مگاپیکسلی کنار گذاشته شده است تا قیمت تمام شده آن‌ها کاهش پیدا کند. با توجه به این اطلاعات می‌توان گفت که حداقل بر روی کاغذ، گوشی گلکسی اس 10 پلاس به دلیل استفاده از این حسگر شناسایی عمق باید قادر باشد تصاویر پرتره بهتری را به ثبت برساند. اما آیا در واقعیت نیز این موضوع صادق است؟

سایت Sammobile اخیراً در یک مطلب به بررسی این موضوع پرداخته و تصاویر پرتره یاLive Focus ثبت شده توسط دوربین سلفی دو گوشی گلکسی اس 10 پلاس و اس 10e را در کنار یکدیگر به مقایسه گذاشته است. قبل از هر اظهار نظری توصیه می‌کنیم ابتدا تصاویر زیر را مشاهده کنید. می‌توانید با جا به جا کردن نشانگر ماوس مقایسه دقیق‌تری از این دو تصویر ترتیب دهید. تصویر موجود در سمت راست این نوار لغزنده توسط گوشی گوشی گلکسی اس 10 پلاس به ثبت رسیده و تصویر موجود در سمت چپ آن نیز مربوط به گوشی اس 10e است.

همانطور که از تصاویر بالا نیز مشخص است، تفاوت آشکاری میان عملکرد دوربین سلفی دوگانه گوشی اس 10 پلاس و دوربین تک سنسوره گوشی اس 10e وجود ندارد. حتی می‌توان گفت که تصاویر پرتره ثبت شده توسط این دو دوربین در موقعیت‌های تاریک نیز تفاوت عمده‌ای با یکدیگر ندارند. گفتنی است که در این موقعیت با نور کم تنها تصویر ثبت شده توسط گوشی اس 10 پلاس، کمی تیرگی بیشتری دارد و لبه‌های موجود در بخش سر را کمی طبیعی‌تر به نمایش درآورده است. البته باید توجه داشت که این موضوع تنها بر روی نمایشگرهای بزرگ نظیر لپ‌تاپ ها قابل مشاهده است و از طریق نمایشگر کوچک موجود در گوشی‌های هوشمند چنین تفاوت هایی به هیچ وجه قابل شناسایی نیستند.

بررسی این تصاویر همچنین نشان می‌دهد که اگرچه سنسور 8 مگاپیکسلیِ اندازه‌گیری عمق، به گوشی گلکسی اس 10 پلاس در شناسایی دقیق‌تر لبه‌ها کمک کرده است اما می‌توان گفت که تصاویر پرتره ثبت شده توسط دو گوشی اس 10 و اس 10e که با ترفندهای نرم افزاری به ثبت رسیده‌اند نیز کیفیت بسیار خوب و ایده‌آلی دارند، به گونه‌ای که امکان شناسایی این تصاویر از یکدیگر به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

به این ترتیب می‌توان گفت که اگر ابعاد صفحه نمایش و همچنین میزان ظرفیت باتری موجود در گوشی‌های هوشمند برای شما اهمیت زیادی ندارند می‌توانید با صرف هزینه‌ای کمتر، به جای خرید گوشی گلکسی اس 10 پلاس، نسخه کوچکترِ آن‌ها، یعنی گلکسی اس 10 را تهیه کنید. از سوی دیگر این بررسی نشان می‌دهد که انتخاب گوشی گلکسی اس 10 از میان این سه محصول، تنها به دلیل حضور دوربین سلفی دوگانه در آن‌، تفکری نادرست است.

شما هم نظرات خود در مورد این تصاویر را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید. به نظر شما صرف هزینه بیشتر برای در اختیار داشتن یک دوربین سلفی دوگانه در گوشی گلکسی اس 10 پلاس، کار عاقلانه ای است؟

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها