مهم ترین اتفاقات نیروی انتظامی در سال 95

مهم ترین اتفاقات نیروی انتظامی در سال 95

موضوع امنیت و برقراری آن یکی از مهم ترین خواسته های مردم و مسئولان در سال 95 بود؛ چرا که مردم در این سال ها در امنیتی مثال زدنی زندگی کردند و این موضوع را مدیون قشری زحمت کش به نام ناجا هستند.

به همین مناسبت تعدادی از مهم ترین اتفاقات و دستاوردهای ناجا در سالی که گذشت را مورد بررسی قرار می دهیم.

*کاهش 13 درصدی جرایم کارکنان ناجا

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی گفت:در نیمه نخست سال 95 در مقایسه با مدت مشابه در سال 94 میزان جرایم کارکنان ناجا 13 درصد و فرار از خدمت 18 درصد کاهش داشته است.

بر اساس اعلام پلیس، فرمانده ناجا با اشاره به تشکیل کمیسیونی به نام" صیانت " بیان کرد:تخلفات کارکنان در این کمیسیون مورد بررسی و رسیدگی قرار می گیرد و خوشبختانه شاهد کاهش تخلفات کارکنان هستیم.

*ضبط محموله 250 کیلویی گراس در میامی

سرهنگ سلیمان اسدی فرمانده نیروی انتظامی میامی با بیان اینکه با همکاری دستگاه قضایی محموله قاچاق، از انبار کاه که در آن جاسازی شده بود، کشف شد، ابراز داشت:در این عملیات یکصد لیتر مشروبات الکلی، 200کیلو گراس خشک و 40کیلو گراس تازه کشف و ضبط شد.

*رزمایش بزرگ "اقتدار"

این رزمایش تحت فرماندهی قرارگاه مشترک ناجا و سپاه در مشهد و تعدادی از شهرستان های استان خراسان رضوی اجرا شد که با هدف ایجاد و ارتقا هماهنگی لازم در انجام مأموریت های محوله بین سپاه و ناجا، انتقال تجربیات بین نسلی، تمرین ستون کشی و استقرار در مناطق تجمع، تمرین کاربرد تجهیزات در رزم و تمرین سیستم های ارتباطی در لایه های مختلف برگزار شد.

*توقیف سواری پژو با حدود 60 میلیون ریال خلافی

سرهنگ منوچهر مرادی رئیس پلیس راهور استان لرستان گفت:مأموران پلیس راهور خرم آباد یک دستگاه خودرو پژو 405 را به علت ارتکاب تخلفات حادثه ساز متوقف کردند.

وی در ادامه افزود:با استعلام از سامانه تخلفات راهور ناجا مشخص شد، خودرو مذکور دارای 130 مورد تخلف با جریمه های پرداخت نشده به مبلغ 50 میلیون و 850 هزار ریال است.

*هلاکت بزرگترین شرور مسلح زاهدان در عملیات ضربتی پلیس

سردار حسین رحیمی در تشریح این خبر اظهار داشت:مأموران انتظامی سیستان و بلوچستان از طریق منابع خبری و نیز اقدامات اطلاعاتی از تردد شرور معروف منطقه به نام «امان الله» معروف به «ملنگ نهتانی» از مسیر گرافه و تل سیاه مطلع شدند.

وی افزود:بلافاصله تیم های ویژه عملیاتی از یگان تکاوری 105 نصرت آباد با محوریت فرماندهی انتظامی شهرستان زاهدان به محل اعزام و پس از گشت زنی در مسیرهای فرعی و منتهی به روستاهای اطراف، طرح کمین را اجرا کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد:در این حین، ماموران به یک دستگاه خودروی تویوتا که با سرعت زیاد در حرکت بود ظنین شده و با استفاده از علائم هشدار دهنده دستور ایست صادر کردند، اما سرنشینان خودرو بدون اعتنا به هشدار پلیس اقدام به تیراندازی کردند که با آتش کوبنده ماموران مواجه شدند.

وی افزود:امان الله معروف به ملنگ نهتائی بزرگترین شرور و تروریست مسلح معروف زاهدان بود که تحت عنوان «سرهنگ» از سال 1365 اقدام به شرارت، ربایش و گروگان گیری می کرد و عامل شهادت و اسارت 75 نفر از کارکنان خدوم ناجا ( ژاندارمری، کمیته انقلاب اسلامی) و سپاه پاسداران بوده است.

* اولتیماتوم فرمانده ناجا به خودروسازان

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی اظهار داشت:بارها به شرکت های خودروسازی اعلام کرده ایم که ایمنی خودرو های خود را چه از بعد سرقت و چه تصادفات افزایش دهند. اگر تا سال آینده این اقدام صورت نگیرد، پلیس مانع پلاک گذاری و تولید خودرو خواهد شد.

* کشفیات قاچاق سال 95 حدود 50 درصد بیشتر از سال 94

سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت:نیروی انتظامی قرارگاهی به نام قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز راه اندازی کرده است که تا سال 96 در همه زمینه ها فعالیت خواهد کرد.

وی ادامه داد:کشفیات قاچاق سال 95 حدود 50 درصد بیشتر از سال 94 بود. تمرکز ما بر روی پرونده های بزرگ است. امسال کشفیات پرونده های بالای 500 میلیون تومان، 107 درصد افزایش داشته است، تمرکز ما بر روی مرزهای کشور است تا بتوانیم واردات قاچاق را در نطفه از بین ببریم.

راه اندازی قرارگاه مرکزی امام علی (ع) در معاونت عملیات ناجا

سردار بتولی معاون عملیات نیروی انتظامی اظهارداشت:قرارگاه مرکزی امام علی (ع) در مناسبت های مختلف مانند نوروز، اربعین، راهپیمایی 22 بهمن، انتخابات و غیره بنا به تدابیر هیئت رئیسه نیروی انتظامی با دبیری معاونت عملیات ناجا و با حضور نمایندگان قرارگاه های فرعی از پلیس های تخصصی نظیر "مقداد" از مرزبانی، "یاسر" بازرسی کل ناجا، "ظفر" فرماندهی یگان های ویژه، "ابوذر" پلیس پیشگیری، "عمار" پلیس آگاهی، "نصر" پلیس راهنمایی و رانندگی با هدف ایجاد هماهنگی بین بخشی، فرابخشی و هدایت عملیات های مشترک، فعالیت خود را آغاز و از این طریق تدابیر و دستورهای هیئت رئیسه ناجا را به رده های اجرایی ابلاغ و نسبت به هدایت آنان در هر یک از موضوع های مذکور اقدام می کند.

وی با اشاره به تعطیلات نوروزی 96 از راه اندازی قرارگاه مرکزی امام علی (ع) در معاونت عملیات ناجا خبر داد و گفت:این قرارگاه 23 اسفندماه با حضور فرمانده ناجا افتتاح و تا 15 فروردین 96 فعالیت می کند.

منبع: نمناک

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها