آب‌های گرم نباید استخر شنا شود/ اعزام ۱۲ پزشک به استانبول برای توسعه گردشگری سلامت

پزشکان عمومی برای طی دوره آبدرمانی به استانبول اعزام می‌شوند که گام بزرگی برای توسعه گردشگری سلامت در استان اردبیل محسوب می‌شود.

آب‌های گرم نباید استخر شنا شود/ اعزام ۱۲ پزشک به استانبول برای توسعه گردشگری سلامت

اکبر بهنام‌جو - استاندار اردبیل در جلسه بررسی پروژه‌های سرمایه گذاری حوزه گردشگری، اظهار کرد: پزشکان عمومی استان اردبیل جهت طی دوره آبدرمانی به استانبول اعزام می‌شوند که این گام بزرگی جهت توسعه گردشگری سلامت در اردبیل محسوب می‌شود.

وی گفت: فراخوان اعزام پزشک و آموزش در دانشگاه استانبول پیرو تفاهم‌نامه فی مابین دانشگاه علوم پزشکی و استانداری اردبیل منتشر شده است.

استاندار اردبیل افزود: در قالب این تفاهم‌نامه و در فاز نخست 12 نفر از پزشکان عمومی این استان شامل 6 نفر از پزشکان مرد و 6 نفر از پزشکان زن به دانشگاه استانبول اعزام شده و دوره‌های تخصصی آبدرمانی را سپری می‌کنند تا در ادامه در قالب قرارداد کاری با بخش‌خصوصی مشغول به کار شوند.

بهنام جو با تاکید به اینکه هزینه دوره‌ها از سوی استانداری اردبیل تامین می‌شود، افزود: این اقدام در پی رایزنی و تفاهم‌نامه با دانشگاه استانبول جهت آموزش پزشکان ایرانی انجام شده و توسعه گردشگری سلامت را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه دوره پیش‌بینی شده 6 ماهه خواهد بود، افزود: پزشکان علاقه‌مند می‌توانند جهت حضور در این دوره با واحد گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تماس حاصل کرده و سابقه کاری خود را در اختیار کارشناسان قرار دهند.

همچنین نادر فلاحی - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در تشریح اهمیت این طرح تصریح کرد: آموزش پزشکان پیرو سفر استاندار اردبیل و بازدید از زیرساخت‌های دانشگاه استانبول در حوزه آبدرمانی در دستور کار قرار گرفته است.

فلاحی تاکید کرد: آموزش پزشکان با هدف پایه‌ریزی آبدرمانی در اردبیل عملیاتی می‌شود و به زودی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل رشته تخصصی آبدرمانی پزشکی دایر شده و نسبت به فعال‌سازی آن اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون رویکرد فنی و استانداردی در خصوص بهره‌گیری از آب‌های گرم معدنی استان اتخاذ نشده بود، ادامه داد: اینکه آب‌های گرم به عنوان استخر مورد استفاده قرار گیرند، مقبول نبوده و لازم است استانداردهای جهانی که شامل مجتمع‌های آبدرمانی است در اردبیل پایه‌گذاری شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: این اداره کل نیز با هدف رونق مجتمع‌های آبدرمانی تسهیلات ویژه برای سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کرده است و به جای احداث صرفا استخرهای شنا از مجتمع‌های آبدرمانی حمایت ویژه داریم.

منبع: تسنیم

1981

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها