عدم توجه به حفظ لسان و حرمت زبان از ابتلائات بشر در روزگار ما است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از ابتلائات بشر در روزگار ما، عدم توجه به حفظ لسان و حرمت زبان است که آثار آن افول شخصیت فرد و بهم ریختگی روابط اجتماعی است.

عدم توجه به حفظ لسان و حرمت زبان از ابتلائات بشر در روزگار ما است

علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی (ع)، گفت: حلول ماه رجب که ماه خدا، ماه استغفار و ماه ورود به قرب الهی است، را به تمامی نمایندگان و مردم عزیز ایران تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: خداوند می‌فرماید انا جلیس من جالسنی، یعنی من هم نشین کسی هستم که هم نشین من است و مطیع من اطاعنی و من مطیع کسی هستم که مطیع من است و بخشنده کسی هستم که تقاضای بخشش کند و این ماه، ماه من، بنده، بنده من و رحمت، رحمت من است پس هرکس من را در این ماه بخواند اجابتش می‌کنم و هرکس از من چیزی طلب کند به او عطا کنم و هرکس از من طلب هدایت کند او را هدایت می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ریسمان وصول به حق در ید بندگان خداست که معرفت یابند و طی طریق کنند، گفت: خداوند وعده داده است که هرکس به آن تمسک جوید به حق رسد و کمالی بالاتر از این امر نیست.

لاریجانی با اشاره به اینکه رسول اکرم (ص) در آغاز ماه رجب دعای اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی رَجَبٍ وَ شَعْبَانَ قرائت می‌کرد یعنی خدایا ماه رجب و شعبان را بر من مبارک گردان، گفت: رسول الله (ص) می‌فرمودند خدایا ما را به ماه رمضان برسان و بر روزه داری و شب خیزی، حفظ زبان و پوشیدن چشم یاری ده و بهره ما را از آن فقط گرسنگی و تشنگی قرار مده.

وی با بیان اینکه حفظ زبان و پوشیدن چشم عناصر صیانت بخش شخصیت و هویت انسان بوده که کلید توفیقات اهل معنا در ماه رجب است، گفت: از ابتلائات بشر در روزگار ما، عدم توجه به حفظ لسان و حرمت زبان است که آثار آن افول شخصیت فرد و بهم ریختگی روابط اجتماعی است مخصوصاً که در آن اهانتی به مسلمانی باشد که در حدیث قدسی از رسول الله (ص) نقل است که فرمود خداوند می‌فرماید هرکس به دوستان من اهانت کند به جنگ با من برخواسته است و این دعای رسول الله (ص) رجبیون را در کنار بیداری شب به رعایت حقوق مهمی اشاره کرده که امید است راهنمای تمام مسلمانان قرار گیرد.

منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها