کینوا در لنده جایگزین برنج می‌شود

مشاور توان‌افزایی طرح پیشرفت و آبادانی شهرستان لنده گفت: به صورت آزمایشی برای نخستین بار در ۲ هکتار از مناطق موگرمون، آبلش و ایدنک شهرستان لنده گیاه کینوا کشت شده است.

کینوا در لنده جایگزین برنج می‌شود

اصغر طهماسبی اظهارداشت: برای نخستین بار با همکاری دانشگاه خوارزمی و اداره جهاد کشاورزی شهرستان لنده گیاه کینوا به صورت آزمایشی در سطح 2 هکتار در مناطق موگرمون، آبلش و ایدنک شهرستان لنده کشت شده است.

وی عملکرد گیاه کنیوا را یک تن در هکتار و در صورت مساعد بودن آب و هوا با شرایط رشد این گیاه تا 1.8 دانست و عنوان کرد: مهم‌ترین دلیل کشت گیاه کینوا و فواید آن به خاطر دانه‌های خوارکی‌اش است که نحوه طبخ آن مشابه برنج بوده و در سبد غذایی خانوارها قابل استفاده است.

مشاور توان‌افزایی طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان لنده ابراز کرد: بخش کشاورزی در این وضعیت اقتصادی و شرایط آب و هوایی کشور از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید در اولویت کاری خود قرار دهیم و به همین دلیل باید توجه و سرمایه‌گذاری بیشتری به کشت گیاهانی که آب‌بری کمتری دارند صورت گیرد.

طهماسبی بیان کرد: برای نخستین بار دانشگاه خوارزمی تهران با حمایت بنیاد علوی در یک برنامه تحقیقاتی اقدام به کاشت گیاه کینوا در سطح 2 هکتار کرده است تا در صورت جواب‌دهی آب و هوایی شهرستان لنده در سال‌های آتی سطح بیشتری زیر کشت این گیاه خوارکی رود و مردم بتوانند به راحتی به این دانه‌های خوراکی دست پیدا کنند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها