16 سال انتظار برای اعدام این مرد

سارقانی که 16 سال پیش در جریان یک سرقت از خانه‌ای ویلایی در شمال پایتخت زوج سرایدار را به قتل رسانده بودند، به سبب بلاتکلیفی در اجرای حکم قصاص مجدداً در شعبه چهارم دادگاه کیفری محاکمه شدند.

16 سال انتظار برای اعدام این مرد

این دو سارق که از اتباع بیگانه بودند پس از جنایت در سال 1381 و دستگیری به قصاص نفس - اعدام - محکوم شدند که فرید 25 ساله به جرم قتل مقتول - مرد - بلافاصله اعدام شد ولی غلام 30 ساله که جرم اش قتل زن سرایدار بود باید پس از دریافت ما به التفاوت دیه زن قصاص می‌شد که بعد از مدتی پدر مقتول هم از دنیا رفت و چون کسی آن مبلغ را پرداخت نکرد، حکم اجرا نشد و پس از آن غلام در وضعیت بلاتکلیفی 16 سال را در زندان سپری کرد و در نهایت با درخواست‌های او طبق ماده 429 پرونده‌اش جهت تعیین تکلیف به شعبه چهارم دادگاه کیفری ارجاع داده شد.

متهم در دادگاه ضمن اشاره به شب حادثه گفت: آن شب هنگامی که برای سرقت وارد ویلا شدیم، زن و شوهر سرایدار از خواب بیدار شدند و شروع به داد و فریاد کردند و همین مسأله باعث شد تا با آنها درگیر شویم و آنها را به قتل برسانیم. اما باور کنید در این 16سالی که زندان هستم هر لحظه را با کابوس مرگ گذراندم و 16سال از جوانی‌ام به‌خاطر سرقتی که هیچ نفعی برایم نداشت هدر رفت.

قاضی اصغر عبداللهی درباره این پرونده گفت: با اطلاع از شرح حال این زندانی شش ماه به خانواده اولیای دم فرصت دادیم تا برای تعیین تکلیف وضعیت قاتل به دادگاه مراجعه کنند. اما یک سال گذشت و هیچ کسی برای تعیین تکلیف وضعیت به دادگاه نیامد. بنابراین براساس قانون و مشورتی که با قاضی واعظی انجام دادیم، متهم را براساس ماده 612 به پرداخت دیه محکوم کردیم و از نظر جنبه عمومی جرم هم به او 10سال زندان داده شد. حالا پس از 16 سال با فرض اینکه ممکن است افرادی از سوی خانواده مقتول برای اخذ دیه به دادگاه مراجعه کنند، متهم را با قرار 300 میلیونی آزاد خواهیم کرد.
وی در پایان اظهار کرد: البته آزادی متهم منوط به تأیید حکم صادره از سوی سرپرست دادگاه کیفری یک استان تهران و رئیس دادگستری است.

منبع: ایران

1696

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها