رئیس پارلمان اروپا: تعویق بریگزیت تنها برای چند هفته ممکن است

در حالی که احتمال این که انگلیس از اتحادیه اروپا بخواهد مهلت بریگزیت را به تعویق بیاندازد، بسیار افزایش یافته، رئیس پارلمان اروپا گفته است که تنها تعویق چند هفته‌ای این مهلت ممکن است.

رئیس پارلمان اروپا: تعویق بریگزیت تنها برای چند هفته ممکن است

کشاکش بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان ادامه دارد. ترزا می، نخست وزیر انگلیس از عدم همراهی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در زمینه تلاش برای دستیابی به یک راه حل انتقاد کرده است. در چنین شرایطی، رئیس پارلمان اروپا نیز درباره سیاست اتحادیه اروپا در قبال بریگزیت ابراز نظر کرده است.

آنتونیو تاجانی گفته است که تعویق مهلت بریگزیت تنها برای چند هفته ممکن است. رئیس پارلمان اروپا بر پایبندی توافق پیشین اتحادیه اروپا و ترزا می اصرار کرده است.

تاجانی بر این باور است که تعویق مهلت بریگزیت حداکثر تا اوایل ماه ژوئیه ممکن است. پارلمان جدید اروپا در اوایل ماه ژوئیه و پس از انتخابات اروپا آغاز به کار خواهد کرد.

رئیس پارلمان اروپا در عین حال تاکید کرده است: انگلیس به هر حال باید برای درخواست به تعویق انداختن مهلت بریگزیت دلیلی داشته باشد، مثلاً دولت و پارلمان این کشور باید بگویند از این فرصت برای چه منظوری می‌خواهند استفاده کنند: مثلاً برای تجدید انتخابات یا برگزاری یک رفراندوم جدید.

یکی از مسائل گره قرارداد بریگزیت و مخالفت نمایندگان پارلمان انگلیس، موضوع مرز بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند است. موضوع بر سر تعیین مرز اتحادیه اروپا و انگلیس در اتحادیه گمرکی اروپا پس از بریگزیت است.

رئیس پارلمان اروپا نسبت به بازگشت خشونت در مناقشه ایرلند هشدار داده است. تاجانی گفته است به هر روی، باید همه تلاش‌ها برای اجتناب از "خروج سخت" انگلیس از اتحادیه اروپا صورت گیرد. تاجانی خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا را برای انگلیس و همچنین برای اتحادیه اروپا بسیار زیان‌بار ارزیابی کرده است.

آنتونیو تاجانی گفت: این انگلیس بود که تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا گرفت. از این رو، یافتن راه حلی برای بریگزیت مشکل آن‌هاست.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها