سالنامه روزنامه «شرق» با طعم استعفای ظریف

سالنامه روزنامه «شرق» با نگاهی ویژه به موضوع استعفای محمدجواد ظریف از وزارت امور خارجه با عنوان «شوک ۹۷» منتشر شد.

سالنامه روزنامه «شرق» با طعم استعفای ظریف

سالنامه سال ۹۷ روزنامه «شرق» به مدیر مسئولی مهدی رحمانیان با عنوان «شوک ۹۷» در ۱۹۲ صفحه منتشر شده است.

در این سالنامه یادداشت‌ها و گفت‌وگوهایی از ابراهیم اصغرزاده، محسن امیر یوسفی، برانکو ایوانکوویچ، عباس آخوندی، محمد جواد آذری جهرمی، سیدمحمد بحرینیان، کیهان برزگر، سعید خراطها، فرهاد دژپسند، محمود دولت‌آبادی، خسرو دهقان، صادق زیباکلام، اسلاوی ژیزک، محمود صادقی، حسین عبده‌تبریزی، محمدجواد غلامرضا کاشی، مقصود فراستخواه، بهرام قاسمی، بهمن کشاورز، بهرام مبشر، شاپور محمدی، سعید مدنی، محسن مدیر روستا، رابعه موحد، احمد میدری، صالح نجفی، رضا نصری و غلامرضا نظربلند منتشر شده است.

همچنین فرازهایی از سخنان مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۷، بررسی موضوع استعفای محمدجواد ظریف از وزارت امور خارجه، نگاهی به فعالیت‌های حسام‌الدین آشنا و عزت‌الله ضرغامی در توئیتر، مرور نحوه مواجهه نمایندگان مجلس با وزرای دولت در سال ۹۷، میزگردی درباره کارکردهای منفی و مثبت مجلس با حضور احمد میدری و محمود صادقی و میزگردی با حضور مقصود فراستخواه، محمدجواد غلامرضا کاشی و سعید مدنی از دیگر بخش‌های این سالنامه را تشکیل می‌دهد.

سالنامه روزنامه «شرق» با طعم استعفای ظریف

مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه «شرق» در بخشی از سرمقاله این سالنامه نوشته است: «دو مؤلفه واقعیت و ادراک واقعیت نیازمند توجه جدی‌تر در حوزه‌های کلان کشور هستند. احساس فقر، فساد، تبعیض، تهدید و ناامنی فراتر از خود واقعیت در بخش‌هایی از جامعه به چشم می‌خورد و در سمت مقابل مسئولان نگاهی فروتر از واقعیت نسبت به مردم و جامعه دارند. هر کدام از این دو مسئله، تهدیدها و آسیب‌های منحصر به خود را دارد.»

«از نظر مردم، مدیریت کشور با مدیریت کارآمد فاصله می‌کند که این ناشی از برون‌داد و تبعات مدیریت در این سال‌ها بوده است. فساد، دغدغه ذهنی آحاد مرده شده و از منظر آنها این تنها رخ‌نمونی از زیر پوست جامعه است. وقتی فساد سه هزار میلیاردی کشف شد مردم در اظهار نظرات روزنامه و رسانه‌های اجتماعی، آن را بیش از رقم اصلی اختلاس می‌پنداشتند. اگر فسادهای بزرگ‌تری کشف شد باز هم مردم درک دیگری داشتند. از این رو است که درک واقعیت بزرگ‌تر از واقعیت فساد در ایران است.»

او در پایان یادداشت خود یادآور شده است: «مردم سرنوشت کشورهای همسایه را رصد کرده‌اند و تمایل ندارند برای ایران هم اتفاقات مشابهی رخ دهد، اگرچه بالطبع آستانه تحمل مردم هم اندازه مشخصی دارد. مسئولان می‌توانند و باید از فرصت سال ۹۸ استفاده کنند، تا درک فراتر یا فروتر از واقعیت را به واقعیت نزدیک کنند.»

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها