نائب رئیس کمیسیون بهداشت در گفت و گو با خبرفوری:

مردم از ناصر خسرو دارو نخرند/ بهانه وزارت بهداشت برای کمبود امکانات در بخش درمانی قابل توجیه نیست/ باید مشخص شود ارز 4200 تومانی کجا خرج می‎شود؟

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به اینکه ارز 4200 تومانی به بخش دارو اختصاص پیدا کرده است کمبود دارو در شرایط فعلی هیچ توجیهی ندارد.

مردم از ناصر خسرو دارو نخرند/ بهانه وزارت بهداشت برای کمبود امکانات در بخش درمانی قابل توجیه نیست/ باید مشخص شود ارز 4200 تومانی کجا خرج می‎شود؟

‌فاطمه علی‎اصغری- بعد از خروج آمریکا از توافق برجام و بازگشت تحریم‎های این کشورعلیه ایران یکی از حوزه‎های مهمی که تحت تاثیر وضع تحریم‎های جدید قرار گفت حوزه بهداشت و به خصوص بخش دارو بود روندی که سبب شده تا بسیاری از بیماران به خصوص آن دسته از افرادی که مجبور به استفاده از داروهای خاص هستند با مشکلات بسیاری روبه‎ شوند و میزان نارضایتی آنها از دولت و به خصوص وزارت بهداشت به عنوان متوالی این امر افزایش پیدا کند.

هرچند مقامات آمریکایی از جمله وزیرخارجه این کشور در اظهارنظرهای مختلف درباره عدم تحریم دارویی ایران سخن گفتند اما این موضوع درعمل محقق نشده است و ایران امروز از نظر تامین برخی از داروهای خاص که روند تولید آنها در کشور محقق نشده است با مشکلاتی روبه‎رو است که قطعا باید برای آن به فکر تدبیر جدی بود.

مرتضی خاتمی نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره افزایش قیمت دارو در طی‎ ماه‎های اخیر اظهار کرد: ما به صورت مدام درباره موضوعات مختلف از جمله وضعیت توزیع دارو جلساتی را با مسئولین وزارت بهداشت وشخص وزیر برگزارمی‌کنیم.

وی افزود: کمیسیون بهداشت در جریان گزارشات مردم درباره افزایش قیمت دارو قرار دارد از این رو قطعا با مشاهده گزارش و مشکلات جدید در جهت رسیدگی به آنها ، پیگیری از ارگان‎های مربوطه انجام می‌دهیم.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:علی‎رغم وضعیت اقتصادی که در کشوروجود دارد تدابیر موثری از سوی مسئولین در راستای عدم افزایش قیمت دارو صورت گرفته است از این افزایش قیمت دارو در شرایط فعلی هیچ توجیهی ندارد.

خاتمی خاطرنشان کرد: دولت ارز 4200 را برای تامین داروها درنظرگرفته است از این رو قاعدتا باید براین اساس هیچ مشکلی برای تامین دارو برای بیماران وجود نداشته باشد، اگر در این مسیر مشکلی برای مردم وجود دارد قطعا ما پیگیر آن خواهیم بود.

وی تاکید کرد: وظیفه اصلی وزارت بهداشت و به خصوص سازمان غذا و دارو نظارت بر روند توزیع دارو در کشور است و اگر ما در روند توزیع دارو با مشکل روبه‎ هستیم،هیچ توجیهی در این راستا قابل قبول نیست.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند ادامه‎دار توزیع دارو در خیابان ناصرخسرو گفت: مردم باید بدانند که اکثر داروهایی که در ناصرخسرو توزیع می‎شوند قاچاق و از نوع تقلبی هستند و مردم باید ازخرید این داروها خودداری کنند و گزارش‎های خود را درباره کمبود دارو و مشکلاتی که در این راستا وجود دارد به نهادهای نظارتی مرتبط با این موضوع ارائه دهند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها