نشانه‌های افسردگی را بشناسید/ آیا درمان افسردگی با قرص آگوملاتین عوارض دارد؟

تغییر خواب، بی اشتهایی، عدم تمرکز و تغییرات حرکتی از مهم‌ترین نشانه های افسردگی است.

نشانه‌های افسردگی را بشناسید/ آیا درمان افسردگی با قرص آگوملاتین عوارض دارد؟

به گزارش خبر فوری ، افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روانی در کشور ایران بوده که سالانه افراد زیادی را به خود گرفتار خواهد کرد. قرار گرفتن در شرایط سخت زندگی، مرگ عزیزان، فقر و خیلی از عوامل دیگری که حس ناراحتی و غصه را در وجود انسان نهادینه می کند، سبب بروز این عارضه خطرناک خواهند شد.

افسردگی مانند سایر اختلالات روانی با علائمی همراه است که روند عادی زندگی روزمره را تغییر می‌دهند. موارد زیر نشانه های افسردگی هستند:

تغییرات خواب

بسیاری از مبتلایان به افسردگی با تغییرات الگوی خواب مواجه می‌شوند. تغییر الگوی خواب گاهی به شکل بی‌خوابی و گاهی به شکل خوابِ زیادتر از حد معمول بروز می‌کند. صبح خیلی زود بیدار شدن از جمله علائم شایع در افسردگی‌های حاد است.

تغییرات اشتها

گاهی مبتلایان به افسردگی در قالب مکانیسم مقابله، به کم‌خوری یا پرخوری روی می‌آورند. این تغییر اشتها می‌تواند منجر به کاهش یا افزایش وزن شدید شود.

عدم تمرکز

برخی مبتلایان به افسردگی حاد قادر به تمرکز نیستند. گاهی این افراد در روزنامه خواندن یا دنبال کردن ماجراهای سریال‌های تلویزیونی نیز دچار مشکل می‌شوند و تصمیم‌گیری‌ها، حتی تصمیمات پیش‌پا‌افتاده، برای‌شان دشوار می‌شود.

کمبود انرژی

مبتلایان به افسردگی معمولا احساس خستگی شدید می‌کنند، در فکر کردن کُند می‌شوند و قادر به انجام فعالیت‌های عادی روزمره نیستند.

بی‌علاقگی

مبتلایان به افسردگی ممکن است علاقه‌ی خود را به انجام فعالیت‌های عادی روزمره از دست بدهند یا ظرفیت تجربه‌ی خوشی و لذت را نداشته باشند. این افراد حتی احتمال دارد به بی‌اشتهایی یا عدم تمایلات جنسی دچار شوند.

کمبود اعتمادبه‌نفس

مبتلایان به افسردگی مدام در فکر کاستی‌ها و ناکامی‌هایشان هستند و احساس گناه و درماندگی شدید می‌کنند. افکاری مانند «من یک بازنده‌ام.» یا «دنیا جای خیلی ترسناکی است.» بر ذهن این افراد چیره می‌شود.

ناامیدی

افسردگی موجب می‌شود فرد احساس کند دیگر هیچ اتفاق خوشایندی در راه نیست. معمولا به دنبال این نگرش منفی، افکار خودکشی‌گرایانه بروز می‌کنند که باید بسیار جدی گرفته شوند.

تغییرات حرکتی

برخی مبتلایان به افسردگی به لحاظ قوای جسمی تحلیل می‌روند یا دچار بی‌قراری حرکتی می‌شوند، مثلا ممکن است صبح خیلی زود بیدار شوند و ساعت‌ها در اتاق قدم بزنند.

آگوملاتین چیست؟

آگوملاتین یکی از داروهایی است که در درمان افسردگی تاثیر دارد. وظیفه اصلی آگوملاتین، ایجاد تعادل در فرآیند های فیزیکی و شیمیایی در بدن بوده که به صورت شبانه روزی در حال اجرا هستند، که در صورت اختلال در این تعادل، شخص مربوطه دچار افسردگی خواهد شد. مصرف این دارو نتیجه ی اثر بخشی در مهار افسردگی در کوتاه ترین زمان ممکن خواهد داشت. به طور کلی در مصرف قرص ضد افسردگی ، باید به چند نکته کلیدی توجه داشت:

۱.نداشتن تداخل دارویی

۲.مشکلات داخلی مخصوصا اختلالات کبدی و کلیوی

۳.دوران بارداری

۴.مقطع سنی( افراد زیر هجده سال و افراد بالای ۶۰سال باید با احتیاط مصرف کنند).

۵.نداشتن حساسیت های دارویی

در صورت داشتن هریک از شرایط بالا، پزشک معالجتان را در جریان قرار دهید.

به طبع همه داروهای درمانی، صرف نظر از فوایدشان، دارای عوارضی نیز خواهند بود که وقوع و شدت آنها در همه ی افراد یکسان نیست . البته در این خصوص نگران نباشید، چرا که با گذشت زمان واکنش بدن شما نسبت به مصرف دارو کاهش یافته و به طور کلی از بین می روند .

عوارض مصرف آگوملاتین

این دارو مسهل بوده و همچنین احساس خستگی و کسالت در فرد مصرف کننده را به همراه خواهد داشت . داشتن سر درد ، کمر درد ، تعریق و درد شکم از جمله ی عوارض دیگر این داروست. در موارد دیگر، سیاهی رفتن چشم، یبوست و اضطراب نیز گزارش داده شده است. در صورت شدید بودن علائم از مصرف دارو خودداری کرده و به پزشک مراجعه کنید.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها