در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد؛

هشدار سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ به شرکت‌های خودروسازی/ مطالبات مردم محقق نشود، با قوه‌قضائیه طرف می‌شوید

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت‌های خودروسازی رویه خود را در راستای تحقق مطالبات مردم محقق نکنند از طریق دستگاه قضایی با آنها برخورد خواهیم کرد.

هشدار سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ به شرکت‌های خودروسازی/ مطالبات مردم محقق نشود، با قوه‌قضائیه طرف می‌شوید

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت مردم از شرکت های خودروسازی اظهار کرد: این پرونده مدت مدیدی است که در کمیسیون مطرح شده است و قطعا اگر از نظر اقتصادی شرایط عادی در کشور وجود داشت باید تا به حالا جمع بندی و روند رسیدگی به آن به اتمام می رسید و در صحن قرائت می شد و در نهایت به قوه قضائیه ارسال می شد.

وی با اشاره به اینکه هر روز بر میزان پرونده شکایت مردم از شرکت های خودرو سازی افزوده می شود، تصریح کرد: در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ با شرکت‌های خودروسازی و وزیر صنایع که ۲۹ آذر ماه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد مصوب شد تا خودرو ۵ درصد زیر قیمت عرضه شود هرچند که این رویه به دلیل افزایش حضور دلالان در بازار خودرو مورد رضایت مجلس نبود و ایده‌ای بود که از طرف شرکت‌های خودروسازی مطرح شد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باتوجه به ایده مطرح شده از سوی شرکت‌های خودروسازی بر ارائه خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار در وضعیت فعلی باید این رویه به ۲۰ درصد زیر قیمت بازار می رسید و خودروسازان باید به تعهدات خود در قبال مردم عمل می کردند که متاسفانه این رویه تا به امروز محقق نشده است.

پارسایی تاکید کرد: افزایش قیمت خودرو در طی ماه‌های اخیر به خوبی بیانگیر این است که شرکت‌های خودروسازی به تعهدات خود عمل نکردند و این رویه به نظر بنده فارغ از انفعال و سهل‌انگاری، به دلیل ناکارآمدی نهادهای نظارتی صورت گرفته است که شرکت‌های خودروسازی را به حال خود رها کردند.

وی گفت: به نظر می‌رسد با بازار امروزی که در حوزه خودرو در کشورمان به وجود آمده است قوه‌قضائیه باید به عنوان مدعی‌العموم وارد عمل شود، چرا که تا به به این لحظه اقدامی از سوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان وزارت صنعت در راستای تحقق مطالبات مردم صورت نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این کمیسیون در راستای رسیدگی به مطالبات مردم در حوزه خودرو طرح یک فوریتی را برای نظارت بر بازار خودرو ارائه داده است ولی به دلیل کم‌کاری کمیسیون صنایع این طرح ۱۱ ماهه است که بین کمیسیون‌ها بدون دلیل مشخصی معطل مانده است.

پارسایی تصریح کرد: خودروسازان در وضعیت امروز کشور پاسخگوی هیچ نهادی نیستند از این رو ما باید مجلس را وادار کنیم تا قانونی را در جهت مقابله با این رویه تصویب شود.

وی خاطرنشان کرد: بهانه و دلایل شرکت‌های خودروسازی در راستای اینکه دلالان سبب به وجود آمدن بی‌ثباتی در بازار امروز خودرو هستند به هیچ وجه قابل قبول نیست ،چرا که طبق تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که خودروسازان در وضعیت امروز کشور که تحریم‌ها دوباره برقرار شده است تنها با استفاده از این فضا به دنبال بهانه هستند تا دلالان را مقصران افزایش قیمت خودرو معرفی کنند .

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ایرانی
    0

    پارسال ماشین ثبت نام کردم و قرار بوده مرداد ماه به من تحویل بدن ولی تا حالا هیچ کاری نکردن!!!!!

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      من هم سمند ال ایکس ثبت نام کردم تیرماه فروش قطعی تکمل وجه کردم قرارشد دیماه ماشین تحویل بدن ولی هیچ کس جواب گو نیست اصلا کلمه قطعی یعنی چی

  • نامشخص
    0

    باید با شرکت هایی که مردم را مسخره کردند محکم برخورد کرد.دیگه دوران قلدری تموم شده

  • حسین
    0

    مطالبات مردم درکرمان رادیدیم..ضرب .شتم زن بیچاره...تازه تهدی. هم شد..کجاس دادستان ومدعی العموم

  • دیدبان
    0

    بهرام جان سلام .موکلی از شیراز و خانواده ای که به شما رای داد. خواستم بگم که خودت خسته نکن .اگر کل مجلس دولت و قوه قضایی با هم یکی بشید بازهم حریف این دو لگن سازی داخلی نمیتونید بشید .????

  • پستچي
    0

    مشكل اين دو خودرو سازي نيست مگر سال 1396و1395- اين مشكلات بود . امضاي ترامپ و جاهلان كه برجام قبول نداشتند اين كار را كرد مطمئن باشيم تا نيم قرن 50 سال ديگر كشور به سال 1395 و قدرت خريد ملت باز نمي گردد . نياز به چرخش قهرمانه دارد وگرنه ملت بيمار سكته اي و بي سواد و حداقل40درصد معتاد . البته گويي بدم نيست ملت زجر بكشه تا ... تا يادمان باشه زماني اسد مياد ولي وزير خارجه ورئيس جمهور خبر نداره يعني ما جمهوري نداريم ما راي نداريم بايد ملت به حذف جمهوريت راي بدهند تا غارتگران ملت مشخص شوند . دولت حذف كنيد بدهيد دست كساني كه اسد آوردند وبردند و به راي ملت ... تا ديگر بهانه دست كسي نباشه .

    نظرات شما -
    • یه نفر
      0

      شما درست میگید ولی کو گوش شنوا...از ماست که بر ماست...بی عرضگی از ما مردمه!!!!

  • محمد
    0

    خودروسازها، بالاخص خودرو سازهای خصوصی حسابی از آب گل آلود ماهی میگیرند...با دستگاههای دولتی تبانی کردند، بر اعتراضات مردمی سرپوش گذاشته میشود و به سازمانهای تعزیراتی فرستاده نمیشود. و از این فرصت به بهونه گران شدن ارز و قطعات، حسابی خون مردم را داخل شیشه میکنند. چند ماهی است کرمان خودرو علی رغم قراردادهای قطعی، با انگ دلالی برای چند ثبت نامی ها، اقدام به افزایش قیمت چند ده میلیونی جک اس 5 کرده و پشتوانه آنرا مصوبه کمیته خودرو وزارت صنعت و معدن اعلام میدارد. کمیته ای یکی از اعضای آن رییس سازمان حمایت است!

  • حسین
    0

    قیمت گذاشتن پراید ۲۹. پژو ۴۲ و...حرف زدن نمیدونم چرا دبه میکنن ادم حرف نمیزنه حرفم زد عملیش میکنه. وقتی طرف بالامیاره بنظره شما میتونه دوباره همونو میل کنه؟؟؟متاسفم.چرا از دنیا عقبیم چون هرکی بفکر جیب خودشه من الان زندگی میخوام فردا ب چ دردم میخوره.وعده میدن درست میشه وقتی من مردم صدسال سیا درست نشه

  • سید باقر
    0

    این دو خودرو ساز دیگه شورش در اوردن در دیزی باز حیای گربه کوره کجایه انشالله اقا ریئس جدید قوه قضاییه برای گام اولش باید یه درس درست حسابی به این خودرو سازها ودلال بدهد انشالله

  • امین ویسی
    0

    انشالاه به یاری خدا وهمت پرکار وتلاش رییس جدید قوه قضاییه مافیای بزرگ خودرو .ومدیران بی لیاقت وبی عرضه خودرو سازتحویل اوین داده میشن .به امید خدا ...

  • فروزان مهر
    0

    هیچ قدرتی بالاتر از ملت نیست دولت حکومت خودشون دارن همه چی رو گرون میکنن کی دوست نداره مالش رو گرون نفروشه ملت باید پی به قدرتشون ببرن که سزای گرون بودن نخریدنه متاسفانه ملت همون کودن های دهه های قبلا که خودشون باعث تضاد همه جور اقتصادی سیاسی اجتماعی و فرهنگی میشن خودت ملت دوست دارن گرون بودن رو

    نظرات شما -
    • مردم
      0

      گل گفتی

  • پدرام
    0

    واقعا اگر دنبال را ه حل هستیم فقط فقط واردات خودرو برای شش ماه آزاد شود آن موقع چه شود

  • مردم
    0

    این دو تا لگن سازی رو درشو تخته کنید ... و خودروی خارجی رو تعرفه اش رو بردارید تا بفهمن خودرو یعنی چی؟؟؟ مشکل آلودگی هوا هم حل میشه....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها