تا سال آینده خبری از خودروهای پیش فروش شده نیست!

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰مجلس گفت: اگرچه در ۲۹آذر ماه خودروسازان متعهد شدند تمامی خودروهای پیش فروش شده را ظرف مدت شش ماه تحویل دهند اما در هفته جاری این شرکت‌ها اذعان کردند حداقل یک سال فرصت برای تحویل این خودروها نیاز است.

تا سال آینده خبری از خودروهای پیش فروش شده نیست!

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون متبوعش با وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان،گفت:در ماه‌های گذشته بیشترین حجم شکایات واصله به کمیسیون اصل ۹۰ مربوط به خودروهای پیش فروش شده و قیمت لجام گسیخته چهارچرخ‌ها بود به همین دلیل این کمیسیون در هفته جاری برای بررسی مشکلات صنعت خودروسازی جلسه‌ای با حضور مسئولان امر برگزار کرد.

فروش خودرو 5 درصد زیرقیمت بازار تاثیری در کاهش التهاب حوزه چهارچرخ‌ها نداشت

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه ۲۹ آذر ماه سال جاری در جلسه‌ای که در کمیسیون اصل 90 تشکیل شد خودروسازان متعهد شدند در صورتی که خودروهای تولیدی را ۵ درصد زیر قیمت بازار به فروش رسانند به تدریج و در هرمرحله می‌توانند قیمت چهارچرخ‌ها را 5 درصد کاهش دهند. در صورت تحقق وعده خودروسازان،قیمت خودرو باید در آخرین فروش نقدی -که چند روز پیش بود- نسبت به 29 آذر حداقل ۲۰ درصد کاهش پیدا می‌کرد در حالیکه نه تنها قیمت چهارچرخ‌ها کاهش پیدا نکرده بلکه از زمان مذکور، 20 تا ۳۰ درصد نیز افزایش قیمت داشت.

وی با بیان اینکه خودروسازان ۶۰۰ هزار دستگاه خودروی پیش فروش شده را تاکنون تحویل نداده‌اند، خاطرنشان کرد: اگرچه در 29 آذر ماه خودروسازان متعهد شدند تمامی خودروهای پیش فروش شده را ظرف شش ماه -یعنی تا آخر خرداد ماه- به خریداران تحویل دهند اما در هفته جاری این شرکت‌ها اذعان کردند حداقل یک سال فرصت برای تحویل این خودروها نیاز است؛ در واقع تا یکسال آینده نیز نمی‌توانند خودروهای پیش فروش شده را تحویل داده و به تعهدات خود عمل کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: به دلیل خُلف وعده‌های مکرر خودروسازان، مقرر شد کمیته‌ای با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کارشناسان حسابرسی و کارشناسان حوزه خودروتشکیل شود تا با بازدیدهای میدانی از دو شرکت بزرگ خودروساز و بررسی مشکلات آنها ابهامات موجود در صنعت خودروسازی‌ کشور مشخص شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با بیان اینکه شرکت‌های خودروساز باید نهایت همکاری را با کمیته‌ی مذکور داشته باشند، تأکید کرد: ابهاماتی که در موضوعات مالی و خودروهای پیش فروش شده وجود دارد با این بررسی مشخص خواهد شد.

اگرچه خودروسازان ادعا می‌کنند ۲۰ درصد از تولید خود را در فروش‌های نقدی ثبت‌نام می‌کنند اما به نظر می‌رسد ثبت‌نام خودرو در طرح‌های فروش نقدی بیش از این مقدار باشد

خودروسازان ۲۰ هزار میلیارد تومان بابت پیش فروش خودرو از مردم دریافت کرده‌اند

وی با بیان اینکه هدف نمایندگان از تشکیل کمیته برای بررسی مشکلات صنعت خودروسازی جلوگیری از ایجاد بحران جدی در جامعه است، گفت: خودروسازان ۲۰ هزار میلیارد تومان بابت پیش فروش خودرو از مردم دریافت کرده‌اند اما مشخص نیست این مبلغ در چه محلی هزینه شده است همچنین این شرکت ها یان انباشته دارند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: اگرچه خودروسازان ادعا می‌کنند ۲۰ درصد از تولید خود را در فروش‌های نقدی ثبت‌نام می‌کنند اما به نظر می‌رسد ثبت‌نام خودرو در طرح‌های فروش نقدی بیش از این مقدار باشد.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ مسئول رسیدگی به شکایات واصله و نظارت بر عملکرد سه قوه است، ادامه داد: با توجه به اینکه دو خودروساز بزرگ کشور دولتی هستند کمیسیون اصل 90 به موضوع خودروهای پیش فروش شده و قیمت آنها ورود کرده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • محمود راهداری
    0

    سلام: من اسفند۹۶پژوپارس ثپت نام کردم تاکنون ۲۲ملیون پرداخت کردم قرارتحویل ابان ۹۷بوده هنوز خبری نشده به کجا شکایت کنم .هیچ کس پاسخ گونیست.خواهشا راهنمایی کنید.محمود راهداری فریمان

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      خب ثبت نام نمیکردی الان هر عاقلی میدونه سرمایه گذاری در ایران ریسک داره اونوقت شما دو دستی پولت رو دادی به اینا. بهترین جا برای سپرده ها متکا است

  • hamed
    0

    قشنگ مشخصه که تحریم ها هیچ اثری نداره !!!! البته تو زندگی مسئولین

  • سعید پیله ور
    0

    خدا میداند من سه سال است ماشین ندارم ونتوانستم از بازار تهیه کنم وبه هر زحمت شده پولی تهیه کردم تا از سایپا پیش خرید کنم وقرار بود اذر تحویل دهند ولی بعداز تکمیل پول گفتند چهار ماه دیگر چرا کسی به داد ما نمیرسد.

  • حمید
    0

    تورا بخدا اینقدر کلمه خودرو ساز بزرگ را نبردید اینها فقط آدمکشهای بزرگی هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها