امام جمعه بندرعباس:نگذارید گردن‌کلفت‌های پولدار در عرصه انتخابات وارد شوند

امام جمعه بندرعباس گفت: مردم نگذارند گردن کلفت‌های پولدار در عرصه انتخابات وارد شوند و بر سلامت انتخابات تاثیر بگذارند.

امام جمعه بندرعباس:نگذارید گردن‌کلفت‌های پولدار در عرصه انتخابات وارد شوند

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه بندرعباس با اشاره به بیانیه مهم رهبر انقلاب موسوم به «گام دوم» اظهار داشت: این بیانیه ضمن بیان خدمات انقلاب به صورت جامع و قانع کننده، به بیان برخی ضعف ها پرداخته است.

وی افزود: با توجه به بیانیه رهبری باید مردانه وارد شویم و ضعف ها را از میان برداریم، بیانیه رهبری نامه زدودن ضعف ها و تقویت بخش هایی است که در آن قوی عمل شده است، بیانیه رهبری خطی برای آینده و نگاهی برای اصلاح به گذشته است.

آیت‌الله نعیم آبادی ادامه داد: من از آنهایی که می‌گویند نظام چه خدماتی داشته است می‌پرسم، نظام چه خدماتی نداشته است؟ منکر ضعف ها نیستیم اما در بروز این ضعف ها بخشی دولت ها مقصر هستند و بخشی نیز مردم، نظام به آن میزان در همه بخش ها پیشرفت داشته است که با حکومت قبلی قابل قیاس نیست.

وی با اشاره به علت برخی از مشکلات کشور گفت: انقلاب در چهل سال گذشته با وجود تجربه جنگ 8 ساله و موی دماغ شدن عناصر داخلی و خارجی، در همه حوزه ها ورود کرده و همه بخش ها را مورد توجه قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به یکی از بندهای بیانیه مهم رهبر معظم انقلاب درخصوص هشدار در مورد فسادهای سه گانه بیان داشت: فساد سیاسی بر دو وجه قرار دارد، قسمتی مربوط به دستگاه حکومتی مثلا دریافت رشوه و رانت است که نیاز به تفسیر بیشتری دارد و بخشی نیز مردمی است که استفاده از الفاظ رکیک، تخریب، فحاشی و تحقیر، نمونه های این فساد است.

وی ادامه داد: مسوولی که پس از تصدی مسؤولیت به فکر صله رحم می افتد و دختر عمو، پسر عمو را وارد بخش خدمت خود میک‌ند و آنها را مشغول به فعالیت می‌کند، نمونه ای از فساد سیاسی است.

آیت الله نعیم آبادی سپس به تشریح فساد مربوط به انتخابات که نوعی از فساد سیاسی است، اشاره و تصریح کرد: اینکه در ایام انتخابات پولدارها به صحنه می آیند و به برخی کاندیداها ارقام میلیاردی کمک مالی می کنند و از سویی برای فرار از پرداخت مالیات و غیره به سراغ همان نماینده ها می روند، فساد است.

وی تاکید کرد: این فساد ریشه همه چیز را می سوزاند، شما مردم نگذارید رشد پیدا کند، بزنید در سینه پولدارهای گردن کلفت که در روند انتخابات کشور دخالت نکنند.

امام جمعه بندرعباس گفت: نگذارید این گردن‌کلفت ها در عرصه انتخابات وارد شوند و بر سلامت انتخابات تاثیر بگذارند و مسوولان نیز از الان توجه ویژه ای به انتخاب سال آینده داشته باشند و برای تضمین سلامت انتخابات مایه بگذارند.

وی ادامه داد: به مردم می گویم هر کس در انتخابات برای اخذ رای اقدام به توزیع کباب و آش و کارت شارژ کرد، کبابش را بخورید شارژش را بگیرید، اما هنگام رای دادن با رای ندادن به او، کبابش کنید و او را بسوزانید.

آیت الله نعیم آبادی تصریح کرد: افراد لایق و نخبه در استان کم نیستند و می توانند هنگامی که با پس زدن این گردن‌کلفت ها عرصه برای حضورشان فراهم شد، در انتخابات شرکت کنند.

امام جمعه بندرعباس افزود: مسوولان از الان به فکر سلامت انتخابات باشند، هر چه در مجلس افراد نخبه و فاضل بیشتر باشند کارایی و گره‌گشایی از مشکلات نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها