درخواست امام‌جمعه مشهد از دامادش در مقام رئیس قوه قضا

امام‌جمعه مشهد با اشاره به اینکه با این مدیریت فاسد، اگر همت شما مردم نباشد، قشر فقیر جامعه از بین خواهند رفت، خواستار مبارزه جدی رئیس جدید قوه قضائیه با فساد شد.

درخواست امام‌جمعه مشهد از دامادش در مقام رئیس قوه قضا

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که با حضور مجاوران و زائران در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری خبر آخر را مشخص کردند و هدف انقلاب را گفتند که زمینه‌سازی برای ظهور است، پس اگر بنا شد از این راه نروید یا اجازه ندهید مردم بروند یا به قدرت برسید و با تصمیمات خود مسیر این مردم و کشور را از این هدف منحرف کنید، شما خائن به ظهور امام زمان (عج) هستید.

وی ادامه داد: در خطبه ۱۲۷ نهج‌البلاغه مولا امیرالمؤمنین (ع) تعبیری درباره صید شده‌های شیطان دارند و می‌فرمایند افراد شاذ در جوامع انسانی طعمه‌های شیطان هستند و همان‌طوری که در لانه گوسفندان، گوسفند شاد طعمه گرگ است.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان اینکه این تشبیه و این بیان یک تبیین قابل‌تأمل است؛ ادامه داد: شاذ کسی است که در عرصه حرکت‌های دینی و فعالیت‌های مذهبی تنها حرکت می‌کنند، یعنی دنباله‌روی رهبری و امامت و حاکمیت الله نیستند.

وی بیان کرد: در جامعه ما هم هستند کسانی که به‌واسطه روشنفکری یا هر استدلال دیگر، می‌خواهند بر اساس برداشت‌های خودشان به دین عمل کنند و مقلد هیچ مرجعی نمی‌شوند و می‌گویند هر چه از دین را بفهمم عمل می‌کنم و هرچه را نفهمم عمل نمی‌‌کنم.

امام‌جمعه مشهد افزود: درحالی‌که دین یک عرصه تخصصی است، چه در احکام فردی چه اجتماعی و چه جریان‌های اجتماعی و متخصص دین باید وابسته به جریان امامت و رهبری باشد نه اینکه یک آقایی بیاید فتوا دهد و بقیه هم عمل کنند.

وی گفت: یک فرد متخصص فقیه حدیث‌شناس و مفسر قران یکسری اعمال ره استخراج و استنباط می‌کند و بقیه افراد بر اساس فتوای او عمل می‌کنند و اصطلاحاً مقلد هستند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: مصداق شاذ کسانی هستند که مستند بر دین در زندگی عمل نمی‌کنند اگرچه مستدل عمل می‌کنند و بر اساس استدلال‌های شخصی و برداشت‌هایشان از دین عمل می‌کنند و این کافی نیست.

وی در آغاز خطبه دوم فریضه عبادی سیاسی جمعه گفت: امروز، روز اول ماه رجب و سالروز ولادت باسعادت امام باقر (ع) است و این روز مبارک و این عید سعید را تبریک عرض می‌کنم.

امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: لیله الرغائب دیشب نبوده چون آن اولین شب جمعه رجب را لیله الرغائب می‌گویند که ۵ شنبه‌اش هم ماه رجب باشد و روزه آن روز هم جزو اعمال لیله الرغائب است بنابراین ۵شنبه بعد شب لیله الرغائب است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: سیره سیاسی امام محمدباقر (ع) برای ما یک آموزه قابل‌توجهی دارد و آن بهره‌برداری از نقطه عطف است، چراکه امام باقر (ع) در نقطه عطف تاریخ اسلام یعنی زمانی که ضعف و سقوط بنی‌امیه آغازشده بود و هنوز بنی‌عباس هم‌روی کار نیامده بودند، امام انقلاب فرهنگی در آن شرایط برقرار کرد.

وی تأکید کرد: با انقلاب فرهنگی امام پنجم (ع) بود که اسلام از آن به بعد به شکل یک مکتب فکری و دین آسمانی در عمق باورهای مسلمین جا گرفت.

امام‌جمعه مشهد بابیان این مطلب که بهره‌برداری در نقطه عطف در تاریخ هر انقلاب و جریان بیدارگر است؛ ادامه داد: پایان چهل‌ساله انقلاب ما هم یک نقطه عطف است چراکه ما الآن به یک نقطه‌ای از قدرت رسیده‌ایم که قوی‌ترین قدرت‌های دنیا در موضع سلطه بر منطقه از ما شکست خوردند.

وی متذکر شد: در حوزه پیشرفت علمی و فناوری به قله‌ای رسیده‌ایم که در کنار کشورهای پیشرفته دنیا قرار گرفتیم و استقلالی که ۴۰ سال به‌پای آن ایستادیم و شهید دادیم ما را به‌صورت تنها کشور مستقلی درآورد که خودمان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و هیچ کشوری اجازه دخالت در امور ما را ندارد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: رهبر عزیز و حکیم ما با استفاده از این نقطه عطف و پیروی از امام باقر (ع) هم این نقطه عطف را به ما متذکر شدند و هم سند حرکت و ادامه راه را با بیانیه گام دوم انقلاب بیان کردند و ما فهمیدیم به کجای راه انقلاب رسیده‌ایم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این سند بالادستی، راهبرد آینده انقلاب، آرمان نهایی و هدف آخری که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آماده کردن جهان برای ظهور امام زمان (عج) را معین کردند.

امام‌جمعه مشهد تصریح کرد:بنابراین هرکسی از این سند راهبردی تخلف کند به‌عنوان یک مسؤول اجرایی، قضایی، نماینده مجلس و نماینده ولی‌فقیه و جناح دیگری را غیر از هدف بیانیه گام دوم انقلاب انتخاب کرد خائن به ظهور امام زمان است.

وی گفت: مقام معظم رهبری خبر آخر را مشخص کردند و هدف را گفتند که زمینه‌سازی برای ظهور است پس اگر بنا شد از این راه نروید یا اجازه ندهید مردم بروند یا به قدرت برسید و با تصمیمات خود مسیر این مردم و کشور را از این هدف منحرف کنید، شما خائن به ظهور امام زمان (عج) هستید.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: این بیانیه یک مانیفست است نه یک سری توصیه که بخوانیم و همایش برگزار کنیم و تمام شود برویم پی کارمان، مثل کاری که با وصیت‌نامه امام راحل (ره) کردیم، هر مسؤول و عنصری سرکار بیاید باید این بیانیه جلوی چشمش باشد.

وی گفت: در خصوصیاتی که رهبری در بیانیه گا دوم گفتند دو اقتضا دارد اول اینکه مردمی که می‌خواهند بر این مملکت مسؤول تعیین کنند به‌عنوان رئیس‌جمهور و نماینده مجلس و نماینده خبرگان، باید کسانی را انتخاب کنند که با این سند و اندیشه رهبری سنخیت دارد انتخاب کنند.

امام‌جمعه مشهد بابیان اینکه مقام معظم رهبری یا هر مقامی که می‌خواهد مسئولی را تعیین کند باید با توجه به محتوا و انتظارات این سند باشد، بیان کرد: اول صدور این بیانیه و سند مصادف شد با تعیین مسؤول قضائی و تعیین تولیت قضا در این کشور، مقام معظم رهبری عنصری را که فقیه درس خارج حوزه است، دکترای فقه و حقوق از دانشگاه دارد و ۳۵ سال در مسئولیت‌های بالای قضایی و دادستانی‌ها و سازمان‌های مختلف قضایی مسئولیت داشته را علی‌رغم اینکه تولیت عتبه مقدس امام هشتم (ع) را به چنین فردی سپرده بکند از این مقام برداشتند و تولیت دستگاه قضا را به او دادند که این انتصاب با محتوا و انتظارات این بیانیه می‌خواند.

وی تأکید کرد: بر اساس محتوای این بیانیه، تمنا از قوه قضاییه مبارزه جدی‌تر با انواع فسادها و به کار گماردن افرادی در قوه قضاییه که دست مفسد را همان لحظه اول بگیرند و مبارزه واقعی با فساد است.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: مبارزه واقعی با فساد در دستگاه قضایی در دو بستر باید انجام شود؛ یکی در بستر درون حکومتی و برخورد با مفسدان نفوذی درون حکومتی و دیگری یکی فساد در بستر اجتماعی و شریان‌های اقتصادی کشور است.

وی یادآور شد: پریروز آقای رئیس‌جمهور در گیلان گفتند که ما کمبود کالا نداریم و من هرروز اطلاعات از انبارهای کالا می‌گیرم ولی مشکل در توزیع است! سؤال ما این است آقای رئیس‌جمهور این مشکل در توزیع از کجا آمد؟ این مشکل توزیع از فساد در مدیریت آمد.

امام‌جمعه مشهد افزود: اینکه ۹۰ درصد گوشت کشور در داخل تأمین می‌شود و فقط ۱۰ درصد واردات داریم و شما می‌گویید انبارها پر از گوشت است اما قشر آسیب‌پذیر ۲ یا ۳ ماه است نخورده‌اند، مشکل کجاست؟ در گوشت کیلوی ۱۲۰ یا ۱۳۰ چه کسی جز یک جریان مدیریت فاسدی که کالا را در اختیار یک‌مشت عناصر زالوصفت قرار داده است؛ دخالت دارد؟

وی ابراز کرد:: ما هم چیز دیگری نگفتیم، ما هم گفتیم سیستم توزیع و مدیریت فاسد مسبب این مشکلات معیشتی است.

آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به مردم گفت: جشن نیکوکاری امسال دیگر جشن نیست، به فریاد رسیدن و دادرسی کردن از خانواده‌های مستضعف و آبرومند است، پس باهمت قیام کنید با این مدیریت فاسد اگر مدیریت شما مردم نباشد قشر فقیر از بین می‌روند و برای این قشر عید و شادی به وجود بیاورید و دچار عزا نشوند.

امام‌جمعه مشهد ابراز کرد: مردم ما همیشه در عرصه بودند و هستند با یک حرکت جهادی وارد نیکوکاری شوید، امدادگران هم در توزیع باید جهادگرانه عمل کنند؛مدیرکل کمیته گفت امسال عید را بر خود و عزیزانمان حرام کردیم تا به داد مردم برسیم یک مژده بود.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علیرضا
    0

    قانون هاو نهادهای موازی و گاه متناقض به روز نشده و نا کارامد و مدیران فاسد و نالایق مارا به اینجا کشانده و یک نفر در یک سیستم فاسد به تنهایی نمی تونه هیچ کاری بکنه اینها رانشنیده میگیریم تا بعد چند سال که از ریاست اقای رئیسی بگذره و هیچ چیزی بهتر نشه به درستی اش پی ببریم فعلا میگیم انشاا... با امدن اقای رئیسی این وضع عوض بشه...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها