پیشنهاد یک نماینده مجلس برای دور زدن تحریم‌ها

نماینده مردم پیران‌شهر در مجلس اهمیت سفرهای متقابل مسئولان ۲ کشور ایران و عراق را تشریح کرد.

پیشنهاد یک نماینده مجلس برای دور زدن تحریم‌ها

رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس پارلمان عراق به ایران و دیدار با مقامات کشورمان، گفت: سفر رئیس پارلمان عراق به ایران از لحاظ سیاسی و اقتصادی حائز اهمیت بود.

وی ادامه داد: طی روز‌های اخیر نیز رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با مسئولان وزارت تجارت عراق دیدار‌هایی در ایران داشتند که این ملاقات‌ها در توسعه بازارچه‌های مرزی مشترک و همچنین رسمی شدن برخی از مرز‌ها مانند مرز کیله سردشت و مرز‌های دیگر که در غرب کشور قرار دارند بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس اضافه کرد: مرز کیله سر دشت دروازه ترانزیت به خاک اقلیم کردستان عراق است که مصرفی‌ترین بازار خاورمیانه است ما به دنبال افزایش مبادلات مرزی با عراق به بیش از 26 میلیارد دلار در سال هستیم که امیدواریم به این چشم‌انداز برسیم.

خضری با تاکید بر اینکه توسعه بازارچه‌ها مرزی بسیار اهمیت دارد، گفت: توسعه این بازارها باعث ارز آوری برای کشور، گسترش مبادلات مرزی برای تجار و بازرگانان و همچنین توسعه صادرات محصولات می‌شود.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور در هفته آینده به عراق، اظهار داشت: امیدواریم رئیس جمهور و هیئت همراه وی در جلسات با مسئولان عراقی تصمیمات موثر بگیرند و حامل خبر‌های خوش برای مردم مرزنشین داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به سفر وزیر امور خارجه به عراق در دی ماه سال جاری، یادآور شد: این سفر در راستای فعال شدن بازارچه‌های مرزی مشترک، رسمی شدن مرز کیله سردشت و همچنین فعال شدن معابر کوله‌بری به شکل کارت الکترونیکی انجام شده بود که امیدواریم بتوانیم با این اقدامات تحریم‌ها را دور زده و در جهت افزایش رفاه مردم و کاهش قیمت کالا‌های اساسی گام برداریم.

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها