۶۲۰ واحد مسکن شهری با حضور وزیر راه در مشهد بهره برداری شد

 ۶۲۰ واحد مسکن شهری با هزینه هزار و ۵۸۱ میلیارد ریال همراه با چند پروژه دیگر روز پنجشنبه طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی در مشهد مورد بهره برداری قرار گرفتند.

۶۲۰ واحد مسکن شهری با حضور وزیر راه در مشهد بهره برداری شد

به گزارش خبر فوری ، محمد اسلامی که امروز به مشهد سفر کرده است همچنین ۸۰۰ واحد مسکن مهر، ۱۹ نیروگاه خورشیدی مرتبط با بنیاد مسکن خراسان رضوی را افتتاح کرد و کلنگ آغاز عملیات ساخت پروژه ۶۲۱ واحدی مسکن موسوم به 'صبا' را در مشهد به زمین زد.
وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در قالب لایحه بودجه سال آینده برای ساخت مسکن و پروژه های مرتبط با آن از سوی دولت پیشنهاد شد که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
وی بر اهمیت و توجه به برنامه هایی که مطالبه جمعی هستند تاکید و بیان کرد: مهمترین این مطالبات مسکن و تامین خانه ارزان قیمت برای قشر ضعیف جامعه است. در همین راستا اتمام پروژه مسکن مهر در کل کشور و آغاز ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی به منظور تعادل بخشی به عرضه و تقاضا دراین بخش در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: لازم مسکن مطابق با نیاز جامعه به ویژه قشر محروم و در مناطق کم برخوردار ساخته شود. ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی مرحله نخست از یک پروژه ۴۰۰ هزار واحدی در کل کشور است که امروز ۶۲۰ واحد مسکونی از این تعداد در خراسان رضوی بهره برداری شد.
وزیر راه و شهرسازی گفت: زمانی که عرضه زمین و صدور مجوزهای لازم در کنار تسهیلات به یکدیگر پیوند بخورد دیگر نیازی به بودجه دولتی نیست و می توان به سمت تحقق برنامه این وزارتخانه برای تامین مسکن پیش رفت.
وی افزود: فعالیتهایی که هیچ اثربخشی در کاهش آسیبهای اجتماعی و بافتهای ناکارآمد شهری ندارند متوقف شده اند اما در عوض طرح بازآفرینی شهری در مناطق کم برخوردار و بافتهای فرسوده آغاز شده است.
اسلامی ادامه داد: در قالب طرح بازآفرینی شهری ۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است که اتمام این واحدها در پروژه های بهسازی مرتبط با آن به مهار حاشیه نشینی و سامانبخشی گسترش بی رویه شهرهای بزرگ کمک می کند.
وی گفت: هم اینک ۲۱ شهر جدید در کشور وجود دارد اما این تعداد کافی نیست. می توان در حریم شهرهای بزرگ با تامین زیربناهای لازم مثل آب و برق زمینه ایجاد شهرهای جدید را فراهم نمود. در این زمینه اگر از هر استانی پیشنهادی برای راه اندازی شهرهای جدید طرح شود وزارت راه و شهرسازی آن را مورد بررسی قرار می دهد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: عرضه زمین، کمک به ساخت مسکن و ایجاد مشوقهای لازم از سیاستهای وزارت راه و شهرسازی است تا در تولید مسکن تسریع شود و قیمت تمام شده مسکن ثابت باقی بماند.
وی ابراز امیدواری کرد که با اجرای این سیاستها در سالهای ۹۸ و۹۹ پروژه ۴۰۰ هزار واحدی مسکن و ساخت پروژه های مسکن در قالب بازآفرینی شهری در سطح کشور به پایان رسد.

43

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها